magix

SpaceAgent202

Sinds 2001
"oh maak je muziek?"
'ja :-)'
"met de computer"
'nee'
"huh waarmee dan?"
'met hardware apparaatjes'
"dat snap ik niet"
'nou je weet wel dingen zoals een keyboard, piano etc.'
"oh dat.. nou ik heb trouwens op de pc ook muziekprogramma's "
'oh?'
"ja is echt supergaaf, kan je zelf muziek maken"
'oh cool? hoe dan?'
"nou dan plak je allemaal van die stukjes achter elkaar"
'oh jah zoiets ken ik'
"maar dat doe jij dus niet?"
'nee'
"dan snap ik niet hoe je muziek maakt"
:P:P:P:P

deze opmerking ging beetje naast het onderwerp lopen :)

Laatst gewijzigd:
Nou ja, vanwaar ineens deze gefrustreerde opmerking? Als je met je verkeerde been uit bed bent gestapt vanochtend zou je rond 20:00 uur toch wel genezen zijn...

Roel wil vertellen dat hij wel Beethoven in eigen persoon is ;)

lol fantastisch! dan moet je eens vragen hoe die mensen denken dat die geluidjes die ze achter elkaar plakken dan wel gemaakt zijn

Nee van die grapjassen die denken dat hiphopbeats gemaakt worden met een draaitafel...

humeur ?? ikke?? nee gewoon een quote uit mijn eigen real life soap ! ik vind het juist boeiend dat zulke mensjes er zijn :)
lachen toch?
ik denk ik plaats het als vrolijk item. ik en frustratie kennen elkaar niet .. 8)

LOL, hij is wel grappig.

verwende compukids :stupid

wat dacht je van:

"ik maak muziek"
"o ja? op welk instrument?"
"ja eh... gitaar, maar eigenlijk meer computers en synthesizers"
"???"
"je weet wel, elektronische muziek, bij mij is het een beetje ambient en industrial, maar toch ook symphonisch"
"ooooh! je bent DJ! wanneer draai je eens hier in de buurt?"

:(

Gelukkig maar dan. Vond het al vreemd, iemand uit Brabant en dan zo frustie... leek me onmogelijk.

Cyan_Circle, mondje dicht. Ik maak ook electronische muziek op m'n gitaar! Het is alleen alles behalve die mengelmoes van ambient, industrial en symbawatte. :)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Cyan_Circle, mondje dicht. Ik maak ook electronische muziek op m'n gitaar! Het is alleen alles behalve die mengelmoes van ambient, industrial en symbawatte. :)

:confused:
huh? ik toch ook? bij mij wel...
dat zijn dan de reakties die ik krijg

Origineel geplaatst door cyan_circle
wat dacht je van:

"ik maak muziek"
"???"
"je weet wel, elektronische muziek, bij mij is het een beetje ambient en industrial, maar toch ook symphonisch"

mjah die kennen we ook jah :)

zijn nogal wat mensjes die denken dat als je 'muziek maakt' dat je dan plaatjes aan elkaar draait ofzo :P maar ik draai niet!

mijn vrienden en al vinden ook dat ik wel goed "gedraaid" had op meeting. En wanneer ik nog eens moet "draaien".

Ik ben inmiddels al opgehouden met corrigeren

Origineel geplaatst door Pjotr G
mijn vrienden en al vinden ook dat ik wel goed "gedraaid" had op meeting. En wanneer ik nog eens moet "draaien".

Ik ben er niet bij geweest, maar jij hebt vast wel ergens aan gedraaid op de meeting ;)

Ik nie

Origineel geplaatst door cyan_circle
wat dacht je van:

"ik maak muziek"
"???"

OW ja en dan van die vragen van:

"Wat voor platen spelers heb je dan??"

En als je dan zegt dat je die niet hebt dan staan ze ook weer vreemd aan te kijken. Ik denk persoonlijk dat het door mensen kom als Dj sjaan, Triesto G-spot en aanhangsel.... Die staan in hun video clips leuk plaatjes te draaien en iedereen denkt dat ze daarmee hun muziek produceren. OF een paar jaar geleden op de TMF award met Dj sjaan dat ie 3 minuten lang aan een plaat stond te draaien met alleen 1 nummer, en dat werd nog "live" genoemd ook......

Maar goed ook ik blijf de mensen corrigeren...

MAGIX!!!!!!

Ik ben het inderdaad ermee eens dat het niet ´echt´ muziek maken is. Maaaaaar, ook ik ben hiermee begonnen en heb er toch veel van geleerd. Als je echt als een totale NO NO met muziek begint heb ik via die Magix spulletjes toch wel geleerd om nummers op te bouwen. Arrangementen maken. Maar ook ben ik van daar uit doorgegroeid. Nu maak ik dus wel ´echte´ muziek (ahum). Dus met mijn synths en 100% origineel.

Ik vind dus dat het best wel ok is dat je voor een kleine 100 euro kennis kan maken met het ´maken´ van muziek. Als je dat bevalt kun je doorgroeien naar het ´echte´ werk.

Eric

zolang je maar niet pretendeert hetzelfde te doen als mensen die alle sounds zelf bouwen, en daaruit hun nummer met bloed zweet tranen en gevoel maken. Daarin zit m het erge, dat denken sommige mensen nl wel.

Mijn eerste ervaringen met "muziek maken" waren ook met progjes als music maker (n demoversie dan, daarin vervangde ik al snel de demo-loops door mijn eigen, uit hakplaten gejatte loops, die ik dan dezelfde naam moest geven als die demo loops....hehe die tijd), of DoReMix, een soort music maker, maar dan met MIDI loops! dat was eigenlijk wel een wasig idee....Maar goed al snel kwam de overstap naar Cakewalk 3.0 (dat ik nu nog gebruik), i.c.m. geluiden op de midi-kaart (roland rap-10), maar ja....DAARNA weer kwam de vrolijke tracker tijd voor mij.......

zolang je maar niet pretendeert hetzelfde te doen als mensen die alle sounds zelf bouwen, en daaruit hun nummer met bloed zweet tranen en gevoel maken. Daarin zit m het erge, dat denken sommige mensen nl wel.

offtopic
maar dat imago hebben sommige dj's ook.
als 'een grote dj' een mix-cd uitbrengt, is hij de grote naam achter de muziek, terwijl 20 van de 21 nummers door andere toegewijde en onbekende mensen zijn gemaakt...
/offtopic

denk dat je arrangeren wel kan leren met die knip-en-plak-een-sample-programmaatjes... heb dat zelf overigens nog nooit gedaan :) (misschien dat daar de oorzaak ligt dat ik nooit iets afmaak :P)

al moet ik zeggen dat ik magix studio 2000 wel gebruik om optenemen en te editen. Best goed. Generation 6 en later ondersteunen zelfs vst plug ins. Jaja. Ze gaan vooruit maar de music maker is idd een hoop bagger.

Back