Ableton Live 6 nieuws

Origineel geplaatst door 100%
Ik denk dat ze donders goed weten wat de klanten willen maar ze proberen natuurlijk om er zoveel mogelijk uit te halen door mondjesmaat belangrijke features toe te voegen. Je ziet het vaker, zodra een bedrijf een beetje succes heeft gaat de innovatie ineens een stuk langzamer terwijl het omgekeerde zou moeten gebeuren omdat ze meer geld tot hun beschikking hebben.

Distributie kosten worden hoger, dwz transport inclusief de grotere marketing machine(meer reclame bobo's) krijgen relatief meer geld. Daardoor lijkt het alsof de innovatie arm is. Vele bedrijven kiezen voor dit model. Voor de continuiteit van het bedrijf, want in leven blijven is belangrijker als grote innovatie risico's te nemen in de fase na de start.

:doei:
Yoonchi

Ik begrijp het gezeur over bugs niet zo. Naar mijn mening heeft Live betrekkelijk weinig bugs en de introductie van nieuwe features wordt door Ableton goed overwogen. Dit in tegenstelling tot vele andere software ontwikkelaars waarvan ik de namen niet zal noemen omdat iedereen wel weet wie er bedoeld worden.

En dan nog dit, heeft iemand enig idee hoeveel tijd en geld het kost om goede software te ontwerpen, bouwen en testen zonder te veel compromissen te sluiten en na vele jaren nog goed downwards compatible te zijn? Veel respect voor de mensen in Berlijn voor het uitstekende werk dat ze sinds 5 jaar leveren.

Origineel geplaatst door FrankH
Ik begrijp het gezeur over bugs niet zo. Naar mijn mening heeft Live betrekkelijk weinig bugs en de introductie van nieuwe features wordt door Ableton goed overwogen. Dit in tegenstelling tot vele andere software ontwikkelaars waarvan ik de namen niet zal noemen omdat iedereen wel weet wie er bedoeld worden.

En dan nog dit, heeft iemand enig idee hoeveel tijd en geld het kost om goede software te ontwerpen, bouwen en testen zonder te veel compromissen te sluiten en na vele jaren nog goed downwards compatible te zijn? Veel respect voor de mensen in Berlijn voor het uitstekende werk dat ze sinds 5 jaar leveren.

Ik wil niet de boel gaan opfokken maar ik kan niet echt inzien waarom ze "jaren" hebben gewerkt aan een versie die niets meer of interresanters brengt dan live 5, alleen de video montage staat me nog bij, de rest van de features is zo oninterresant dat ik het me niet eens meer herinner.
Maar je kan het ook zo bekijken, eigenlijk loop ik nou te zijken want ik was behoorlijk tevreden met ableton 5 , afgezien van midi inputs naar de tracks toe. ik zie dan ook niet de noodzaak om up te daten naar 6 zolang ze daar nog niks aan midi doen

Origineel geplaatst door anoniempje
Ik wil niet de boel gaan opfokken maar ik kan niet echt inzien waarom ze "jaren" hebben gewerkt aan een versie die niets meer of interresanters brengt dan live 5, alleen de video montage staat me nog bij, de rest van de features is zo oninterresant dat ik het me niet eens meer herinner.
Maar je kan het ook zo bekijken, eigenlijk loop ik nou te zijken want ik was behoorlijk tevreden met ableton 5 , afgezien van midi inputs naar de tracks toe. ik zie dan ook niet de noodzaak om up te daten naar 6 zolang ze daar nog niks aan midi doen

Dan moet je toch nog even de video met de nieuwe features bekijken. Ik ben in ieder geval erg onder de indruk.

Origineel geplaatst door FrankH
Dan moet je toch nog even de video met de nieuwe features bekijken. Ik ben in ieder geval erg onder de indruk.
Hmm, ik ben niet echt onder de indruk. Er zitten wel wat handige dingetjes is zoals die macro's en die adaptive mapping als in Sounddiver. Maar dat zat al eeuwen geleden in Cubase, toch?
Heeft iemand de beta al, of mag je daar niet over praten, :dj:

:doei:
Yoonchi
PS ik heb de demo gedonwload en ga ff experimenteren.

Origineel geplaatst door mono-poly
En 6 zal ook weer vol met bugs zitten.
Die je over 6 maanden kan afkopen door 7 te kopen.
Waar overigens weer andere bugs zullen zitten.

:D

Begint op aflaadbrieven te lijken hier! De middeleeuwen zijn terug!

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ja.....van leuk sympathiek bedrijf met een relatief goede en goedkope sequencer..........naar LIVE 6, duur oncompleet en een forum van mensen die nog steed niet goed kunnen werken met versie 5.

Jammer.

zo ongerelativeerd
dr is namelijk ook een forum vol zeer tevreden users.
5.2 rockt als een tiet.
zoveel zogenaamde bugs komen door andere dingen dan ableton maar gewoon systeemfouten.
Is je systeem clean en met genoeg power; dan is er echt niks aan de hand.
en alsnog komt er een kleine bugfix aan voor 6 uit komt (die ik echt niet nodig heb)
en bepaalde alphatesters die ik echt na vele internetdiscussies genoeg ken om ze op hun woord te geloven zijn behoorlijk laaiend over de voortzetting in 6 van de modulairiteit van ableton.

ableton nodigt de most dedicated users en forummers gewoon uit om mee te komen praten een week lang in berlijn over hoe 6 er eventueel uit zou moeten komen te zien. (dik half jaar terug)

now how you like them apples

ableton is gewoon de shiznit imho; en ook nog es een dedicated company die voeling met zn achterban houdt

Origineel geplaatst door markaugust
zo ongerelativeerd
dr is namelijk ook een forum vol zeer tevreden users.
5.2 rockt als een tiet.
zoveel zogenaamde bugs komen door andere dingen dan ableton maar gewoon systeemfouten.
Is je systeem clean en met genoeg power; dan is er echt niks aan de hand.
en alsnog komt er een kleine bugfix aan voor 6 uit komt (die ik echt niet nodig heb)
en bepaalde alphatesters die ik echt na vele internetdiscussies genoeg ken om ze op hun woord te geloven zijn behoorlijk laaiend over de voortzetting in 6 van de modulairiteit van ableton.

ableton nodigt de most dedicated users en forummers gewoon uit om mee te komen praten een week lang in berlijn over hoe 6 er eventueel uit zou moeten komen te zien. (dik half jaar terug)

now how you like them apples

ableton is gewoon de shiznit imho; en ook nog es een dedicated company die voeling met zn achterban houdt

Alleen implenteren ze niet het nodige waar mensen al jaren om schreeuwen, sidechaining, en mixbussen, groove quantize en ga zo maar door.
En die alpha testers zijn volgens mij niet objectief genoeg, alleen maar positief, tuurlijk zijn ze dat.
Er komt nu video bij, ja leuk, alleen ik wil het niet, moet er wel voor betalen, zou zeggen pleur dan die sampler er gratis bij.

Zoals gebruikelijk is er heel veel wat mensen willen en beperkte tijd en mensen om dat te implementeren.
Als je een populair stuk software maakt zul je bij updates NOOIT iedereen tevreden kunnen stellen.

Nu zijn er mensen die niet op video zitten te wachten die niet begrijpen waarom HUN eisen niet EERST zijn geimplementeerd. Als ze nu video er uit hadden gelaten waren weer andere mensen 1000 keer over ze heen gevallen.

Ableton is wat mij betreft behoorlijk goed bezig, je kunt op het forum regelmatig zelfs Robert Henke tegenkomen, er wordt geluisterd naar de gebruikers en hun software is aardig stabiel gebeleven.

Persoonlijk ben ik best blij met die flatten freeze functie, maar had ik graag wat meer midi functionaliteit gezien.

Cheers,
Allert

Origineel geplaatst door Allert

Nu zijn er mensen die niet op video zitten te wachten die niet begrijpen waarom HUN eisen niet EERST zijn geimplementeerd. Als ze nu video er uit hadden gelaten waren weer andere mensen 1000 keer over ze heen gevallen.

Ableton is toch een audio seq, waarom worden er dan niet eerst audio mogelijkheden verbeterd?
Nee men knalt er een video optie in.

Ik zie de logica niet.

Origineel geplaatst door trash
Ableton is toch een audio seq, waarom worden er dan niet eerst audio mogelijkheden verbeterd?

Ik zie de logica niet.

als je t grote plaatje bekijkt (wat nogal moeilijk is voor je geloof ik), zou je kunnen opmerken dat live 6 een mooie upgrade is voor de meesten; en dat er nooit een upgrade is die iedereen tevreden zal stellen; maar op elk gebied, komen er echt behoorlijke verbeteringen waar ik i.i.g heel blij mee zal zijn; en sommige van de features die ik wil zijn niet instantly voorhanden, maar door de modulairiteit van ableton met een kleine omweg gelukkig wel goed te doen. quote:

MIDI Remote Mapping

*

Live 6 provides automatic, adaptive mappings for many popular control surfaces, saving you the trouble of manually mapping hardware to the currently selected instrument, effect and rack controls.

Automatic control mappings are planned for: Akai MPD24; Alesis Photon X25, X49; CME VX 5, 6, 7, 8; Behringer UMX25, 49, 61; Korg microKONTROL; KONTROL 49; M-Audio Axiom 25, 49, 61; Novation ReMOTE 49, 61; ReMOTE LE X25, 49, 61; ReMOTE SL 25, 37, 61.
*

Multi-destination MIDI and key mappings. For instance, with a single knob you could open a filter cutoff, increase the resonance, decrease the feedback of a delay and increase the project tempo. All assigned parameters can be inverted and scaled to a particular range for accurate control.
*

Soft takeover and pickup modes for resolving mismatches between physical controls and actual software parameter states.

Mixing/Recording/Routing

* Optional large mixer view with numeric peak level readouts.
* ReWire master applications, such as ProTools, Logic and Cubase, can route MIDI to Live's MIDI tracks, making it possible to use Live's instruments.
* Convenient warping of multitrack recordings.

Browser/Organization

* Option to render the individual tracks in a Live Set simultaneously.
* In-place sample "hot-swapping" for audio clips, Simpler, Impulse and Sampler (works just like hot-swapping device presets).
* Sample crop/trim function for isolating parts of a sample.
* Complete or track-wise merging of Live Sets.
* Options to show file type, size and modification date in Live's built-in browsers.
* Live's built-in browsers can store folder locations as "bookmarks.

A Rack recalls a custom grouping of instruments, effects and plug-ins along with a simplified set of controls for tweaking the sound. The controls allow you to expressively play the Rack without having to deal with its technical intricacies. Within a Rack, you can have parallel device chains, VST/AU plug-ins and even other Racks. Preserve that carefully crafted crunchy guitar effects chain, complex instrument layers and splits, or your favorite arrangement of EQ and compression settings for mastering. Drag and drop to and from the Browser to save and recall your custom Racks.

* Racks can contain any number of parallel device chains. They can be used to layer instruments (e.g., a pad sound with a percussive sound) or to set up key or velocity splits (e.g., play a bass sound on the lower octaves, a lead sound on the upper octaves).
* A Rack can contain any number of Live instruments and effects, VST and AU plug-ins, and even nested Racks.
* Every Rack has eight Rack controls, each of which can be assigned to multiple controls on the devices within the Rack. Each control mapping has its own range and polarity. The turn of one Rack control can, for instance, increase the volume of a pad sound, decrease the volume of a percussion sound and raise the depth of the chorus.
* You can create, save and share your own customized Racks, making it easy to share your skills and ingenuity with other Live users.
* Live 6 includes many preconfigured instrument and effect Racks—a wide range of sampled and synthetic sound creations and tools for specific creative and technical tasks such as guitar and bass distortion, drum processing, mastering, and voice processing.

he new Deep Freeze feature keeps most editing functions available while a track is frozen. Here are some of the things you can do with tracks that are frozen:

* Edit, cut, copy, paste, duplicate and trim clips
* Draw/edit mixer automation and mixer clip envelopes
* Consolidate
* Record Session View clip launches into the Arrangement
* Create, move and duplicate Session View scenes
* Drag frozen MIDI clips into audio tracks

Deep Freeze is a great time saver—no more freezing, unfreezing and refreezing. You can also "flatten" frozen tracks, which replaces the original clips and devices with their audible result.

zo en dit is pas de helft

inderdaad; ze gooien er alleen video bij en dat wou je niet

:stupid

Origineel geplaatst door trash

Ik zie de logica niet.

de logica is deze: Live word door zeer veel mensen in de AV industrie gebruikt. Die vroegen allemaal om video. Geloof me, ik heb die vraag op het ableton forum echt zeer vaak voorbij zien komen. Typisch geval van luisteren naar je klanten dus.

Groet,
Allert

Voor iedereen die zo lekker positief aan het doen is..............waarom wordt er niets gedaan aan de MIDI latency.

Zoek het forum er maar op na............bv:
http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=26856&highlight=midi+latency+monitoring

Is wel wat belangrijker dan VIDEO?

Ook een van de redenen, dat ik het pakket nog niet gekocht heb(plus het feit dat de prijs bijna verviervoudigt is)

Begrijp me niet verkeerd, het principe van LIVE is geweldig, maar ik blijf voorlopig toch nog ff bij hardware.

Origineel geplaatst door Allert
de logica is deze: Live word door zeer veel mensen in de AV industrie gebruikt. Die vroegen allemaal om video. Geloof me, ik heb die vraag op het ableton forum echt zeer vaak voorbij zien komen. Typisch geval van luisteren naar je klanten dus.

Groet,
Allert

En alle andere wensen sla je maar over?
Ook die die al meer reacties hebben dat het video topic?

Hopelijk hebben ze meteen alle bugs opgelost, want Live 5 wil enkel laden als ik de meeste van mijn VST's heb verplaatst.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Hopelijk hebben ze meteen alle bugs opgelost, want Live 5 wil enkel laden als ik de meeste van mijn VST's heb verplaatst.

Dan moet je live zolang blijven rebooten tot hij ze wel pakt.
Zo doe ik het hier.

Back