[Roland] MC-909

plus een 8stemmige VA engine nog erbij...dat maakt dan wel een USP met yamaha en akai

Mwah, sampling, VA, ROMpler, drumkits. Lijkt me aardig compleet voor een beginner.

Misschien dat ik hem iemand aan zou raden die net begint. Het blijft toch altijd wel bruikbaar.

en voor de wat gevorderden raad iedereen nier wel de rs7000 en of de akai mpc400 aan, dat vind ik raar.

Iedereen is bevooroordeeld door de naam Roland.

Als er nu Yamaha op zou staan, of zelf novation of moog, dan zou iedereen hier niet te houden zijn.

en dit zeg ik NIET als Roland fan.

Het is even afwachten denk ik, het is denk ik niet dat mensen bevooroordeelt zijn door de naam Roland, maar meer door de term groovebox.

Als de mc 909 qua functies in de lijn ligt van een mpc 4000 dan kan het zeer interressant worden voor een grote groep gebruikers.

Je moet een apparaat sowieso altijd zelf testen.

Origineel geplaatst door bambamstudio
en voor de wat gevorderden raad iedereen nier wel de rs7000 en of de akai mpc400 aan, dat vind ik raar.

Iedereen is bevooroordeeld door de naam Roland.

Als er nu Yamaha op zou staan, of zelf novation of moog, dan zou iedereen hier niet te houden zijn.

en dit zeg ik NIET als Roland fan.

Zo bedoel ik het niet, het is gewoon een erg compleet ding, je hebt niet veel meer nodig als hij inderdaad kan wat gezegd wordt, dus als je begint ben je met dit ding aardig compleet.

Voor mensen die al veel spullen hebben is dit gewoon minder interessant, omdat je dan de helft niet gebruikt in het apparaat.

Dat kun je dan ook zeggen van een Triton toch?

Sja, als de Triton meer dan 6 outputs had gehad had ik er geen extra sampler bij nodig gehad. Je hebt altijd wel meer dan 1 apparaat nodig.

Dat kun je dan ook zeggen van een Triton toch?

Inderdaad, maar die is iets minder op Dance gericht dacht ik.

XV5050 is ook niet op Dance gericht maar meer natuurgetrouwe geluiden.
Voor Dance heb je VA synths. (flammetje :duivels: )

Als ik die specs zo zie dan lijkt het me meer dat ze direct met de RS7000 willen gaan concurreren en niet die MPC4000. Zowieso dat Roland en Yamaha elkaar altijd schaamteloos naapen wat apparaten betreft. Er is altijd wel een tegenhanger van de een bij de ander te vinden.

En je kunt zeggen wat je wilt maar de XV synth engine klinkt gewoon erg goed.

tis allemaal speculeren want we weten nog bijna nix

Stel dat er een XV engine in zit.
De XV2020 gaat voor 700 euro ongeveer.
Sampler, MC505 ... hmm je mag wel rekenen op zo rond de 1000-400 euro.

Als je bekijkt wat voor spullen Roland de laatste tijd heeft uitgebracht, verwondert het mij eigenlijk dat die GrooveBoxen nog altijd gedistribueerd worden via de muziekwinkels, en niet via Bart Smit of Toys-R-Us...
:duivels:

Wat ik nog steeds niet snap is dat een gerenomeerd merk als Roland steeds weer met dit soort doosjes aankomt terwijl er een enorme kennisbank voor analoge synths bij hun aanwezig is.

Uiteraard kan een remake van een produkt dodelijk zijn voor het origineel (TR-909 mk2 of Jupiter-8 mk2) maar toch...

Back