MPD 24 VS. padKONTROL

Origineel geplaatst door astronaut
Oké, wat dan?

Bedoel hier mee dat ik er ook een ga aanschaffen korg pad control

Inderdaad goede keus.....weet niet wat de MPD24 gaat kosten maar heb een tijdje op de MPD16 staan trommelen toen ik de pakKontrol kocht en dat lijkt wel op je op een stelltje straatklinkers staat te meppen zo hard zijn die pads.

Maar voor elk wat wils natuurlijk.....kost zo'n MPD24 eigenlijk?

Origineel geplaatst door Yoonchi
199 euri denk ik, in Amerika kost ie 199 dollar iig.

:doei:
Yoonchi

Dat valt erg mee zeg....zeker als je je bedenkt dat de MPD16 destijds iets van 350 euro of meer heeft gekost.....

Heeft iemand al de akai MPD24 binnen ?
Ik heb m bestelt maar wacht al 3 maanden.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Heeft iemand al de akai MPD24 binnen ?
Ik heb m bestelt maar wacht al 3 maanden.

3 maanden wachten om iets is wel erg lang dan zal ik me afvragen of er niet iets anders aan de hand is.

naja ik weet niet of er wat mis is.
Die man in de winkel belt wel elke keer de importeur waar ik bij sta.
Als ie dat niet doet kan hij goed toneel spelen:D

Ze begonnen ook op de Akai site met de promotie van de drumpad met een gerenderd plaatje.
Toen had ik hem ook bestelt. Ik was dus gewoon erg vroeg denk ik.

Origineel geplaatst door Negative Plus
naja ik weet niet of er wat mis is.
Die man in de winkel belt wel elke keer de importeur waar ik bij sta.
Als ie dat niet doet kan hij goed toneel spelen:D

Ze begonnen ook op de Akai site met de promotie van de drumpad met een gerenderd plaatje.
Toen had ik hem ook bestelt. Ik was dus gewoon erg vroeg denk ik.

Feedback krantje in de bus en daar staat de MPD van Akai. Iemand het ding in bezit en hoe bevalt ie?

Feedback krantje in de bus en daar staat de MPD van Akai. Iemand het ding in bezit en hoe bevalt ie?

Heb m net binnen gekregen.
Tot nu toe geen problemen gehad en werkt naar behoren.
Over de kwaliteit van de drumpads kan ik niet zoveel zeggen (het is mn eerste)
De faders voelen niet slecht en de knoppen voelen zeer goed. Dit zijn endless rotary's.
Ook het feit dat de pads pressure sensitive zijn is erg fijn.
Op de display vind je info terug over de velocity en pressure waarde van de zo juist aangeslagen pad.
Het menu van deze controller is meer dan makkelijk, de bijgeleverde software heb ik niet gebruikt omdat ik dat niet nodig heb.
Hij werkt immers naar behoren.

Ik was erg bezig met het sparen voor een MPC..., TOTDAT ik van een vriend voor weinig een MacBookje kon kopen... De MPC gaat niet meer door maar aangezien ik Reason op de laptop heb gezet kan ik net zo goed voor een MPD 24 gaan. Heeft iemand hier ervaring met de combo Reason 3/4 en de MPD24? Ik heb op YouTube al wel films gezien met FL en dat ging goed...

Ik heb zelf een padkontrol (al een tijd) en heb een tijdje lopen nadenken over eventuele voordelen van een MPD24. Heb er eens mee gespeeld en de pads van de MPD24 voelen ook prima aan, anders dan de padkontrol, dat zeker.

Maar ik vind beiden pads echt prima. De x-y is heel relaxed op de Korg, dat is wel zonde aan de MPD.

Verder kreeg ik van een forumlid de waarschuwing dat de display van de MPD24 erg slecht leesbaar is vanaf een hoek, en dat moet ik wel beamen. Je moet behoorlijk recht boven de unit zitten om het display goed te kunnen lezen en ik weet niet of dit af te stellen is zoals je wle eens in andere apparaten zit.

Wat ik vooral mis aan de PadKontrol is de mogelijkheid om je preset een naam te geven. Nu is het gewoon preset 1 t/m weet ik veel en dat is natuurlijk nogal cryptisch. Verder had ik bij de MPD24 gehoopt dat 16 levels net als op de mpc configureerbaar was op meer dan alleen de pitch en zover ik heb gelezen en gehoord is dat niet vrij toe te wijzen. Dat is jammer.

De controls hebben weinig toegevoegde waarde in mijn geval, heb al een Remote 37SL binnen handbereik.

Echter blijft de twijfel terwijl ik niet ontevreden ben over de padKontrol....is dit gegrond?

Kheb hier een MicroKontrol leggen die direkt is gerelateerd an de padKontrol en wilde de sysex implementatie even in de groep gooien. Je kan met wat gekloot de Pad/Micro-Kontrol bakken heel ver tweaken in "native mode."

Daarintegen vind ik de build vrij klote. Wel metaal, maar slechte keys en jittery encoders. Pads kan ik niet zoveel over zeggen, ben geen V-drummer.

maar goed..een link naar de padkontrol native mode primer en een filmpje van mijn (proto)sequencer in max/msp.

http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=22466

http://www.youtube.com/watch?v=hQ_WcgJ8SGA

http://www.youtube.com/watch?v=iuMoi027a4U

kijk, dit is wel stoer, ga ik zeker proberen!

Moet wle zeggen dat je met de build quality met de padKontrol niet zo hele veel te maken hebt. je hebt 2 rotaties die idd niet zo heel stevig aanvoelen maar de rest is allemaal rock solid op de padKontrol.

Maar zo een sequencer bouwen vind ik al genoeg reden om ermee aan de slag te gaan, dikke stepsequencer voor live i.c.m. reaktor man. :P :P

Kheb hier een MicroKontrol leggen die direkt is gerelateerd an de padKontrol en wilde de sysex implementatie even in de groep gooien. Je kan met wat gekloot de Pad/Micro-Kontrol bakken heel ver tweaken in "native mode."

Daarintegen vind ik de build vrij klote. Wel metaal, maar slechte keys en jittery encoders. Pads kan ik niet zoveel over zeggen, ben geen V-drummer.

maar goed..een link naar de padkontrol native mode primer en een filmpje van mijn (proto)sequencer in max/msp.

http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=22466

http://www.youtube.com/watch?v=hQ_WcgJ8SGA

http://www.youtube.com/watch?v=iuMoi027a4U

success ermee!

ik hoor het wel als je ergens tegen aan loopt. Heeft bij mij wel even geduurd, maar dat was omdat ik de tutorial moest vertalen naar de MicroKontrol. De "Native mode-in" en packet 1 en 2 zijn het belangrijkst. Daarna is het vrij eenvoudig.

Ik ga niet ver komen aangezien reaktor geen sysex doet en dat de soft modular is die ik gebruik.

Jammer! Heb nog geen tooltje kunnen vinden die de vertaling doet. Zag op Youtube iemand die het met Visual Basic had gedaan maar die heeft zijn code niet geshared. :(

Er zijn veel gasten met Ableton bezig geweest met de PadKontrol. Ik ken het pakket alleen niet en weet niet in hoeverre sysex gebruikt kan worden.

Back