[Roland] MC-909

Durven..

Durven..

Ik zou dat niet durven zeggen inderdaad.. als ik zie wat sommige mensen uit een MC-307 of 505 halen.. daar sla ik steil van achterover.

En als ze er nou voor de verandering eens écht goede geluiden plus een sampler in stoppen.. dan is het allemaal zo slecht nog niet.

Live is zo'n groovebox toch echt niet verkeerd..

Maar even praktisch gezien, als je vaak live optreed -en dan moet ik ineens weer denken aan die liveset van pjotr die ook groovebox gebruik:dj:- dan is dit toch zo gek niet. En even objectief, ik vond het echt wel lekker klinken en iedereen stond te swingen dus...sjouwen de vintage-freaks zich toch lekker het schompes elke keer. ;{

Maar praktisch gezien is het toch wel een uitkomst voor als je
vaak live optreed of niet? Ik bedoel, klonk die liveset van pjotr -die als ik me niet vergis ook groovebox gebruikt- niet relaxed dan? Stel je voor dat je elke week al die vintagebakken moet sjouwen met alle problemen van dien!

Re: Durven..

Re: Durven..

Origineel geplaatst door CraZ
Ik zou dat niet durven zeggen inderdaad.. als ik zie wat sommige mensen uit een MC-307 of 505 halen.. daar sla ik steil van achterover.

Waarschijnlijk omdat zij niet zoveel gear hebben en hun ene apparaatje daarom tot in detail kennen. Die besparen ten opzichte van mij een knal geld en zijn 20 keer productiever dan ik... :erm:

Het is maar weer eens bewezen dat het niet gaat om de hoeveelheid sh!t, maar wat je ermee doet...

Re: Re: Durven..

Re: Re: Durven..

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

gaat om de hoeveelheid sh!t, maar wat je ermee doet...

idd, maar waarom wil het gros van de mensen nog altijd een 101/303/808/909 etc? er zijn genoeg alternatieven te vinden.
deze x0x gear bied geen garantie, het komt nog altijd aan op de creativiteit van de persoon zelf... :peukie:

Is er ook een mogelijkheid voor een scsi-aansluiting? Zodat je bijv. er een ZIP-drive aan kant hangen. Die Smartmedia-kaarten zijn echt kut en je raakt ze snel kwijt. AAAAAAAAAAAAAAAAAARGHH

O ja; nog even een vraagje (dacht dat ik deze al gepost had...) ; is het mogelijk om er een ZIP-drive aan te hangen (SCSI), aangezien die smartmediakaarten voor geen meter werken.

Kan er nog iets bij?!!

*** Derrick May is known as the Godfather of Techno, by which he has been Djing and sampling it for as long as anybody can remember. An exciting DJ, he is known to be someone whose routine is more than just scratch, sample and mix, a showman and an entertainer. His sets do include the odd remix on the fly, courtesy a short track sampler often built in to his mixer (in this case it was Roland that did the trick). So he doesn’t require extra parts (MIDI devices) added to his collection, like, for example, Jeff Mills, who carts around around his Roland MC909 alongside his DJ box. ***

Ik durf te wedden dat dat TR-909 moet zijn.

Nou, ziet er zo op het eerste gezicht (eindelijk een paar goede foto's) nog niet eens verkeerd uit. De layout lijkt me best goed. Nu alleen wel hopen dat je niet alsnog in honderden submenu's moet duiken.
Eén ding vind ik toch wel jammer aan dit soort apparaten. Waarom hebben ze nogsteeds geen endless rotary knobs? Lijkt me veel handiger voor live wanneer je even van programs moet wisselen. Dan staan de knobs tenminste gelijk goed...

ik vind m veelbelovend uitzien.

En voor de mensen die per definitie iets tegen "grooveboxen" hebben....als er een toetsenbord op zat, en het woordje groovebox werd vervangen door "workstation" dan was het opeens wel goed zeker...kom nou, ik vind dat vrij kortzichtig

waarom zijn die demo's zo... twijfelachtig
ik bedoel, probeer ze dan tenminste een beetje realistisch te laten klinken, dit komt gewoon niet over

Origineel geplaatst door Bahamut
waarom zijn die demo's zo... twijfelachtig
ik bedoel, probeer ze dan tenminste een beetje realistisch te laten klinken, dit komt gewoon niet over

Inderdaad zeg. Het schijnt fabrikanten niet te lukken om gewoon waanzinnige demo's te maken. Ik snap het niet. Die apparaten zijn in handen van creatievelingen echt veel beter te laten klinken.
Ik word er af en toe moedeloos van.
Iemand wel eens een goede synthdemo gehoord?

(misschien nieuw threadje)

Maarten

Je moet niet vergeten dat de demoprogrameurs vaak japannertjes zijn, en de muziekstroming is daar weer heel anders dan in europa.

De muziek die ze in Azie maken verschilt echt niet zoveel met hier hoor, afgezien van de echte culturele muziek. Nederlandse smartlappen hebben ze daar niet en chinese opera, daar blijven wij weer liever ver vandaan.

Het gebrek aan goede demo's is omdat men een nummer moet maken die zoveel mogelijk kanten belicht van het apparaat. Het is overigens wel humor als je je bedenkt dat er een zakenmannetje in net pak een demo gaf toen de MC505 net uitkwam. Niet swingen maar gewoon steriel achter dat ding staan pielen haha...

Enne, niet zo kleinerend doen tegen die "jappannertjes", ze zijn vooralsnog de enigen die een kopie beter kunnen maken dan het origineel, mochten ze dat willen ;)

Back