Wat is er allemaal kapot in JOUW studio?

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Omdat ik me nogal klote voel over de vicieuze cirkel waar in ik me bevind waarin het ene apparaat na het andere een of ander defect of mankement gaat vertonen. Ik was wel benieuwd of hier mensen zijn met 100% perfect functionerende spullen in hun studio of dat er net als bij mij hier en daar wel iets aan schort. Indien het laatste het geval is deel dan je leed met mij en iedereen. :)

Wat is er zoal brak en mank bij mij in de studio.

Akai GX365D analoge taperecorder - Moet gedemagnetiseerd worden. Is niet super erg.

Clavia Nord Lead 1 - Heeft een afgebroken nokje onder 1 toets, die er daardoor bij hangt als een ' losse tand' met een stukje opgerold papier eronder, waardoor je het niet ziet maar het nog steeds zo is. :(

Akai S900 - De sampler werkt wel, alleen moet eerst ongeveer een half uur aan staan voor dat je kan samplen. Wacht je niet dan klinkt je gesamplede signaal gedistort als een 4 bit sample of nog verotter. Na 30 minuten samplet het beestje wel 100% ok. :confused:
De sampler kan wel meteen na het opstarten gesamplede klanken die van disk geladen zijn zonder problemen afspelen. Dus ik moet soms vaste samplemomenten inplannen met een wachttijd van een half uur.

Alpha Juno-1 - De volumefader werkt alleen op vol gas omdat de geleidelaag in de fader is weggesleten. Is niet echt een probleem maar toch niet geweldig, omdat ik nu steeds naar de mixer moet lopen om m zachter te zetten als mijn vrouw roept.

Misschien zijn er mensen met dezelfde problemen als een ander, of weet je een oplossing, of kunnen mensen elkaar helpen. Een soort massaal defecttopic.

Ik ben erg benieuwd.

ik heb hetzelfde, gek genoeg lijk ik ook de enige, komtie

akai mfc42, 50 hz bromtoon nieuw vanuit de winkel mee.

2 keer foute ions, outputs, knoppen.

de foutste, 4 keer een foute cme, toetsaanslag verschillend, lay out schuurt er binnen ekele dagen vanaf.

buiten dat lijk ik ook elke keer weer genaait te worden in de winkel, onderdelen die missen, na maanden nog niks, veel later maar wat verschillende onderdelen krijgen van een ander product. mic met deuken in de kapsel en met terug gaan zeggen dat het gewoon niet kan gebeuren. foute terug gekomen spullen weer nieuw in doos verkopen. en vervolgens afhandelen met de garantie smoes. dit alles gaat trouwens over 1 winkel.

ik heb ongeveer een jaar lang geen complete studio gehad door dat er elke keer wel iets weg is. buiten dit trouwens ook veel computer gezijk, 2 moederbord al weer bij deze (de vorige zat ik zelfs op 3) fan laatst verot gegaan, 2 lcd schermen bijde steeds meer pixel uitval, kleur verschil vanaf het begin , bijde terug en nieuwe gekregen en weer kleur verschil en veel pixel uitval (ik wacht nog even tot voor het einde van de garantie, zodat de volgende 2 wat langer meegaan) , etc.

en het ergste is vaak nog de stress elke keer dat gedram, weer die klote telefoon, zoveelste zelfde ritje, bij de cme bijv 4 keer verzekerings kosten etc

ik heb ongetwijfeld dingen vergeten, maar is al een aardige lijst zo

oh.. heerlijk.. zo'n topic heb ik echt ff nodig.. ga door ga door..! :halleluja

- klein stukje afgebroken van de toets van m'n poly800 (zo klein dat het me niet irriteert, en ik gebruik dat ding toch niet als masterklavier

- gare batterij in m'n tx7 (da's wel klote, vlug eens nakijken)

- 2e videokaart van 1 pc naar de eeuwige pixelvelden (vervanger ligt al klaar)

ik kan er goed mee leven :)

MIDI in en volumeknop van de Six~Trak
Masterkanaal van mijn mixer.....

- De volumeknop van m'n ESI2000 is krom
- Knop 12 van de RM1x doet 's alleen als je stevig met je duim 't ding zowat door de printplaat drukt
- veel mute-knoppen van m'n mixer kraken (Behringer :halleluja )
- Waldorf pulse: Knop 1 (o.a. de cutoff :D) is een beetje wobbeliewobbelie

Oh ja een rackoor is verbogen van mijn MKS-50, en wat rubber drukknoppen van mijn Six~Trak zit los. Oh en mijn versterker en speakers zijn verrot, maar die zijn zeer binnenkort vervangen door een actief setje.

Wat een pauperzooi hier eigenlijk.......

Ow enneh... m'n platenspeler moet eerst een kwartiertje opwarmen voordat ie op snelheid is... Bikkel, je bent niet de enige...;)

6e voice van mijn poly 61. Elke 6e willekeurige aangeslagen toon weerklinkt niet.

D'r begint wat verf weg te slijten rond de cutoff-knop van mijn 303 en hij was nog wel zo mooi maagdelijk grijs. :D
Tevens maakt mijn computer een dikke partij herrie en loopt hij af en toe ook vast. Het is dan ook de hoogste tijd die eens te upgraden. Maar ja...synthverslaafd, hĆØ? :W

Voor de rest werkt alles oppietoppie.

Enige wat bij mij kapot gegaan is de laatste tijd is een stoel.

Leuke thread!

Volgens mij is mijn rechter monitor (Absolute 2's - ik weet, niet bepaald de beste :) ) al een hele tijd stuk. Waarschijnlijk een opgeblazen tweeter......het is echt heel subtiel, want je hoort het slechts bij bepaalde sologeluiden, een soort distortion zeg maar. Niet ernstig genoeg voor mij om gelijk een nieuwe aan te schaffen in ieder geval.

Verder van mijn CS-30 van twee toetsen kleine stukjes eruit (aan de voorkant; echt heel storend is het ook weer niet).

Vervelender is mijn Akai S950, die samplet meer niet dan wel :( Afspelen gaat prima maar als je wilt samplen slaat hij op tilt. 90% kans dat de memory-expansion gewoon even aangedrukt moet worden maar dat is een hoop werk, want dan moet alles wat er bovenop staat eerst weg. Heb er nog steeds geen tijd voor / zin in gehad.

Tot slot heb ik gemerkt dat 1 van de oscillators van mijn Oddysey niet 100% goed trackt....eerst moet ik eens nagaan welke het eigenlijk is, en daarna wilde ik op het forum vragen of je daar zelf iets aan kunt doen (interne potmeter instellen of zo).

Verder is alles bij mij wel in goede conditie gelukkig; ben ook erg zuinig op mijn spullen! Oh ja, beneden bij mij staat nog een kapotte Drumulator....heb er wel eens aan gedacht om deze ook te laten maken maar weet niet of het er nog van gaat komen.

Origineel geplaatst door bikkel
Wat een pauperzooi hier eigenlijk.......

Dat denk ik ook wel eens. En dan maar denken dat t bij ieder ander zo perfect is.

Zo zie je maar: "Het gras lijkt altijd groener aan de overkant" :)

En wat anoniempje zegt. Dat eindeloze gedoe en gezeik met winkels. Ik heb een hele tijd heen en weer moeten bellen (2 maanden) met winkel x voor een nieuw kunststof rek waar de toetsen in hangen voor in mijn nord lead. Telkens zeggen dat die lui van clavia dit en die lui van m-works dat.... Dus ik zelf m-works bellen. Krijg ik gewoon heel duidelijk antwoord dat het heel simpel is dat t niet teregelen is via clavia omdat t simpelweg gewoon niet meer gemaakt wordt. Maar ik ben wel 2 maanden aan het lijntje gehouden door winkel x. :confused: En om dan telkens weer te bellen vind ik echt vervelend, terwijl ik gewoon een klant ben, en helemaal niet vervelend loop te zeuren, alhoewel je wel snel die indruk krijgt door geiriteerde verkopers die je voor de 50ste keer moet vragen of ie al iets meer weet. :kont:

Mmmm........Ik denk dat mijn uitgangen kaart van de akai s5000 kapot is want het volume niveau schommelt willekeurig.
Ik heb nog geen zin en geld gehad om het na te laten kijken en zelf ben ik niet zo technisch......via de koptelefoon uitgang blijft het niveau stabiel in iedergeval.=(

Hier en daar war muziek apparatuur...maar het ergste: Mijn Dell Inspiron 510m laptop!

In chronologische volgorde zijn de volgende onderdelen ooit vervangen:

- Moederbord en behuizing
- Hard disk
- Draadloos netwerkkaartje
- Nog een keer het moederbord
- Geheugen
- Adapter
- Sinds die nieuwe adapter is mijn accu kapot...

Ik geloof niet dat ik nog snel een Dell Laptop koop :[

Laatst gewijzigd:
M'n Juno heeft toetsen die ongewild retriggeren. Moet ik nog eens induiken en kijken of schoonmaken helpt. Ook heeft de Filter LFO amount slider kuren; als je 'm helemaal openzet lijkt 'ie weer op bijna 0 te springen. De LFO trigger bij de bender werkt ook niet. Toch maar eens een MIDI-kit bestellen? ;)

M'n Digitech DSP-16+ heeft de preset-dial naar z'n grootje. Draai rond en weet niet op welk nummer je terecht komt, of dat je vooruit of achteruit gaat. Geen idee hoe dat te verhelpen is.

M'n A4000 (die sinds Kontakt van 10% naar 0% gebruik is toegegaan) heeft de draai/drukknoppen ook niet meer in geweldige staat. Idem aan de DSP. Is daar toevallig een naam voor, voor dit soort syndroom?

De pitch/mod stick op m'n XP-30 wil niet meer modulatie doen. Het kreng is ook vrijwel niet vooruit te branden.

Ik had ook een rotte Ion; ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen.

M'n JX8P heeft een paar vlekjes op de toetsen die iemand heeft gemaakt met wat lijkt op een watervaste stift. Moet ook nog eens helemaal schoongemaakt worden. Vraag me af wat ik allemaal tegenkom.

Het ergste:
Een van mijn Tannoy Reveal 6Ds is defect. De conus zelf werkt niet; pas als het ding opgewarmd is springt 'ie aan (en soms dat ook niet). Het ding maakt ook een gruwelijke ruis. Er stond hier volgens mij ooit eerder een verslag over de autopsie van een KRK; ik denk dat de Reveal hetzelfde issue heeft. Ik heb die dingen als babies van porselein behandeld; supervoorzichtig opgepakt, neergezet, aangesloten, altijd uit voordat de computer aan gaat.

Bah :(.

Back