Wat is er allemaal kapot in JOUW studio?

grappig

grappig

als ik t zo lees is het bijna stoer om zo veel/ raar mogelijke problemen te hebben :)

707 : bios error : alle lampjes gaan knipperen als ik m aan zet.. kan nix meer.. (hier baal ik erg van)
rane parametrische eq: geeft geen geluid meer door
spirit mixer..: 2 kanalen stuk
dx7 : 1 toets blijft hangen en 1 hangt naar beneden
asq10: brakke toetsjes.. soms reageren ze niet echt goed..(ga op stop NUUUU!)
dsm200 : mist knopkapjes... (maar ik ga m modden.. boeit me niet zo)

Grappig dat iedereen altijd Behringer basht, maar dat behringer slechts 1 keer genoemd wordt hier (krakende knoppen). :D

m'n tascam m2524 heeft 2 licht krakende pots en wat kapotte weerstandjes waardoor 't callibratieproces is uitgelopen op een flink wazige overall look.. misschien eens wat laten repareren maar alles staat fijn en 2 kanalen zijn wel te verwaarlozen als je er toch maar 20 gebruikt

Grappig dat iedereen altijd Behringer basht, maar dat behringer slechts 1 keer genoemd wordt hier (krakende knoppen).

Nou dat komt omdat kapot Behringer spul gewoon meteen bij het vuilnis wordt gezet:D

* 1 zwarte toets van octaaf 5 van mijn Kawai k5000s geeft geen klank. Moet es schoongemaakt worden, maar kan de bak niet missen.
* Klavier Roland SH-7 moet ook es schoongemaakt worden, maar hij wordt toch getriggerd, dus ni echt lastig.
* Er branden 2 mutelampjes op mijn Allen en Heath mixer die niet moeten branden...
* De volumeknop van mijn Wasp geeft enkel full power, sja ook effe vervangen, maar ook ni echt lastig.
* Drukknopjes Korg x-911 moet ook eens gekuist worden...
* Emu Morpheus datawiel moet ook eens, U raadt het al, schoongemaakt worden.
* De onderste toets van mijn Emulator III moet ook eens wat stof uitgeblazen worden ofzo.
* En ik moet dat setje nieuwe snaren eens op mijn gitaar zetten...

Ik ga nu douchen...

niets..

Korg Microkorg, doet helamaal niets meer... Heb ik onbewust op staan pissen in een zatte bui, ja echt waar ik kan me wel voor m'n kop slaan, heb er 600 euro voor betaald verdomme.

hmmmmmm....

sommige knopjes van m'n 808.. vooral nummer drie.
m'n Moog Satelite.. voeding van de print afgebroken (NIET LATEN VALLEN DUS)
van de Arp sommige faders. heb die van 't gitaar gedeelte verplaatst.. dus ken er geen gitaar meer inpluggen.
van een van de MS20's is een oscilator stuk... en de noise geloof ik.....
de 727 moet ik eens in de zoveel tijd solderen.. vooral de midi en din sync pluggen.
606 doet soms raar.
Linn is net gemaakt. batteryen waren gaan lekken. zit nu blokje in voor 3 AA's.
knopjes van de JX3P sequencer gedeelte zijn erg gevoelig... een keer drukken en drie stappen verder zijn.
de stereo uitgang van de 727 is ook stuk... en de batteryen dingetje moek solderen.
van de ensoniq 't data fader verspringt.
Zoom 9010 reboot soms vanzelf

maar 't grootste mankement in m'n studio ben ikzelf toch wel.

Laatst gewijzigd:
de afstandbediening van mijn vriendin bleef maar weigeren te werken. Uiteindelijk moeten oplossen door haar maar weg te doen.

Origineel geplaatst door Downside Studio
de afstandbediening van mijn vriendin bleef maar weigeren te werken. Uiteindelijk moeten oplossen door haar maar weg te doen.

hahaha dat is toch wel de meest vrouw vriendelijke oplossing.

Origineel geplaatst door Downside Studio

Da's jammer joh, dus nu ben je weer vrijgezel?

Origineel geplaatst door rocco
Korg Microkorg, doet helamaal niets meer... Heb ik onbewust op staan pissen in een zatte bui, ja echt waar ik kan me wel voor m'n kop slaan, heb er 600 euro voor betaald verdomme.

OMG!!! Stiekem wel humor :D

Hier zijn 3 pots van de KS5 kapot, en Windows heeft het voor de 2de keer begeven.

heb een novation drumstation met een britse adapter waarop een zeer verrot verloopje zit om 'm in een nl-stopcontact te kunnen prikken. Wil nog wel eens een eigen leven gaan leiden. Verder werkt alles hier zoals het hoort (afgezien van de stroomvoorziening die het soms laat afweten -> oud huis...:( )

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
nu werkt alles goed, ik heb wel een tijdje een poly61 gehad die at random noten triggerde zonder dat ik speelde (nee, arpeggiator stond niet aan :D)
Forumlid Niel heeft hem overgenomen toen, wilde de reparatiegok wel nemen. Is het nog gelukt Niel?

Heb ontdekt dat het lag aan de middelste C toets welke door smerigheid waarschijnlijk steeds triggerde. Heb er verder niks meer aan gedaan en gerolen voor iets anders met forumlid Smash :D Die heeft 'm inmiddels ook alweer gerolen met iemand anders.

Wat hier niet lekker werkt: Drumstation valt soms uit/loopt vast. Klap op de deskel en hij doet t weer. Ik gebruik hem toch nooit/amper want in de studio staat genoeg ander spul. Is meer om me te jammen, samen met de Yamaha RX 5.

Yamaha A4000 druk/draaiknoppen :( gaar spul. Ding was knetterduur, over de 2700 gulden toen. Kan er amper mee werken terwijl ik dat ding uit mijn hoofd ken.
Iemand een oplossing hiervoor ?

Voor de rest werkt alles naar behoren :biertje:

M'n Syntecno Teebee 303 III maakt een rare zoemtoon... heel hinderlijk als je ermee aan het werk bent, ik gebruik 'em dan ook eigenlijk niet meer. Verder heb ik een Mackie Control Universal van welke de 3e fader niet meer werkt zoals het hoort, hij reageert heel slecht. Ben ook aan m'n 2e masterkeyboard nadat m'n Evolution MK-261 er spontaan mee kapte.

Verder werkt alles gelukkig prima :)

Back