Waar maak jij je Bassline mee ?

Minimoog Voyager ( lekker punchy )
Sequential Pro-one ( lekker rouw )
Waldorf Pulse ( strak rond clean laag )
Adobe Audition ( subbass; genereert prima sinusjes ;)
...
och had ik maar een basgitaar en kon ik daar maar op spelen!!!

Hee maakt er hier ook iemand zure wobbels?....je weet wel zo van: wiiiiiwooowowowowowooooaaaap:P en hoe maak je die dan meestal!?

Origineel geplaatst door seismic22
Hee maakt er hier ook iemand zure wobbels?....je weet wel zo van: wiiiiiwooowowowowowooooaaaap:P en hoe maak je die dan meestal!?

Die zijn vrij simpel met elke synth te maken.

Begin met:
Polyfonie 1 (dus gewoon mono)
1 oscilator (pulse of zaag)
Filter cutoff op +- 7 (draai hier veel aan!)
Filter resonantie op +- 7
Filter envelope: Attack op 0, Decay op 5(ook hier veel aan draaien), rest op 0
Filter envelope amount op +- 5
(Auto glide aan, als het op de synth zit)

Maak nu een noten patroon van 1 maat in je sequenser.
Laat een aantal noten overlappen (dan krijg je ism de autoglide van die glijdende noten. Heb je geen auto glide dan moet je dat met controler 65 programeren)

Veel suc6.

:)

Origineel geplaatst door bounce
met je mond en een microfoon
weet je zeker dat niemand anders die bas ook heeft gebruikt

Voorbeeld van zo'n bassline

Attachments

• bassline.mp3
    603,3 KB · Bekeken: 105
maar gebruiken jullie dan vrijwel altijd dezelde synths voor je bass? ik probeer uit al mijn synths alles te toveren,
ik snap wel dat de 1 meer een typisch bass karakter heeft (zoals me juno106) maar dan is t toch juist leuk om daar dan iets totaal anders mee te proberen!? Ik maak bv geen trance en gebruik toch intensief een jp-8000, hier bv een bassline met een jp-8000 (zie bijlage)

Attachments

• jp8000bassline.mp3
    274,4 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door Mostatic
een zak hooi

ik heb thuis veelvuldig zitten proberen om met een zak hooi een fatsoenlijke bas te maken maar het wou niet echt lukken, wat is jou werkwijze hierbij? wat doe je aan die @&#^!% koeien die er de hele tijd doorheen lopen te loeien??

alvast bedankt,

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
ik heb thuis veelvuldig zitten proberen om met een zak hooi een fatsoenlijke bas te maken maar het wou niet echt lukken, wat is jou werkwijze hierbij? wat doe je aan die @&#^!% koeien die er de hele tijd doorheen lopen te loeien??

alvast bedankt,

bliepbliep

Het zal z'n stoel aka zitzak wel wezen :W

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Het zal z'n stoel aka zitzak wel wezen :W

Ik maak een panfluit voor mijn bassen, met de lege flessen van gisteravond :Wwas erg gezellig

Ik wil wel weer eens een 'echt' instrument gaan spelen, is het moeilijk om dit te leren?:

FilipVandebril.JPG

Het mooi hiervan is dat het

a) Jazzy is
b) Funky als het moet
c) Ook met de strijkstok te spelen is
d) Mij een klassiek hip imago geeft

Origineel geplaatst door bikkel
Ik wil wel weer eens een 'echt' instrument gaan spelen, is het moeilijk om dit te leren?:

FilipVandebril.JPG

Het mooi hiervan is dat het

a) Jazzy is
b) Funky als het moet
c) Ook met de strijkstok te spelen is
d) Mij een klassiek hip imago geeft

Je hebt geen frets dus is het zowiezo een graad moelijker omdat je ook nog toon moet kunnen houden met een contra bass.

Origineel geplaatst door Exzit
Je hebt geen frets dus is het zowiezo een graad moelijker omdat je ook nog toon moet kunnen houden met een contra bass.

Ja ik twijfel dus omdat het aan de ene kant iets weg heeft van pizzicato verticaal een fors uitgevallen viool bespelen kan zijn qua moeilijkheid, maar aan de andere kant kun je volgens mij makkelijker beginnen met één snaar wat een stuk makkelijker is dan meteen blind een accoord vinden met je vingerzetting. Dan lijkt het weer een instrument wat veel mogelijkheid biedt tot het uitdiepen van je technieken als je de basis onder de knie hebt.

Ik vind het geluid in ieder geval echt prachtig, dat komt misschien ook doordat ik Black Sunday van Cypress Hill destijds grijs gedraaid heb :D

@mikemix: als je maar niet in m'n desertwijnen gaat lopen fluiten. Dan hoef ik ze niet meer :D

Ik heb overigens geen vaste synths e.d. voor bassen. Zelfs een keer een het geluid van m'n espressoapparaat gebruikt en die door een filter gemangled.

Origineel geplaatst door Catalunya
Voorbeeld van zo'n bassline

bij bassline met je mond maken denk ik meer aan zo iets:

Attachments

• bassmouth.mp3
    233,5 KB · Bekeken: 101
mwoaaaap

mwoaaaap

Ik zat weer eens veel te moeilijk te denken.......we gaan het eens met een minimoogje proberen (die gebruik ik zowiezo steeds meer)
veel dank!

Maar jij bent er dus ook mee bezig!?

Origineel geplaatst door Patat Met
Die zijn vrij simpel met elke synth te maken.

Begin met:
Polyfonie 1 (dus gewoon mono)
1 oscilator (pulse of zaag)
Filter cutoff op +- 7 (draai hier veel aan!)
Filter resonantie op +- 7
Filter envelope: Attack op 0, Decay op 5(ook hier veel aan draaien), rest op 0
Filter envelope amount op +- 5
(Auto glide aan, als het op de synth zit)

Maak nu een noten patroon van 1 maat in je sequenser.
Laat een aantal noten overlappen (dan krijg je ism de autoglide van die glijdende noten. Heb je geen auto glide dan moet je dat met controler 65 programeren)

Veel suc6.

:)

Back