schuifregelaars-->>>draaiknoppen?? juno 60

Waveforms

Stamgast
:stupid Wie kan me helpen :gaap:

Heb dus een juno 60, mist het een en ander aan(uiterlijk), maar werkt wel perfect, maar zit te denken om er een module van te maken en de schuifregelaars te vervangen voor draaiknoppen en andere schakelaars natuurlijk. en andere behuizing natuurlijk
Nou is de vraag, weet iemand waar ik een schema van juno 60 kan vinden of weet iemand de impedantie van de potmeters?? en wat voor soort schakelaars moet ik weer gebruiken....
Weet ook niet of dit een goede keus is om te doen.... grrr maar goed heb het hele spulletje al een paar keer te koop gezet op internet (1 goede juno, en de hierboven genoemde juno(paar toetsen missen)+jsq60 en md-8), had genoeg mensen die het spulletje wilden hebben, afspraken maken en dan niet komen opdagen he, 5 keer gebeurd.... grrr... maar goed heb nu maar besloten de juno's en jsq60+md8 te bewaren. sorry moest ff afreageren.... ben het nu kwijt...die woede dan....van het voor niks thuis blijven zitten..... :[>
is er misschien iemand die me aan schema's kan helpen of in ieder geval een onderdelen lijstje met de desbetreffende schuifregelaars met de waarde (ohm).

Weet iemand of er misschien 2 uitvoeringen zijn van de juno 60?? heb er namelijk 1 met vast netsnoer en zilverkleurig beugeltje boven de dcb poort en de andere is met los snoer en zwart beugeltje?

Groeten Michel

grappig... dit zelfde idee heb ik voor mijn Korg Poly-61, inbouwen in een 19" rack module. de druktoetsen vervangen door een parameter en value pot meter. en eventueel met wat extra's bijv. split (2 timbral), unison en 2 outputs. ikzelf heb geen idee hoe ik het moet realiseren en voor een beetje ervaren electronika deskundige lijkt het me al een hels karwei.
onbegonnen werk? :D

b.t.w. volgens mij is er maar 1 versie van juno-60, met vast netsnoer dus :peukie:

Laatst gewijzigd:
res 50Kb
freq 50Kb
noise 50Kb
sub 50Kb
pwm 50Kb
lfo 50Kb
delay 50Kb
lfo rate 50Ka
appegiator rate 1M

en euhhhhh ik had allang een jaar geleden een deal willen maken maar je wou toen alles ruilen voor een MPC ik heb je wel 12x gemaild maar het kwam maar niet tot een afspraak jammer genoeg

maar die halve juno kan je nog steeds deze kant opsturen hoor
:L

Ik ben nog steeds op zoek naar een 2 standen schakelaar voor de juno-60. Mijn env depth switch mis ik nmlk. Als je er 1 gaat ombouwen en alle onderdelen gaat vervangen, zou ik heeeeeeel graag een 2 standen schakelaar van je over willen nemen/kopen als je hem kan missen.

Ruilen met MPC nou daar heb ik nooit mail van gehad, wel mensen die alleen de goede of niet comlete juno of alleen de md-8 wilden hebben, wou het dus alleen compleet verkopen.... maar ja had meestal al een afspraak met iemand, heb zoiets wie het eerst serieus reageert die word het, maarja je hebt mensen die de afspraken niet na komen, dus en dan na een paar weken een ander te mailen, ja vind ik ook weer zo raar overkomen. maar ja het zelfde spul elke keer te koop aan bieden is ook niks... dus heb maar besloten om het spul te houden.... als ik 'm niet ombouw dan bewaar ik hem voor reserve onderdelen voor de andere als er iets ooit kapot gaat, maar goed dat is ook zonde, hij is goed werkend dus....

maar in iedergeval bedankt voor je snelle reactie,

mocht ik het spul ooit het complete spul (juno's+md8+jsq60)alsnog weg willen doen, dan wordt het waarschijnlijk een ruil met iets virtual analogs of dat iemand me een voor mij intressant aanbod doet met een ruil... dat ombouwen duurt nog wel ff moet eerst een passende behuizing maken!

2 standen schakelaar,

Weet nog niet wat ik doe, misschien gebruik ik de schakelaars wel die er standaard op zitten! zo niet dan hou ik ze waarschijnlijk als reserve voor m'n andere juno

Laatst gewijzigd:
maar om een module te maken van de juno 60 is niet zo makkelijk
je moet wel de ruimte hebben om alle printplaten kwijt te kunnen in een 19"behuizing
dus die zal zeker al 6he hoog worden

je ben ook gebonden aan de panelborden omdat daar de lfo word aangestuurd (panelboard A) en daar zitten ook div schuifpotmeters op

het mainbord is groter dan 19" dus die zal verbouwd moeten worden

het gaat een aardige klus worden

idem voor de poly61 die heeft ook zo'n groot voiceboard maar die zal net aan passen en die kan je in 3he kwijt

zelf zit ik nog eens te denken om een poly6 met midi in een 6he behuizing te stoppen (voordeel is dat er allemaal kleinere printplaten in zitten)

klopt 19" behuizing was ik al achter.... zit meer aan iets te denken om iets te maken wat oud lijkt... richting die ouwe korg synths maar dan zonder toetsen, metalen voorkant schuinoplopend en houten zijpanelen... de printplaten zijn te groot voor 19" en om een eigen printplaat te ontwerpen en om te solderen zie ik ook niet helemaal zitten.... denk dat die daarna dood is :(

Ik doe het hele setje(juno's) waarschijnlijk alleen weg als iemand het wil ruilen voor een virtual analog synth of zo...ten minste als het mij wat lijkt... zit er over te twijfelen of houden.... ja bang dat ik er spijt van krijg, heb ze al +/- 7 jaar... dus... nu gebruik ik ze haast nooit...midibeperkingen.... vandaar... dat ik zit te denken om ze weg te doen of van 1 een module te maken....maar goed de midi beperking... oke de md-8 maar alles blijft toch beperkt....

misschien dat iemand me raad kan geven wat het beste te doen....dus bij deze... houden of virtual anlog synth... of gewoon een digitale synth....

:stupid :confused: =(

Als ik het goed begrijp is die MD 8 een midi-->DCB converter. Doe je die niet weg samen met de 60 ?

Misschien heb ik interesse.

Groeten,

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Als ik het goed begrijp is die MD 8 een midi-->DCB converter. Doe je die niet weg samen met de 60 ?

Misschien heb ik interesse.

Groeten,

Paul.

dan neem ik wil ik die defecte juno60 wel:D

:stupid

ehh... ruil het hele spulletje alleen voor een virtual analog synth.. misschien allemaal wel moeilijk zo... ben nog aan het twijfelen.. grrr... wat zal ik doen...weg doen of ombouwen...

klopt... md-8 is een een midi -->dcb converter en omgekeerd <--..

enne.. defecte... nou laatse 8 toetsen missen.... maar hij werkt wel...

groeten...

waar ben ik aanbegonnen :stupid

was ik maar bij het woordje ombouwen gebleven...grrr :bekdicht:

Back