Archaos
podium-duiker
Origineel geplaatst door Bartology
Je had nooit je Motif weg moeten doen.
![]()
Pffff; dat is al echt weer uit een heel ver verleden....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Bartology
Je had nooit je Motif weg moeten doen.
![]()

) , maar dan zou ik toch liever voor één synth willen gaan. Bijvoorbeeld voor de Roland Juno-G (nieuwste Juno-uitvoering). Heef iemand hier ervaring met deze synth? En anders zou het wellicht toch een Motif 6 ES gaan worden, of zelfs een Fantom (X6?). 

Roland JV-1080 met de Vocal expansion. Goedkoop en makkelijk te krijgen, goede allrounder, alleen weet ik niet waar je de Vocal expansion nog op de kop kunt tikken, dus dat wordt even op Marktplaats of Ebay rondsnuffelen. De Session expansion heeft een paar leuke koortjes erin, maar niet zo uitgebreid.Origineel geplaatst door Archaos
Wil er verder ook nog erg graag een rack bijnemen. Ik wil deze vooral voor choir- en vocalsounds gebruiken. Heeft iemand hier nog tips in?
Makkelijkste oplossing? Stel je zelf een computer samen met genoeg intern geheugen, een hele basic kast (of beter nog, een 4U rack), vooral geen dikke videokaart, en installeer de zwik daar op.Origineel geplaatst door Archaos
Wil er nog even aan toevoegen dat ik mij nog even het volgende afvraag.
Stel als ik ooit weer in een bandje toetsen ga spelen (alhoewel ik eigenlijk toch liever voor gitaar kies); hoe kan ik de sounds die ik zou gebruiken in Kontakt of Gigasampler in de oefenruimte of elders kunnen gebruiken?
Dat is vrijwel niet te doen; samplers missen het interne geheugen en de dikke harddisk die je nodig hebt, geen enkele sampler slikt Kontakt-formaat (maar Kontakt wel al het andere), overzetten is onmogelijk of een absolute pain in the ass (omdat je .wavs moet overzetten maar zelf de programma's na moet maken).Zou ik hiervoor bijvoorbeeld dan een soort sampler-rack moeten aanschaffen, waar ik al die sounds in over zou kunnen zetten?
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
nou stel dat je toch de motif es6 zou nemen, daar kun je tot 1gb (!!) aan sdram in stoppen voor samples!
Origineel geplaatst door Yoozer
Roland JV-1080 met de Vocal expansion. Goedkoop en makkelijk te krijgen, goede allrounder, alleen weet ik niet waar je de Vocal expansion nog op de kop kunt tikken, dus dat wordt even op Marktplaats of Ebay rondsnuffelen. De Session expansion heeft een paar leuke koortjes erin, maar niet zo uitgebreid.
Origineel geplaatst door Yoozer
Makkelijkste oplossing? Stel je zelf een computer samen met genoeg intern geheugen, een hele basic kast (of beter nog, een 4U rack), vooral geen dikke videokaart, en installeer de zwik daar op.
Een andere optie is een Muse Research Receptor, maar dan ben je met die zelfbouw PC stukken goedkoper uit.
hoi Ic3gl0vE je hebt gelijk hoor 3 jaar terug een (jazz) gitaar gekocht en ik moest 5 keer terug naar de shop voor potmeters en switches daarna heb ik geheel gibson switches en pots gekregen na de hand nooit meer last gehad. maar ik ben niet met je eens dat het slecht klinkt integendeel, imo zal het wel smaak zijn.Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
1 ding:
geen epiphone gitaar kopen. gewoon níet doen. Een paar jaar terug zocht in een nieuwe gitaar en van de 10 epiphones die ik achter elkaar heb getest waren er 9 niet in orde: slecht werkende tuners, kapotte pickupswitch, haperende electronica en ga zo maar door. Daarbij komt nog dat ze gewoon echt beroerd klinken... ik vind ze pure afzetterij!