MPD 24 VS. padKONTROL

Ik lees dat de MPD 24 het snelst werkt en overzichtelijker is maar de Korg heeft weer die X Y control wat me wel vet lijkt met drumrolls maken.
Dat de 16 level van de MPDs alleen velocity kan vind ik niet erg omdat ik toch beats wil maken uit chops en het daarbij niet echt als een keyboard gebruik met verschillende pitch hoogtes.

Ik vind die PadKontrol toch iets te kermis met die roze lichtjes en aangezien het verder niet heel veel uit maakt vind ik die MPD er gewoon veel professioneler uitzien.
PadKontrol heeft een beetje een speelgoed uiterlijk vooral met die lichtjes als ik eerlijk ben.
Het wordt mn eerste midi-controller nu dat ik besloten heb de MV-8800 te verkopen dus ik moet nog veel leren.

Ik heb al een beetje op beiden staan tikken in de winkel en ik vond die pads van de MPDs erg hard aanvoelen alsof je op een plank tikte. De pads van de MV-8800 zijn veel softer wat mij lekkerder lijkt spelen aangezien je wel voelt dat je iets indrukt maar de korg pads drukte je meer in als knoppen die dan weer omhoog gaan als ik me goed herinner.
Ik denk niet dat dit verschil echt wat zal uitmaken.

Heeft de MPD 24 geen roll knop waarmee je rolls kan maken zoals op de MPC?

Heeft de MPD 24 geen roll knop waarmee je rolls kan maken zoals op de MPC?

Jawel...die zit samen met de Flam knop naast de x-y pad.

Verder zijn het echt gewoon pads op de padKontrol, geen knoppen die je indrukt.

Back