Waves...om misselijk van te worden..

Kevin

Tis niet te gleuven
Ooit voor veel geld de Waves Renaissance Collection gekocht wil ik hem installeren op de PC (tijdje eraf geweest..) kan ik die bundel niet activeren wat is dit nu !!!
Heeft hier iemand ook ervaring mee?
Ik lees wel wat met Ilok maar wat nu de bedoeling is ik weet het niet..vind het wel schandalig dat software ineens niet meer werkt na verloop van tijd en je op deze manier verplicht word om daar toch weer in te moeten investeren.

wat was de reden dan? of kreeg je geen specifieke foutmelding?

heb je geen Ilok trouwens? Ilok is een dongle die je op je usb poort moet zetten, misschien ga je die nodig hebben..

misschien dat je ff wat meer details kan vertellen over foutmeldingen en over dat ilok verhaal..
denk niet dat iemand wijs kan worden uit je verhaal :)

een Ilok is trouwens niet duur .. kost maar 44 euro

http://www.thomann.de/thoiw7_digidesign_i_lok_prodinfo.html

alle waves software van tegenwoordig gebruikt volgens mij Ilok (tegen piraterij)
misschien dat jouw software versie hier ook op over is gegaan..

Ilokje kopen en bent waarschijnlijk overal vanaf..

Vind het gewoon belachelijk dat ik nu zo'n Ilok moet kopen da's toch bullshit nog nooit nodig gehad....

ilokje kan best leuk zijn.. sommige fabrikanten van software bieden trial versies aan van hun software die je alleen kan proberen als je een ilok heb :)

verder is zo'n ilok dus niet iets wat alleen waves gebruikt, dus misschien heb je er in de toekomst ook nog wat aan
al ben ik bang dat ze al snel weer met iets nieuws (moeten) komen .. want ilok is intussen ook alweer te kraken

Origineel geplaatst door Kevin
Vind het gewoon belachelijk dat ik nu zo'n Ilok moet kopen da's toch bullshit nog nooit nodig gehad....
helemaal mee eens... knap waardeloos idd

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ilokje kan best leuk zijn.. sommige fabrikanten van software bieden trial versies aan van hun software die je alleen kan proberen als je een ilok heb :)

nou... wat leuk :erm: :confused:

Idd 6 het gaat om het principe...ik betaalde toen voor mijn doen grof geld en nu moet ik WEER investeren terwijl ik er verder niets extra voor terugkrijg..misschien wel erg Nederlands maar toch .

Origineel geplaatst door Kevin
Idd 6 het gaat om het principe...ik betaalde toen voor mijn doen grof geld en nu moet ik WEER investeren terwijl ik er verder niets extra voor terugkrijg..misschien wel erg Nederlands maar toch .

Het is wel erg saai, maar lees de disclaimer eens door. als er niets over extra kosten in staat kun
je een brief schrijven naar de fabrikant, misschien krijg je een Ilokje cadeau. waarschijnlijk
klaagt maar 3% bij de fabrikant dus dat kunnen ze nog wel financieren. Meestal dekken
ze zich wel in for extra kosten in de disclaimer, maar misschien heb je geluk.

Zorg wel dat je een keurig nette correcte BRIEF opstelt (geen mail)

Origineel geplaatst door 6 trak
nou... wat leuk :erm: :confused:

is toch leuk? afentoe eens wat andere software ''uitproberen'' ..

maar goed, misschien dat jij t leuker vind om gelijk de gekaapte versie te downloaden of te regelen, en daarna eens beslist of het misschien wel of niet je ding is :)

is toch leuk? afentoe eens wat andere software ''uitproberen'' ..

maar goed, misschien dat jij t leuker vind om gelijk de gekaapte versie te downloaden of te regelen, en daarna eens beslist of het misschien wel of niet je ding is :)

Oke maar het gaat dus niet om de Ilok maar om de manier waarop Waves in mijn ogen het product ondersteund.

ja dat begrijp ik ..

denk trouwens dat waves alleen maar zichzelf heeft hiermee, want om dit soort geintjes raken ze een hoop mensen kwijt die misschien wel met liefde altijd hun produkten kocht, maar door dit soort streken in de toekomst toch maar op zoek gaan naar andere wegen om aan hun software te komen..

waar mij het om gaat is dat fabrikanten ook trials kunnen aanbieden ZONDER zo'n Ilok
(ze bereiken dan tevens veel meer mensen)

deze 'streek' die ze uithalen met Kevin vind ik uitermate krankzinnig...

b.t.w. Kevin, kan het zijn dat je in de tussentijd wat hardware hebt vervangen/toegevoegt in je PC?
misschien dat daar op word gechecked...?! ik roep maar ff wat

Ja dat ook dus ik moet ''re-authorizen'' maar dat doen ze dus niet meer omdat dit met Ilok moet ofzo....heel die pagina is pleitos..fijn als geregistreerde gebruiker.
:frons:

Origineel geplaatst door 6 trak
waar mij het om gaat is dat fabrikanten ook trials kunnen aanbieden ZONDER zo'n Ilok
(ze bereiken dan tevens veel meer mensen)

zal vast wel een reden voor zijn waarom ze die demos met ilok doen..

misschien willen ze juist niet meer mensen bereiken maar alleen de doelgroep die ECHT geintresseerd is en ook het geld ervoor over hebben, die niet te beroerd zijn een ilok te kopen (voor de volle versie heb je m ook nodig).

daarnaast zie je ook regelmatig cracks/patches die beperkingen of andere dingen uit een trial verwijderen of juist toevoegen zodat de trial alsnog een volledige versie half of helemaal kan vervangen
uit hun oogpunt is het dus erg logisch dat ze demos van zulke dure software ook beveiligen..

maar goed..

om terug te komen ontopic kan ik me wel voorstellen dat kevin zich nu beroerd voelt.. en dan misschien nog niet eens om die lullige 44 euro (tenminste ik zou er geen drama van maken). maar het lijkt me gewoon kut dat als je op een dag weer eens met je muziek programmas bezig wil en er wordt je zo ineens verteld dat dit niet kan omdat je eerst allemaal shit weer moet gaan regelen en kopen dat dit erg frustrerend is.. niet netjes van de heren bij waves..

Laatst gewijzigd:
Ja anders zet je een patch ofzo over die software.. Een kraakje zetten zeg maar.
Echt wel kut zowiets. Je koopt iets en een paar jaar later kan je het niet meer gebruiken. En die Waves bundles zijn best RETEDUUR. :kont:

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Je koopt iets en een paar jaar later kan je het niet meer gebruiken.

volgens mij is dit niet t geval toch? gewoon ilokje kopen tis nou eenmaal niet anders..
je kan wel uit principes geen ilok willen kopen maar ja dan kun je je dure software idd wel weg gooien :)

hij heeft toch al betaald voor de software...?
ik zou een mail sturen naar waves
------------------------------------------
ik heb een wat ouder midi-interface van Midiman/M-audio
Nou kan ik dit ding niet meer gebruiken omdat ze
geen drivers ervoor maken voor Windows -XP
200 euro zo weggegooid........
Dus ik dump M-AUDIO hiervoor

het is inderdaad een streek, maar goed waves kan ook niet in de toekomst kijken wat er dan aan state of the art beveiliging beschikbaar zal zijn voor hun software.. ze zouden hun geregistreerde users een ilokje moet sturen..

maar het is niet zo dat je nu die software wel in de vuilnisbak kan dumpen, want met een ilok werkt t alsnog
maar zoals ik al zei is t wel een streek dat ze dit zo aanpakken.. dat had netter gekund

Back