Ableton Live 6 nieuws

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Voor iedereen die zo lekker positief aan het doen is..............waarom wordt er niets gedaan aan de MIDI latency.

Zoek het forum er maar op na............bv:
http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=26856&highlight=midi+latency+monitoring

Is wel wat belangrijker dan VIDEO?

Ook een van de redenen, dat ik het pakket nog niet gekocht heb(plus het feit dat de prijs bijna verviervoudigt is)

Begrijp me niet verkeerd, het principe van LIVE is geweldig, maar ik blijf voorlopig toch nog ff bij hardware.

nu breekt echt mn klomp

nu pak je een thread erbij van medio september 2005 wat inmiddels na aandringen van alle forumleden in versie 5.2 geheel verholpen is!!!

t lijkt hier af en toe alsof mensen eerst zeiken en dan pas verder gaan kijken dan hun neus lang is.(of nooit)
midi latency is no issue anymore.
ik draai 5.2 zonder problemen met een hele sloot plugins, ga er live mee zonder ergens bang voor te zijn en ben een zeer tevreden klant. Ik heb hier minstens 4 hardware apparaten die hardstikke mooi meelopen en in combinatie met mn rme multiface heb ik een latency bij lichte projecten van jawel, 64 samples
dus ik blijf lekker positief doen en koop nou maar s een legale 5.2 versie voordat je gaat zeiken

Origineel geplaatst door trash
JA en waar zie je mixbussen en echte sidechain functies staan? waar men al JAREN om vraagt?

tja
vechten tegen de bierkaai
problemen die ik nooit heb ondervonden door een klein beetje creativiteit, sidechaining is ook no problemo met een paar gratis plugins, en ondertussen een sequencer die voor mij zoveel creatiever is dan welke lineaire seq out there...
dus we kunnen wel blijven discusieren. vin jij t lekker niks, ik vin t wel wat.
ableton heeft mijn muziekmaken letterlijk verandert tot een nivo dat ik er misschien wel s mn brood mee kan gaan verdienen, dus ik zal altijd wel een happy camper blijven.
en ik heb nu al heel veel zin in 6!!!

En alle andere wensen sla je maar over?
Ook die die al meer reacties hebben dat het video topic?

Doe nou niet alsof die video het enige nieuwe is...... zucht.

Deep freeze: op verzoek van gebruikers
Racks: op verzoek van gebruikers
Multiprocessor support: op verzoek van gebruikers
Remote control mappings: op verzoek van gebruikers
Overigens betekent het nieuwtje dat je met 1 keystroke of midimessage meerdere dingen kan beinvloeden ook dat je mutegroepen zou kunnen maken (ook veel gevraagd door gebruikers)

Volgens mij is zelfs een uitgebreidere sampler aangevraagd door gebruikers alhoewel die er natuurlijk liever niet voor zouden betalen.

Het punt is: jij bent het niet eens met hun prioriteiten lijst. Daar zullen ze zelf veel over nagedacht hebben in de wetenschap dat wat ze ook zouden kiezen er altijd wel iemand niet blij zou zijn omdat ZIJN feature NIET eerst werd verwezenlijkt.

Cheers,
Allert

Remote control mappings: op verzoek van gebruikers

Wat kan ik daar mee? Zijn dat presets voor meer externe contoler andsers dan de ondersteuning van de Mackie HUD standaard die nu onderseunt wordt?

Origineel geplaatst door markaugust
tja
vechten tegen de bierkaai
problemen die ik nooit heb ondervonden door een klein beetje creativiteit, sidechaining is ook no problemo met een paar gratis plugins, en ondertussen een sequencer die voor mij zoveel creatiever is dan welke lineaire seq out there...
dus we kunnen wel blijven discusieren. vin jij t lekker niks, ik vin t wel wat.
ableton heeft mijn muziekmaken letterlijk verandert tot een nivo dat ik er misschien wel s mn brood mee kan gaan verdienen, dus ik zal altijd wel een happy camper blijven.
en ik heb nu al heel veel zin in 6!!!

Het werken met mixbussen op deze manier, is een dood doener, het moet gewoon leuk blijven.
En extra midifucties is ook niet overbodig.

En ben juist blij met mensen die zeiken, heb jij en anderen straks weer een beter werkende ableton.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Wat kan ik daar mee? Zijn dat presets voor meer externe contoler andsers dan de ondersteuning van de Mackie HUD standaard die nu onderseunt wordt?

Om maar weer de Ableton site te quoten:

Live 6 provides automatic, adaptive mappings for many popular control surfaces, saving you the trouble of manually mapping hardware to the currently selected instrument, effect and rack controls.

Automatic control mappings are planned for: Akai MPD24; Alesis Photon X25, X49; CME VX 5, 6, 7, 8; Behringer UMX25, 49, 61; Korg microKONTROL; KONTROL 49; M-Audio Axiom 25, 49, 61; Novation ReMOTE 49, 61; ReMOTE LE X25, 49, 61; ReMOTE SL 25, 37, 61.

Multi-destination MIDI and key mappings. For instance, with a single knob you could open a filter cutoff, increase the resonance, decrease the feedback of a delay and increase the project tempo. All assigned parameters can be inverted and scaled to a particular range for accurate control.

Soft takeover and pickup modes for resolving mismatches between physical controls and actual software parameter states.

WHOOOOOOO, v6 uit, dalijk eens even wat geld spenderen heb al ff zitten wachten :D

but why the hell did they import movies, there goes my cpu.... mama... :stupid

Yeehaa, eindelijk multiple tracks export optie, :D

grappig, ik sloeg gister de feedback folder los ( niet de laatste maar die ervoor ) en daar stond ableton 5 nog als NIEUW dus met een half jaar een nieuwe ableton ? moet niet gekker worden

Origineel geplaatst door Allert
Om maar weer de Ableton site te quoten:

Live 6 provides automatic, adaptive mappings for many popular control surfaces, saving you the trouble of manually mapping hardware to the currently selected instrument, effect and rack controls.

Automatic control mappings are planned for: Akai MPD24; Alesis Photon X25, X49; CME VX 5, 6, 7, 8; Behringer UMX25, 49, 61; Korg microKONTROL; KONTROL 49; M-Audio Axiom 25, 49, 61; Novation ReMOTE 49, 61; ReMOTE LE X25, 49, 61; ReMOTE SL 25, 37, 61.

Multi-destination MIDI and key mappings. For instance, with a single knob you could open a filter cutoff, increase the resonance, decrease the feedback of a delay and increase the project tempo. All assigned parameters can be inverted and scaled to a particular range for accurate control.

Soft takeover and pickup modes for resolving mismatches between physical controls and actual software parameter states.

Mhhhhh, mis hier de Edirol / Roland controlers :stupid

Origineel geplaatst door Division
Ik had stiekem gehoopt op een betere uitwerking van mixer bussen of zo, maar ziet er voor de rest wel leuk uit!

Ik vind de saturator een erg leuk effect, zoiets ben ik nog niet tegengekomen in VST-vorm :)
I

Magneto ?
PSP MixSaturator ?

Ik vind het ook wel jammer als die mixbus functie niet verder ontwikkeld is. Het is voor mij toch net het verschil tussen een toffe sketchpad en een all in one oplossing. Het echt mix werk doe ik nog steeds in logic, omdat ableton gewoonweg tekort schiet.

Die multiple tracks export optie, ja dat is wel heeeel erg relaxt. Maar verder vind ik ableton toppie hoor, begrijp me niet verkeerd hier.

Ik update wederom meteen zodra dat mogelijk is. MultiCPU en core2duo support, met de kensingtonCPU die in januari uitkomt betekend dat bijna 4 keer zoveel power. Rond die tijd zullen de meeste bugs ook wel gefixd zijn.

Ableton blijft voor mij rocken, t enige wat ik nog niet snap is dat ze niet ff zorgen dat je de lijst van CC's zelf kan hernoemen zodat t werken met ext gear helemaal overzichtelijk wordt

Origineel geplaatst door Boost303
Ik update wederom meteen zodra dat mogelijk is. MultiCPU en core2duo support, met de kensingtonCPU die in januari uitkomt betekend dat bijna 4 keer zoveel power. Rond die tijd zullen de meeste bugs ook wel gefixd zijn.

Ableton blijft voor mij rocken, t enige wat ik nog niet snap is dat ze niet ff zorgen dat je de lijst van CC's zelf kan hernoemen zodat t werken met ext gear helemaal overzichtelijk wordt

Multicore support is idd wat mij betreft de enige wel significante feature van deze update(want ja, meer beschikbare cpu power is altijd beter). Echter zou dat in elk normaal updatepad een feature voor 5.5 zijn en geen major feature voor 6.x

Origineel geplaatst door Acidfever
Multicore support is idd wat mij betreft de enige wel significante feature van deze update(want ja, meer beschikbare cpu power is altijd beter). Echter zou dat in elk normaal updatepad een feature voor 5.5 zijn en geen major feature voor 6.x

Zeg dat nou niet te hard, want er zijn mensen in deze thread die heel graag geld uitgeven aan een update.

Zeg dat nou niet te hard, want er zijn mensen in deze thread die heel graag geld uitgeven aan een update.

Dat woord "graag" neem ik gaarne met een handje zout, liever kost het natuurlijk zo min mogelijk. Over het algemeen heb ik de indruk dat er een hoop goede nieuwe dingen in zitten die een upgrade zouden rechtvaardigen.

Of kan iemand uit de hoek notiore klagers een titel noemen van een goed alternatief voor Ableton Live, wie neemt de uitdaging aan?

Ja gewoon ableton 5.5

Ik zal mezelf nog wat duidelijker formuleren, een alternatief van een ander merk dan Ableton.
Bijvoorbeeld:

Cakewalk P5
FL Studio
etc.

Back