NEXUS (ReFx vs Vengeance)

Origineel geplaatst door jaccis
Ik vind deze zekers beter klinken dan vanqard en Rob Papen

Volgens mij ben je nu appels met peren aan het vergelijken.
De sounds van de nexus zijn allemaal gemasterd, dat lukt met de presets van de Albino en Vanguard niet zo goed omdat het gewoon presets zijn die 100% Albino/Vanguard moeten zijn, deze kun je nadat je ze hebt gebruikt zelf masteren en worden ze net zo goed vet ;)

Origineel geplaatst door proleron
Volgens mij ben je nu appels met peren aan het vergelijken.
De sounds van de nexus zijn allemaal gemasterd, dat lukt met de presets van de Albino en Vanguard niet zo goed omdat het gewoon presets zijn die 100% Albino/Vanguard moeten zijn, deze kun je nadat je ze hebt gebruikt zelf masteren en worden ze net zo goed vet ;)

uhm, klopt ook niet wat je zegt buddy. :W
Nexus is een rompler vsti en al die dikke sounds die er in zitten zijn gewoon gesampled van bijv. de virus, jp8080 etc.
Dus de presets die de Nexus levert haal jij echt niet met wat masteren uit albino of vanguard.

Ik vind die albino trouwens toch 10x niks. Als ik al die presets beluister, word ik er niet warm of koud van. Maar goed das mijn mening natuurlijk. Vanguard daarintegen vind ik een supersynth!

Origineel geplaatst door ka2
Ik vind die albino trouwens toch 10x niks. Als ik al die presets beluister, word ik er niet warm of koud van. Maar goed das mijn mening natuurlijk. Vanguard daarintegen vind ik een supersynth!

Yeah right, en een Andromeda is dus ook bagger omdat de presets ruk zijn?

Het is gewoon een kwestie van smaak. Albino heeft wat meer klassiek analoog klinkende presets omdat dat Rob Papen's stijl is, hij is geen tranceman. Vanguard zit vol met trancegeluiden maar is het daarom een betere synth? Ga (indien je het enigzins snapt) zelf eens aan de knoppen draaien en je zult zien dat Albino veel meer kan dan Vanguard.

Ik gebruik zelf ook liever Vanguard omdat die wat makkelijker te gebruiken is maar je mening enkel op presets baseren is wat mij betreft wel erg kort door de bocht :erm:

Origineel geplaatst door Frank H

Het is gewoon een kwestie van smaak. Albino heeft wat meer klassiek analoog klinkende presets omdat dat Rob Papen's stijl is, hij is geen tranceman. Vanguard zit vol met trancegeluiden maar is het daarom een betere synth? Ga (indien je het enigzins snapt) zelf eens aan de knoppen draaien en je zult zien dat Albino veel meer kan dan Vanguard.

Ik gebruik zelf ook liever Vanguard omdat die wat makkelijker te gebruiken is maar je mening enkel op presets baseren is wat mij betreft wel erg kort door de bocht :erm:

True, vindt albino 3 toch wel erg goed klinken.
Heb wat presets gehoord van Noisia, erg mooie donkere dnb sounds en vooral de basslines kwamen er erg scherp uit.

Wat betreft interface is Vanguard idd een stuk beter.

Origineel geplaatst door Frank H

Zoals gij kunt lezen, zei ik "dat is mijn mening" Lezen is hier blijkbaar ook een deugd. Ik vind Albino gewoon zwaar zuigen, en ja ik draai ook wel eens aan knoppen ;-)

Ja het is allemaal prima dat dat je mening is maar als je die niet deugdelijk motiveert zal niemand hem serieus nemen, en heeft het dus ook niet zo heel veel zin om die hier te verkondigen...

Ohja, het ging hier over Nexus he :D

Die demo van Nexus klink idd erg vetjes. Maar ik vraag me af hoe lang dit ding fris zal blijven klinken, wat als plots al die tarnce kiddies Nexus te pas en te onpas in hun tarnce anthems gaan stoppen, hoe lang gaat het den duren voor we die sounds beu zijn?

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Maar ik vraag me af hoe lang dit ding fris zal blijven klinken,

Ja vaak het probleem met romplers, een goede piano, rhodes, moog, sounds kun je altijd wel weer gebruiken. Maar trance sounds zijn toch wel erg tijd gebonden. Het zijn mooie hapklare brokken voor mensen die graag de standaard trancesound willen gebruiken. Niks mis mee natuurlijk maar ik vind de houdbaarheid wel erg kort, Voor het geld koop ik liever een leuke synth zodat ik me eigen sounds kan maken.

Moet wel zeggen dat demo's erg vet klinken, maar dat is meneer Vengeance wel toevertrouwd.

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Die demo van Nexus klink idd erg vetjes. Maar ik vraag me af hoe lang dit ding fris zal blijven klinken, wat als plots al die tarnce kiddies Nexus te pas en te onpas in hun tarnce anthems gaan stoppen, hoe lang gaat het den duren voor we die sounds beu zijn?

Zodra het niet meer "fris" is zal er wel weer een nieuwe library uitkomen.

Dit is toch wel het ultieme bewijs dat hardware lekkerder is :D Een VST met samples van hardware synths

Maar wat gezegd moet worden, de demo mp3 klinkt wel ontzettend goed
demo mp3

Manuel is best muzikaal, want hij tovert er weer aardig wat leuke deuntjes uit!!

Ben trouwens nog steeds benieuwd naar de galm en de delay die hij bij elke demo gebruikt. Volgens mij gebruikt hij al die jaren dezelfde instellingen. Ook gebruikt hij volgens mij een stereoverbreder, maar kan het mis hebben.

Hij gebruikt volgens eigen zeggen alleen maar de interne fx van een synth(vst) tenzij deze geen fx onboard heeft. Vind de demo ook wel erg goed klinken. Kan me bijna niet voorstellen dat hij geen andere fx gebruikt heeft. Maar goed het zou kunnen. :halleluja

Origineel geplaatst door trancemo6
goh, ik weet het niet. 650 presets vind ik wat dunnetjes , en al helemaal als je beseft dat hij 'all main genres' gaat dekken. het übertrance gevoel is er wat af, en dus waarschijnlijk ook het geïnteresseerd publiek. We'll see, when we have heard it.

-Not a priority on my list anymore. ;{

Och ja misschien met de expansion sets...

ok, ok, het is gericht op trance maar ik vind deze vst (en de klanken) wel heel erg goed,

het enige probleem is dat deze je cpu bijna helemaal opslokt, dus met een licht pc'tje met nog wat andere vst's erbij moet je er niet eens aan beginnen. Dat is wat jammer

Origineel geplaatst door Exxon
ok, ok, het is gericht op trance maar ik vind deze vst (en de klanken) wel heel erg goed,

het enige probleem is dat deze je cpu bijna helemaal opslokt, dus met een licht pc'tje met nog wat andere vst's erbij moet je er niet eens aan beginnen. Dat is wat jammer

Hmm, makes me think.. Het is toch geen heftige synth engine mag ik aannemen? Ik heb meer het idee dat het sampleplayback is.... dat moet toch niet zo cpu killing zijn?

Hmm, makes me think.. Het is toch geen heftige synth engine mag ik aannemen? Ik heb meer het idee dat het sampleplayback is.... dat moet toch niet zo cpu killing zijn?

Ik denk dat het komt omdat, over elke preset een bak effecten zit.

Ik denk dat met name de reverb en delay de cpu vreters zijn, dus als je pc het niet trekt moet je die gewoon uitzetten.

Overigens heeft een van de makers eens gezegd dat er toch wel een behoorlijk gecompliceerde engine achter zit (een geluid bestaat ook uit meerdere lagen) en dat het veel meer is dan samples afspelen maar daar weet ik verder ook het fijne niet van.

Vind het wel jammer dat je die lagen niet van elkaar kan scheiden zodat je ze kunt combineren met andere samples. Hetzelfde idee als bij Spectrasonics Atmospere bv. Heb dit in iedergeval niet in de demo kunnen ontdekken. Ik weet niet of het met de volledige versie wel kan.

Och, je moet hem niet aanschaffen als je vernieuwend wilt zijn...Daar is alles wel mee gezegd.

Layeren heb ik ook niet kunnen ontdekken en de reverb uitschakelen scheelt idd cpu-verbruik, daarnaast kun je nog voices en quality in- en uitschakelen om ook de cpu te onlasten.

Back