Ableton Live 6 nieuws

Origineel geplaatst door FrankH
Het is met Cakewalk Project 5 niet makkelijk (bijna onmogelijk) om externe midi apparaten aan te sturen. In Ableton Live zijn hiervoor meer mogelijkheden.

Voordeel van Project 5 is de integratie van VSTi, Live is op dit punt nog minder stabiel.

Voor pre-production is Project 5 erg geschikt. On stage zou ik Live gebruiken.

En zo zijn er nog enkele punten waar Project 5 en Live elkaar kunnen aanvullen maar niet kunnen vervangen.

Intergratie vsti in live nie stabiel, euuuh, die snap ik nie, leg eens uit.

Ik heb zelden crashes o.i.d. in live ( en als, dan vraagt live bij de volgende start of je de vorige (gecraste ) versie weer wil inladen, jaaaa, en dat werkt echt bijna altijd goed tot op de laatste edits aan je track, kortom geniaal. )
:halleluja

Origineel geplaatst door djody
Intergratie vsti in live nie stabiel, euuuh, die snap ik nie, leg eens uit.

Ik heb zelden crashes o.i.d. in live ( en als, dan vraagt live bij de volgende start of je de vorige (gecraste ) versie weer wil inladen, jaaaa, en dat werkt echt bijna altijd goed tot op de laatste edits aan je track, kortom geniaal. )
:halleluja

Wat betreft instrumenten in Live, ik heb altijd ruzie met die dingen. Deze week nog met 4 instances van Abletons eigen Operator en na ongeveer een half uur spelen chashde Live.
Daarnaast zijn er nog verschillende andere VSTi's die Live er zelfs van weerhouden om goed op te starten, erg vervelend.

De crash recovery is inderdaad erg prettig en die werkte ook perfect.

NB. Operator klinkt echt heel VET. Goede oscilators en een prettige interface. Een prima aanvulling bij mijn Nord 3, ieder met hun sterke punten en klankmatig meer dan gelijkwaardig!

Ok, dus je bedoelt dat er vst's zijn die niet goed werken.
Niet dat de intergratie nie goed is, want dat gewoon sleep op track en klaar.

Ik heb een aardig aantal vsti's en fx in men mapje staan en heb zelden problemen.
En als het hier niet gaat om ( brakke ) freeware, dan zou ik het gewoon ff melden bij ableton, dan doen ze er wat aan.

Ok genoeg gezever over dingen die nie goed zijn, of missen.

Ik vind de fm functie ( die je sample aan opp verrukkelijke wijze aan gort fmed.) in de sampler echt super vet... hehehe. En de macro functie van de racks is echt een aanwinst, maar de chain functie in de racks is echt verbluffend. Je kan zo door verschillende fx heen faden. een soort wavescaning, maar dan met fx of synths, FXscanning zegmaar. Of timbralscanning,

Wat het vette hieraan is is dat ableton steeds modulairder wordt, maar dan op zijn abletons, dus meteen begrijpbaar, bruikbaar en natuurlijk bespeelbaar.

Ok, ik ga weer beta testen na een week teveel gewerkt te hebben.

laterz

midi clock is hardstikke strak; zolang je je buffer niet al te groot maakt (bij mij is max 512 samples, maar ik draai meeste sets makkelijk op 128)
en jongens; mag ik t ff kwijt: 6 is dus echt hardstikke vette shiznit.
Ik heb r nu een week of wat mee mogen spelen; en jongens jongens wat is t een beest aan t worden.
ik zal gewoonweg Moeten upgraden, t is niet anders.

Ja ja ook ik ben erg fan van Ableton.
Alleen vindt ik die registratie niet erg makelijk.
Als het paket eenmaal is geinstalleerd dan kan je niet echt meer je hardware veranderen van je pc of heb ik het nu mis ?

Ik gebruik Live 5 altijd als midimaster en de clock is hardstikke strak idd.

Maareuh....door al die goede berichten over Live 6 heb ik maar alvast geld apart gezet....:D

Origineel geplaatst door Havelock
Ja ja ook ik ben erg fan van Ableton.
Alleen vindt ik die registratie niet erg makelijk.
Als het paket eenmaal is geinstalleerd dan kan je niet echt meer je hardware veranderen van je pc of heb ik het nu mis ?

Dan heb je het mis :)
Als je iets doet waardoor je unlock limit van 2 bereikt wordt, dus door bijv. nieuwe pc/flaptop te kopen, dan hoef je ze alleen maar ff te mailen, dan zorgen ze ervoor dat je op je nieuwe hardware weer kan unlockuh.
Ik kocht laatst een nieuwe laptop, mailde ableton en kreeg binnen een kwartier antwoord, dat ik weer kon unlockuh.... Goed geregeld daaro :)

Origineel geplaatst door wauxar
Dan heb je het mis :)
Als je iets doet waardoor je unlock limit van 2 bereikt wordt, dus door bijv. nieuwe pc/flaptop te kopen, dan hoef je ze alleen maar ff te mailen, dan zorgen ze ervoor dat je op je nieuwe hardware weer kan unlockuh.
Ik kocht laatst een nieuwe laptop, mailde ableton en kreeg binnen een kwartier antwoord, dat ik weer kon unlockuh.... Goed geregeld daaro :)

Ik krijg hopelijk deze week mijn Ableton Key, dus ik had een vraagje:

Ik ga sowieso windows opnieuw installeren en stel dat ik nu een image maak van mijn windows install + ge-unlockte Ableton. Kan ik deze image dan later weer terugzetten zonder Ableton opnieuw te moeten unlocken? Lijkt mij wel handig...

Origineel geplaatst door OnAcid

Ik ga sowieso windows opnieuw installeren en stel dat ik nu een image maak van mijn windows install + ge-unlockte Ableton. Kan ik deze image dan later weer terugzetten zonder Ableton opnieuw te moeten unlocken? Lijkt mij wel handig...

ik denk dat het dan wel gelijk werkt ja, als je een image terugzet... Heb dat zelf iig nog niet geprobeerd.
Maar dat unlocken is zo gebeurd, helemaal als je ff online gaat met de computer waar het op komt te staan.

Origineel geplaatst door OnAcid

dan is het toch volslagen nutteloos om windows opnieuw te installeren als je er toch weer de ouwe image over gooit?

Origineel geplaatst door divi
dan is het toch volslagen nutteloos om windows opnieuw te installeren als je er toch weer de ouwe image over gooit?

Verse windows (basis installatie) + verse ableton en hier een image van maken...

als ik zo een beetje die nieuwe specs lees dan duurt het niet lang meer of
Ableton stampt mijn geliefde Reason helemaal de grond in;

los van de audio heb ik het gevoel dan de synth/soundscape capaciteiten van Ableton danig worden uitgebreid;
die operator is echt enorm veel zijdig en een brute synth, de sampler wordt kennelijk zwaar geupgraded, je kan racks combinen; en dan nog vsti support;
weliswaar is Reason nog steeds beduidend meer modulair maar voor het overige lijkt het erop of dat programma vet wordt ingehaald;

schiet ook al niet erg op dat er enorm veel tijd zit tussen de Reason updates;
dat wordt overigens steeds afgedaan met de mededeling dat Ableton nu immers een veel groter bedrijf is, maar volgens mij is Ableton pas later van start gegaan dan de Propellerheads.

Origineel geplaatst door chilistein
dat wordt overigens steeds afgedaan met de mededeling dat Ableton nu immers een veel groter bedrijf is, maar volgens mij is Ableton pas later van start gegaan dan de Propellerheads.

teveel updates is ook niet goed toch ? dan moet je al zo weer 7 kopen terwijl je 6 net had.

Origineel geplaatst door chilistein
als ik zo een beetje die nieuwe specs lees dan duurt het niet lang meer of
Ableton stampt mijn geliefde Reason helemaal de grond in;

los van de audio heb ik het gevoel dan de synth/soundscape capaciteiten van Ableton danig worden uitgebreid;
die operator is echt enorm veel zijdig en een brute synth, de sampler wordt kennelijk zwaar geupgraded, je kan racks combinen; en dan nog vsti support;
weliswaar is Reason nog steeds beduidend meer modulair maar voor het overige lijkt het erop of dat programma vet wordt ingehaald;

ik heb het gevoel dat Ableton doet wat de Propheads met hun Combinator hebben laten liggen..
Bedoel; die Combinator is leuk maar het is echt niet veel meer dan een handige preset doos..
Het enige dat ik er echt spannend aan vind is dat je met een LFO echt alle parameters kan tweaken..
Als Ableton nu met nog iets van een LFO achtig ding zouden komen dan kan ik Reason helemaal de deur uit doen..

De Combinator vind ik een geniale toevoeging (nu nog de geluidskwaliteit) :D

Als die versie 6 in sept uitkomt word het dan niet ********!!!! tijd .
Ik maar wachten.
Die dual core support is waar het om gaat .
Het is toch het einde van de maand ?
Of is er een vertraging ???
Weet iemand daar iets vanaf ?

Gegroet.

Ik zit in het beta programma en dualcore support is echt geweeeeeldig. Maar er zitten nog wel erg veel bugs in....

Ik hoop eigenlijk dat ze de release uitstellen naar Oktober voor de kwaliteit van de code. Bij Ableton5 was de kwaliteit al erg discutabel en nu is het gewoon beter als ze wachten.

Al moet ik wel zeggen dat er verder gewoon prima mee te werken is.

Damn acid das minder, hoop dat ze het fixen net een dual core aangeschaft juist daarvoor :biertje:

Back