Waar maak jij je Bassline mee ?

Origineel geplaatst door fjoesz
t zal wel aan t late uur liggen, maar ik vind t een vrij onzinnige vraag

wat voor bassen
in welke muziek
met wat voor drums/leads/pads/jekkels/miemels?

als ik nou zeg dat de juno60 vette bassen maakt, of de ax73?
heb je daar wat aan? :D

Idd Fjoesz....

ik zou er geen stringensemble voor nemen of een klarinet

Ik heb niet echt een favoriete synth voor basslines (ook niet voor leads of andere partijen trouwens). Ik gebruik gewoon wat goed klinkt in een bepaalde track en dat kan dus elke keer wat anders zijn.

Origineel geplaatst door Crecords
ok nordlead leuk maar niet super

Geen flauw idee wat super inhoudt in jouw beleving. Al pak je een Casio sk-1. Dan nog kun je de meest gruwelijke basslines krijgen waar je ziek van wordt. Ik vind een synth voor een bassline absoluut niet interessant. Eerder het effect/filter waar je het zwikkie doorheen stuurt.

Verder is het maar waar je naar zoekt. Chopin zat denk ik niet te wachten op een minimoog die z'n pianopartijen zouden overstemmen. ;)

Re: Bassline

Re: Bassline

Origineel geplaatst door Polyphonic
Een bassline moet in je track passen waarbij ik met een Yamaha DX het meeste succes heb.

Mijn favorieten;

Yamaha DX-21 en een Moog the Source

Die DX/TX bassen zijn echt super. Dat zijn ook de enige geluiden die een beginner nog wel redelijk makkelijk uit zo'n machine kan halen.

*voegt Smackos' "mijn DX-7 klinkt bijna analoog"-preek in*

Eigenlijk heb ik geen enkele machine in mijn set staan waar ik nog geen goede bas uit gehaald heb. Zelfs geen een waar ik geen vette bas uit gehaald heb.

Een Casio CZ kan ook lekker klinken.

Analoog is natuurlijk meestal ook wel goed.

Het is eigenlijk zelfs zo dat afhankelijk van het soort nummer je eigenlijk uit iedere synth een goede baslijn haalt. Want soms moet hij weer wat cleaner klinken, en soms juist super rauw.

Re: Waar maak jij je Bassline mee ?

Zou graag willen horen waar jullie je bassline mee maken.

Softsynth ? Welke

Hardware ?

Ben Badly opzoek naar een goede Bassline synth of meerdere!

Zelf heb ik Bassline, Tau pro, Basstation waarvan alleen het rechste geluids uitgang het doet!!? :confused:

Laat eens horen..

B.v.D

mgv Crecords

Ligt er aan wart voor muziek ik heb op dat moment.
Heel verschillend soms maak ik gebruik van moogsamples op mijn TX16W sampler. of mijn ION. Of een bass in mijn U-220.
De TX7 gebruik ik eigenlijk bijna nooit voor bassen vind ze te hard metalig.

Uit m'n Juno106 haalde ik wel fijne bassen (maar die is nu stuk)
Tegenwoordig dus meer de A-station.
Mooie basgitaar emulaties haal ik uit de JV1080.
En, nog niet veel gebruikt maar dat komt wel, de V-synth! De presets die daar in zitten wat dat betreft klinken veelbelovend.

Re: Waar maak jij je Bassline mee ?

Zou graag willen horen waar jullie je bassline mee maken.

Hiermee:

bossa.jpg

Ik haal bassen altijd uit een laag octaaf. Hogere octaven zijn voor strings enzo :D
Eigenlijk kan ik me geen synth bedenken waar je geen fatsoenlijke bas uit kunt halen. Maar goed, voorkeuren heb je altijd. Momenteel haal ik m'n bassen vooral uit de Roland Juno 60, Korg DW8000 en Casio CZ101. En m'n Yamaha DXjes, daar ga ik deze week weer 'ns mee klooien. Solid bass vernaggelen... 8~

ik probeer de eminent subbaspedalen , strak laag , omni hoge piepbassies , die basgitaar is mooi ,maar moeilijkkkkkkkkkkk

;)

IK ben het eens met de commentaren boven geleverd, maar bij mij verschilt het erg. Ik kijk gewoon wat het lekkerste klinkt en het beste past, maar meestal kies ik voor:

DX200, AN1x of A-Station, alhoewel ik ook wel de CS6x pak....hmmm....niet echt een voorkeur dus.

:mega:

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kat Yidaki :okdan: dat is idd de beste manier

Deze heeft dan toevallig frets.. ik had geen plaatje van mijn fretless ;)

Ik maak mn bassen altijd met Trilogy van Spectrasonics. Supervette VST, maarmee je vrijwel alle soorten baslijnen kan maken. (en ook nog vet!!!)

Gebruik het eigenlijk voor alle soorten stijlen, behalve akoestische sets. Dus: dance, apres-ski, trance, en met een paar filters zelfs hardstyle

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kat Yidaki :okdan: dat is idd de beste manier

Niet als je een funky synth bass wil. Toch echt op de toetsen.

Back