4 jupiter-8

joevdb

oscillating arppegio
grrr, gisteren ergens op de webplek van een synthrepairshop volgende pic tegengekomen ... ik viel van mijn stoel ... toch mooi, ni?

Attachments

• kl20.jpg
    kl20.jpg
    109 KB · Bekeken: 143
en als je dan beseft hoe weinig er hier maar van gemaakt zijn (2 à 3.000) ... en er liggen er zo 4 op een hoopje ...

Wat blijft het een mooi apparaat he, met al die felle kleurtjes.....echt gaaf...

Origineel geplaatst door joevdb
trouwens je vindt nog meer van die yummie-pics via http://www.synthfool.com/lightner/ :{

zo dan die knakker heeft wel een hoop onder handen gehad veel zeldzame dingen!!!

die moog modular van hans zimmer is ook echt te bizar!

Sja Kevin Lightner de meest omstreden synth tech van Amerika.
Kan nogal uit de hooogte doen over zijn kunnen en zijn prijzen gaan nergens over.

hij heeft wel eens wat polymoog onderdelen van me gekocht en die prijs ging ook nergens over, dus dat was wel fair.

Origineel geplaatst door Leo
hij heeft wel eens wat polymoog onderdelen van me gekocht en die prijs ging ook nergens over, dus dat was wel fair.

Ja,wat kost een Jupje nu tegenwoordig tweedehands.Sommigen vragen 3000 euro,terwijl je met een softsyntje eigenlijk 10 maal meer mogelijkheden hebt nu.
Maar ja,nostalgie,en dat geluidje zeker.Analoog freaken met geld kopen zich een ongeluk voor een Jup.
Eerlijk gezegd,ik zou dat ook kunnen,maar doen?

Origineel geplaatst door sinew1958
Ja,wat kost een Jupje nu tegenwoordig tweedehands.Sommigen vragen 3000 euro,terwijl je met een softsyntje eigenlijk 10 maal meer mogelijkheden hebt nu.
Maar ja,nostalgie,en dat geluidje zeker.Analoog freaken met geld kopen zich een ongeluk voor een Jup.
Eerlijk gezegd,ik zou dat ook kunnen,maar doen?

Vooral niet doen. Het betreft namelijk synths voor LIEFHEBBERS. En daar ben jij GEEN van.

En trouwens een softsynth vergelijken met een Jupiter8 getuigt van achterlijkheid.

R

ach ja... softsynths gebruiken is net zoiets als naar trance luisteren... 't is grappig maar uiteindelijk allebei kunstmatig.

-C-

Ik ben ooit in een winkel in Japan geweest en daar stonden ze ook zo, maar dan netjes naastelkaar weggemoffeld onder een tafel. En dat waren er nog meer. En ook met meerdere synths....PPG's en Prophet 5's ook ezno...toen viel ik ook wel van mijn stoeltje.

Origineel geplaatst door Arv
Vooral niet doen. Het betreft namelijk synths voor LIEFHEBBERS. En daar ben jij GEEN van.

En trouwens een softsynth vergelijken met een Jupiter8 getuigt van achterlijkheid.

R

Daar heb je gelijk in.Moest toen toch 180 graden uit koers geweest zijn.
Al heb je meer mogelijkheden met een softsynth,de juiste pc,juiste convertors,
Een jupiter 8 blijft een droom.

Was dat misschien Fiveg in Tokyo? Vond de site http://www.fiveg.net/ een paar jaar terug en heb ze nog gemaild, maar ik vermoed dat ze het Engels niet machtig zijn, want ik kreeg geen antwoord. Ziet er toch leuk uit:

Attachments

• jupiter8.jpg
    jupiter8.jpg
    126,3 KB · Bekeken: 124
Zouden ze trouwens ook de Prophet 5 opsparen om de marktprijs hoog te houden?

Attachments

• prophet5.jpg
    prophet5.jpg
    162,1 KB · Bekeken: 135
Leuke zaak dat five-g als je tot de rijke japanse upperclass behoor.
Een boerenknul uit Nederland kan zo een bak van die zaak echt niet betalen.

Origineel geplaatst door Ruud1969
Zouden ze trouwens ook de Prophet 5 opsparen om de marktprijs hoog te houden?

75 stemmig polyfoon! Het begint zowaar op een softsynth te lijken :dubbel:

Back