Mixer + Geluidskaart vraagje

r-tan

Nieuwkomer
Hallo iedereen! :)

Dit is mijn eerste post hier en ik wil me graag voorstellen. Mijn naam is Ertan en ik ben nu al bijna 1 jaar een producer. Ik vind dat ik een stapje verder moet gaan en volgende week ben ik jarig * \o/ * en dus krijg ik een nieuwe geluidskaart + mixer.

Nou... De geluidskaart waar het om gaat is een : m-audio MobilePre, topkwaliteit want heb hem zelf persoonlijk mogen uittesten hehe :) Ik ga ook een Wharefedale R2004 mixer halen en mijn vraag is : Hoe sluit ik mijn mixer aan op de MobilePre? :S Wat voor kabels heb ik nodig?

Ik heb het op meerdere forums gevraagd maar ik krijg steeds antwoorden zoals : Koop een andere geluidskaart. Daar heb ik natuurlijk niet zo heel veel aan :)

Ik zou het heel erg waarderen als ik hier antwoord op zou kunnen krijgen.

Heel erg bedankt,

Ertan

Re: Mixer + Geluidskaart vraagje

Origineel geplaatst door r-tan
Hallo iedereen! :)
...
Ik heb het op meerdere forums gevraagd maar ik krijg steeds antwoorden zoals : Koop een andere geluidskaart. Daar heb ik natuurlijk niet zo heel veel aan :)
...
Ertan
Hoi Ertan,

Ik vrees dat je echt een andere kaart moet kopen, maar ik zal je ook vertellen waarom!

Kijk maar eens op dit plaatje :
MobilePre_USB_callouts.jpg

Dan kun je zien dat het totale aantal inputs op lijn nivo 1 is. Dus je kunt 1 mono signaal uit je mixer verbinden met je Mobile Pre.
Die andere ingangen zijn namelijk niet bedoel (en dus minder geschikt) voor het type signaal dat uit de mixer komt.

Dus een andere geluidskaart is toch echt het juiste antwoord. Je moet dan kiezen voor een geluidskaart met 2 analoge lijn inputs, zoals bijvoorbeeld deze http://www.m-audio.nl/Audphileusb.htm
Die is van dezelfde fabrikant, ziet er enigzins hetzelfde uit en kost ook nog eens evenveel !!!!

Dat de mixer erop kan is gegarandeerd:
audiophileusb_diagram.jpg

Op dit plaatje zie je alle aansluitingen, de mixer moet op de RCA input.
audiophile_usb.jpg

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Mixer + Geluidskaart vraagje

Re: Re: Mixer + Geluidskaart vraagje

Origineel geplaatst door MrM
Hoi Ertan,

Ik vrees dat je echt een andere kaart moet kopen, maar ik zal je ook vertellen waarom!

Dat de mixer erop kan is gegarandeerd:
audiophileusb_diagram.jpg

Op dit plaatje zie je alle aansluitingen, de mixer moet op de RCA input.

Heel erg bedankt ! Haha het ging mij niet om het uiterlijk maar meer om het prijs en wat het me te bieden had ;) Maar dankje voor je tip! Ik zal een Audiophile kopen IPV een MobilePre !:)

Back