prijsveranderingen

dat valt opzich wel mee toch? het enigste wat heel hard zakt zijn de dingen waar een vervolg op komt,om een voorbeeld te noemen de virus c zoals ook al eerder genoemt, van 1200 (tweedehands) toen de ti er nog niet was, naar 800 toen de ti uit was.

of de ion die eerst nieuw voor om en rondt de 1100 verkocht werdt, en de laatste nieuwe ions bijv nog maar rondt de 630/730 zaten ,daarmee zakt de 2hands prijs ook heel hardt, wie koopt er nou tweedehands als het nieuw in de winkel ietsje duurder is met garantie en de voordelen van nieuw.

daar komen nog de eerde genoemde faktoren bij zoals: vraag, aanbod, aanbiddings gehalte :), of bijv juist synths die door veel mensen als "niets aan" worden bestempelt met bosjes worden aangeboden, zijn er veel van etc

nog een leuk voorbeeld

ik zie ook vaak gebeuren dat als in synthforum,s prijswijzer een lagere prijs wordt genoemt die misschien 1 keer is voorbijgekomen, dat dat meteen invloed heeft op de gangbare 2hands prijs, of een aantal mensen dat er niet veel voor vragen, etc etc

Die mini's, 909s en 303s zijn ook ooit heeeeeeeeeel goedkoop geweest..

Wat denk je van die 303s die gratis bij een accoustische gitaar meegegeven werden.. of waar maar liefst 50 gulden voor betaald werd.

Zo denk ik ook met nieuwere synths. De Nord Lead 1 bijvoorbeeld heeft best potentie om later weer duurder te worden..

En fuse... word jij gemeden? Nee toch? In Rotterdam maak ik het goed!

Maar de nordlead1 wordt dan ook weer gezien als 'de klassieke VA' , want het was ook de eerste echte va toch? Ik denk niet dat een nordlead2 bijvoorbeeld ooit veel op zal brengen.

maar dat zou ook niet kloppen toch? als de nordlead 1 duurder wordt, terwijl de nordlead 2 dezelfde sound heeft, meer kan maar goedkoper is, alsof er een tb303 two zou zijn die hetzelfde klinkt maar net iets meer kan, en een stuk goedkoper is, ik heb trouwens geen nordleads gehad dus kan het ook niet zeker zeggen natuurlijk.

Origineel geplaatst door anoniempje
maar dat zou ook niet kloppen toch? als de nordlead 1 duurder wordt, terwijl de nordlead 2 dezelfde sound heeft, meer kan maar goedkoper is, alsof er een tb303 two zou zijn die hetzelfde klinkt maar net iets meer kan, en een stuk goedkoper is, ik heb trouwens geen nordleads gehad dus kan het ook niet zeker zeggen natuurlijk.
Maar dat is dan weer de emotie erom heen.. De eerste echte VA volgens vele..

En meer is niet altijd beter, een vrouw met drie...

Ik denk dat ik heb begin te begrijpen, maar ik vind het nog steeds een vreemd soort van systeem waar een aantal onberekenbare factoren in zitten. Een aantal jaren geleden werd er nog gezegd: een juino? dat kan je toch niet meer gebruiken in de huidige dansproducties. En nu een paar jaar later klinkt het weer heel anders... och ja.

Origineel geplaatst door trancemo6
Ik denk dat ik heb begin te begrijpen, maar ik vind het nog steeds een vreemd soort van systeem waar een aantal onberekenbare factoren in zitten. .....

Ach.. is het hele leven niet een aaneenschakeling van onberekenbare factoren ;)

en... Ik trek me vaak weinig aan van anderen die zeggen dat iets wel/niet kan in muziekproducties... wie bepaalt dat nou ?

Origineel geplaatst door GeeEs
Ach.. is het hele leven niet een aaneenschakeling van onberekenbare factoren ;)

en... Ik trek me vaak weinig aan van anderen die zeggen dat iets wel/niet kan in muziekproducties... wie bepaalt dat nou ?

ah, ik dacht dat dat de platenindustrie is? Dus ik hoef niet zo veel schrik te hebben dat ze gaan zeggen van het is goed, maar met wat is dat gemaakt en als ik dan zeg dat ik geen oorspronkelijke analoge synths heb gebruikt maar plugins dat ze dan het afschieten.

Zit je ons nu te dollen? :D

Hitgarantie bestaat niet volgens mij... en een instrument dat garant staat voor een hit ook niet.
Mijn mening is dat jijzelf de enige bent die bepaalt hoe jou muziek gemaakt gaat worden.
Als een ander helemaal gek is van één van jou tracks, maar afknapt als jij vertelt dat de hele track (bv met Fruityloops) gemaakt is, dan is die ander een (in mijn ogen) nietszeggend persoon.

en toch heb ik het idee dat ik hier veel te serieus op inga....

Origineel geplaatst door GeeEs
Zit je ons nu te dollen? :D

Hitgarantie bestaat niet volgens mij... en een instrument dat garant staat voor een hit ook niet.
Mijn mening is dat jijzelf de enige bent die bepaalt hoe jou muziek gemaakt gaat worden.
Als een ander helemaal gek is van één van jou tracks, maar afknapt als jij vertelt dat de hele track (bv met Fruityloops) gemaakt is, dan is die ander een (in mijn ogen) nietszeggend persoon.

en toch heb ik het idee dat ik hier veel te serieus op inga....

ahaaaa. okee.

Het is maar wat de gek er voor geeft...

En er lopen toch een boel gekken rond in synthesizerland 8o)

ah, ik dacht dat dat de platenindustrie is? Dus ik hoef niet zo veel schrik te hebben dat ze gaan zeggen van het is goed, maar met wat is dat gemaakt en als ik dan zeg dat ik geen oorspronkelijke analoge synths heb gebruikt maar plugins dat ze dan het afschieten.

Bij mensen met enige geloofwaardigheid gaat het om de uiteindelijke sound.

Nee joh dat komt wel goed.
Maar stel nou hè, een band is ineens hélemaal hot en die gebruiken en ehhh Yamaha PSR210 (om maar even een slecht voorbeeld te noemen, ik had dat ding zelf vroeger :D). Dan gaan mensen dezelfde sound willen als die hotte band, dus stijgt de vraag en daarmee de prijs.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Nee joh dat komt wel goed.
Maar stel nou hè, een band is ineens hélemaal hot en die gebruiken en ehhh Yamaha PSR210 (om maar even een slecht voorbeeld te noemen, ik had dat ding zelf vroeger :D). Dan gaan mensen dezelfde sound willen als die hotte band, dus stijgt de vraag en daarmee de prijs.

De vraag is in dat geval of die bak dan nog in originele staat verkeerd of gecircuitbend is? :D

Ja of waar het 30 HE rack met outboard gear is verstopt om de boel op te leuken :D Volgens mij had het ding geen midi, dus je kunt je publiek ook weer niet tè hard foppen.

Origineel geplaatst door FrankH
De vraag is in dat geval of die bak dan nog in originele staat verkeerd of gecircuitbend is? :D

sorry dat ik noobie overkom, maar wat is circuit bending?

Back