Waar maak jij je Bassline mee ?

Uit m'n Alpha Juno-2, MB33, of Pulse

de subtractor uit reason gebruik ik wel graag :)
of de vstation en rs7000, ook wel prima

trotron aangesloten op mijn synth

trotron aangesloten op mijn synth

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Welnee. Gewoon m'n bas door m'n Q-Tron... veel beter.

Ja de Q-tron aangesloten op mijn synthesizer.
Maar bepaald bass partijen kan je niet doen op een bass. Andersom trouwens ook niet.
Maar zo'n Wonder funk bass als in het nummert Black man zie ik iemand echt niet op bassgitaar doen.

Re: Waar maak jij je Bassline mee ?

een DSI Evolver

Origineel geplaatst door Crecords Basstation waarvan alleen het rechste geluids uitgang het doet!!? :confused:
[/B]

een BassStation heeft toch een mono-uitgang?

Re: trotron aangesloten op mijn synth

Re: trotron aangesloten op mijn synth

Origineel geplaatst door Exzit
Ja de Q-tron aangesloten op mijn synthesizer.
Maar bepaald bass partijen kan je niet doen op een bass. Andersom trouwens ook niet.
Maar zo'n Wonder funk bass als in het nummert Black man zie ik iemand echt niet op bassgitaar doen.

"Black"? Bedoel je niet "Black Man?" Ik heb wel vaker baspartijen van Stefke Mirakle op m'n basgitaar gespeeld en dat gaat prima. Ik vind dat die partijen met een Moog-bas meestal een stuk beter klinken als je ze op een echte bas speelt, want dat is een stuk dynamischer.

Re: Re: trotron aangesloten op mijn synth

Re: Re: trotron aangesloten op mijn synth

"Black"? Bedoel je niet "Black Man?" Ik heb wel vaker baspartijen van Stefke Mirakle op m'n basgitaar gespeeld en dat gaat prima. Ik vind dat die partijen met een Moog-bas meestal een stuk beter klinken als je ze op een echte bas speelt, want dat is een stuk dynamischer.

Yep Black Man
Als het te dynamisch wordt zetten we er toch een compressor op.:D
Maar die hele snelle passage in dat nummer zie ik de gemiddelde bassist niet snel spelen.
Trouwens als ik er over na denk een toetsenist eigenlijk ook niet.
Maar persoonlijk hou ik van de moog bass sound.
Maar wel in funky nummers.
Ik ben ook gek op het echte bass geluid in bepaalde nummers.
En dan baal ik dat ik niet een echte bassist bij de hand heb. Zit ik weer met zo'n domme preset fingered bass of picked dat het net niet is.

Volgens mij missen we hier de Korg MS-20 nog.
Ik gebruik dan wel de legacy collection plugin met MS-20 controller maar it does the trick.

Tot nu toe zijn de Ro. SH... serie en de Ya.. dx... of in deze strekking wel erg vaak genoemd.

Re: Re: Re: trotron aangesloten op mijn synth

Re: Re: Re: trotron aangesloten op mijn synth

Yep Black Man
Als het te dynamisch wordt zetten we er toch een compressor op.:D
Maar die hele snelle passage in dat nummer zie ik de gemiddelde bassist niet snel spelen.

Dat is gewoon een kwestie an instuderen. Ik speel wel snellere dingen.

Trouwens als ik er over na denk een toetsenist eigenlijk ook niet.
Maar persoonlijk hou ik van de moog bass sound.

Ik ben zelf niet zo dol op die Moog bas, alhoewel het wel lekker klinkt om te dubbelen (a la Marcus Miller).

Maar wel in funky nummers.
Ik ben ook gek op het echte bass geluid in bepaalde nummers.
En dan baal ik dat ik niet een echte bassist bij de hand heb. Zit ik weer met zo'n domme preset fingered bass of picked dat het net niet is.

Wat weerhoudt je ervan om bas te leren spelen?

Re: Re: Re: Re: trotron aangesloten op mijn synth

Wat weerhoudt je ervan om bas te leren spelen?

Misschien een idee ja maar voordat ik dan dingen kan spelen die ik ook wil is dan wel een tweede.

Re: Re: Re: Re: Re: trotron aangesloten op mijn synth

Re: Re: Re: Re: Re: trotron aangesloten op mijn synth

Misschien een idee ja maar voordat ik dan dingen kan spelen die ik ook wil is dan wel een tweede.

zo moet je niet denken .. als het je ligt wil je er echt wel verder in verdiepen .. zo is het bij mij ook begonnen met synths en zo werkt het eigenlijk altijd bij iets met een learning curve en interresse voor iets !

En wat zijn de intervallen bij de basslijn van blackman ? ik ben ook geen snaar man .. maar is het zo dat je bij gitaren en bass niet ook dat je die grote intervallen veel makelijker kan spelen dan op toetsen ? ik bedoel een sequencer ( wat volgens mij het werk doet bij blackman) kan dat namelijk heel simpel .. zelf spelen kan dan weleens een stuk compliceerder zijn !

ik weet iig dat funk rare grepen heeft waarbij je verdomt snel moet zijn ..

[B

Wat weerhoudt je ervan om bas te leren spelen? [/B]

alle , das juist het leuke van de synths, er zitten bassen in:)

oke niet the real thing , maar waar is het einde , dalijk moet je ook viool leren om mooie strings te maken.
of fluit en doedelzak

groeten dj alpha

Back