baslijn snap - rhythm is a dancer

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik kan me een televisie interview met één van de producers van toendertijd herrinneren; hij had het over een juno 106 als onmisbaar voor hun producties.
Lijkt me een beetje sterk als ik die baslijn hoor; ik zou me vergist kunnen hebben met de juno 60, die kan dit namelijk zeker wel.

gr. Tom

dit is ZEKER geen juno..
ik denk dat trash gelijk heeft, want die heeft altijd gelijk
behalve over vroeger :D

Klinkt idd erg FM, dus zal dat ook wel zijn.

Erg populair geluidje in die tijd trouwens, zelfs mijn oude Yamaha PSR500 keyboard had een preset die er erg op leek......

check de comments bij die technotronic video op youtube..

sboogieman45 (3 weeks ago)
my wedding song. love it

trouwen op pump up the jam :D

Die baslijn van pump up the jam is geript van Farley Jackmaster Funk No vocals neccesary...ah nuja het zijn maar 2 noten, misschien doet het er gewoon aan denken.

Origineel geplaatst door smackos
Die baslijn van pump up the jam is geript van Farley Jackmaster Funk No vocals neccesary...ah nuja het zijn maar 2 noten, misschien doet het er gewoon aan denken.

Dat is ook zo :D

Aleen de 303 vervangen door de dx 7

En dan de pianostab van marshall jefferson's
move your body vervangen door een brasspad

Ja en love can't turn around is het grootste jatspektakel aller tijden. Werd er vroeger nou beter gejat, of gaan we de hardstyleversie van 'Don't touch that stereo' ooit nog een keer goed vinden en zijn we verbaasd dat het origineel er zoveel op lijkt?

die pump up the jam baslijn lijkt er wel verschrikkelijk veel op maar denk niet dattie het dezelfde is. mr vain van culture beat heeft dezelfde snap baslijn .. kan net zogoed een hele dikke moog zijn, klinkt echt wel uber dik. die pump up the jam baslijn is ook erg dik maar toch wat anders.

luister deze ff , is toch dezelfde snap baslijn.

http://www.youtube.com/watch?v=ij_9E2xQSZQ

Origineel geplaatst door Chinetti
Is het soms een schande dat het uit een FM bak komt? Het lijkt wel alsof je alleen wil horen dat het uit een Moog komt... Soort wishfull thinking ofzo? Wees blij dat dit met een FM bak kan, die zijn tenminste betaalbaar :D

Stront eigenwijs, ze willen niet luisteren. :D

Maar idd het is een arp 2600

absoluut niet hoor .. fm is zeker vet maar het zou fijn zijn als iemand echt weet waaruit het komt. en ja .. een moog, daar kun je toch afgrijselijk bassen uit halen.

Origineel geplaatst door Devon-Miles
absoluut niet hoor .. fm is zeker vet maar het zou fijn zijn als iemand echt weet waaruit het komt. en ja .. een moog, daar kun je toch afgrijselijk bassen uit halen.

EEN FM BAK

3x keer

zo ontstaan de hypes op de fora toch .. als er 1 schreeuwt waaruit iets nou precies komt hahaha.. te koop gevraagd: ;)

Ach sommige mensen willen geen antwoord op hun vraag. Dan vraag je je af waarom de vraag eigenlijk wordt gesteld.

Hmmmmmm

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Tuurlijk haal je uit een Moog prima bassen, maar dat betekent niet dat prima bassen alleen uit een Moog kunnen komen.

dat ga ik ook absoluut niet ontkrachten .. ik heb immers ook maar wat ik heb en dat gaat prima zo.

FM, het zal inderdaad wel, maar ik vind 't ook veel lijken op een bepaald basje uit de poly/ex-800 (net zoals bijvoorbeeld dat basje uit Heaven 17's "Let me go").

Origineel geplaatst door Devon-Miles
zo ontstaan de hypes op de fora toch .. als er 1 schreeuwt waaruit iets nou precies komt hahaha.. te koop gevraagd: ;)

En als Mad Mike het nou schreeuwt? :D

Is het soms een schande dat het uit een FM bak komt? Het lijkt wel alsof je alleen wil horen dat het uit een Moog komt... Soort wishfull thinking ofzo? Wees blij dat dit met een FM bak kan, die zijn tenminste betaalbaar :D

Heeft daar de Smack-O-Hype machine zijn werk nog niet gedaan? Of zijn het alleen de bijna-analoog-klinkende DX-7's die de nieuwe gewilde voorheen verketterde shit synth is? :D

Origineel geplaatst door fjoesz
dit is ZEKER geen juno..
ik denk dat trash gelijk heeft, want die heeft altijd gelijk
behalve over vroeger :D

Ik heb zelf de juno 60 en ik kan in een handomdraai precies die bas maken.
Het knlinkt als een combinatie van een pulse met een beetje zaagtand.

Bovendien heb ik toch echt dat interview gezien en dat was of een 106 of een 60.
In mijn beeld zie ik een 106 staan maar ik kan me die bas dus voor geen meter voorstellen bij een 106. Bij een juno 60 des te meer. Het is bijna het standaard basgeluid van de 60 zou ik willen zeggen.

Je zult hem ongetwijfeld ook met FM synthese kunt maken. Het is bekend dat daar hele brute bassen mee gemaakt kunnen worden. Het is voor mij trouwens zeker niet de befaamde latelybas.

gr. Tom

Back