Waves...om misselijk van te worden..

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
het is inderdaad een streek, maar goed waves kan ook niet in de toekomst kijken wat er dan aan state of the art beveiliging beschikbaar zal zijn voor hun software.. ze zouden hun geregistreerde users een ilokje moet sturen..

maar het is niet zo dat je nu die software wel in de vuilnisbak kan dumpen, want met een ilok werkt t alsnog
maar zoals ik al zei is t wel een streek dat ze dit zo aanpakken.. dat had netter gekund

zouden ze wel kunnen doen ja, toch begrijp ik de softwar boys wel. je moet je spullen beveiligen.
Jullie doen je studio ook opslot en kopen mocht er ingebroken zijn ook een slot extra op toch?

wat betreft de I lok dat heeft weldegelijk een aantal voordelen.
Je kan nu vaak software die door een key wordt beschermt op meerdere pc's instaleren.
Je hoeft dan enkel de key of Ilok erinte doen en heft werkt ook op die pc. Je Ilok is in dat geval je echt programma zeg maar, Voor veel live musici is dat een uitkomst met plug ins, ze konden het wel bv op hun studio pc zetten maar op de laptop lukte dan niet. Dat kan nu wel. Kan verrekte handig zijn als je muziek maatje geen orgineel heeft maar jij wel.
Ik ken genoeg jongens die zo alles van Steinberg delen met elkaar.

Ja Ron ''de studio op slot doen'' dat begrijp ik....maar waarom vervangen ze dan de sloten terwijl ik er eerst wel een sleutel voor had ? Dat Waves hun ''Studio'' op slot doen maakt me niet uit maar geef mij dan ook die sleutel :D

Waar kan ik zo'n Ilok ergens aanschaffen anders gewoon in een PC zaak of ?Zo te zien zal ik er toch aan moeten beginnen...

Origineel geplaatst door Space
hij heeft toch al betaald voor de software...?
ik zou een mail sturen naar waves
------------------------------------------
ik heb een wat ouder midi-interface van Midiman/M-audio
Nou kan ik dit ding niet meer gebruiken omdat ze
geen drivers ervoor maken voor Windows -XP
200 euro zo weggegooid........
Dus ik dump M-AUDIO hiervoor
dat heb ik al eens eerder vertelt als je software koopt betaal je alleen voor het in bruikleen hebben. het word nooit van jou in tegenstelling tot hardware. dus je denkt ik koop software (niet dus ) je leent software. je hoort alweer dat ik geen voorstander van dit soort praktijken ben.

Origineel geplaatst door dr.DRé
dus je denkt ik koop software (niet dus ) je leent software.

Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, ruk.

(lange leven de gekraakte software . . . . . . :bekdicht: )

Origineel geplaatst door Kevin
Ja Ron ''de studio op slot doen'' dat begrijp ik....maar waarom vervangen ze dan de sloten terwijl ik er eerst wel een sleutel voor had ? Dat Waves hun ''Studio'' op slot doen maakt me niet uit maar geef mij dan ook die sleutel :D

Waar kan ik zo'n Ilok ergens aanschaffen anders gewoon in een PC zaak of ?Zo te zien zal ik er toch aan moeten beginnen...

Hoe lang geleden heb je dat pakket gekocht ? maw : is je WUP al afgelopen ? Welke versie heb je ?

Als je WUP afgelopen is heb je pech...je WUP loopt meestal 1 jaar vanaf de eerste authorisatie datum...als je na die periode wilt updaten oid moet je eerst weer een periode WUP aanschaffen...dat is meestal 10% van de aanschafwaarde van het pakket en geeft je weer een jaar recht op updates en gratis extra software...

Als je een iLok koopt (waar trouwens steeds meer software fabrikanten gebruik van maken) heb je daar nog niks aan als je WUP al is afgelopen...

Maar ik zou zowiezo ff Waves mailen,je hebt altijd vrij snel antwoord bij hun...

Dione ik heb niet de intentie om te updaten....maar ik moet dat toch gewoon zo kunnen blijven gebruiken ?? Ik zou dit erg schandalig vinden...dat zou dan betekenen dat je elke keer honderden euro's per jaar moet investeren om die plugs te mogen gebruiken...

Ik lees nu een hele discussie over het wel/niet opnieuw investeren in een iLok ofzo, maar heb je zelf uberhaupt al contact opgenomen met Waves? Misschien sturen ze er kostenloos een op als je je registratiegegevens doorgeeft?

Dione ik heb niet de intentie om te updaten....maar ik moet dat toch gewoon zo kunnen blijven gebruiken ?? Ik zou dit erg schandalig vinden...dat zou dan betekenen dat je elke keer honderden euro's per jaar moet investeren om die plugs te mogen gebruiken...

Dan moet je Waves ff mailen...ze zijn elke dag bereikbaar en je hebt altijd vrij snel antwoord...

Ze hebben mij toen ook vrij vlot geholpen met nieuwe authorisatie,voor gratis plug-ins die je alleen kon krijgen met iLok...
iLok is zowiezo handig om te hebben,er zijn meer fabrikanten die er gebruik van gaan maken...en dan hoef je nooit meer iets opnbieuw te installeren,je hoeft alleen die dongle in de pc te douwen waar je op dat moment wilt werken...

Fuck it dude.

Hier is mijn extragratis 3-stappenplan (tm):
  1. verstuur een brief naar Waves om je in te dekken.
  2. download een ali illigali versie zodat je verder kunt werken.
  3. wacht op een reactie van Waves.
    [/list=1]

Als er een reactie komt dan neem ik aan dat alles goed komt.
    Zo niet, dan kun je later alsnog in discussie gaan als er problemen komen, want je hebt dan je licentie en de brief achter de hand.

Om er wat vaart achter te zetten zet je onderaan de brief dat je je het recht voorbehoudt om Waves aansprakelijk te stellen voor alle schade die voortvloeit uit het niet functioneren van de plugins (waaronder boetes voor het gebruik van de illegale versie hehe) :)

Ja mooie is dus dat ik niet via Waves Tech Support kan reageren omdat ik ik niet dat WUP heb...
Nu dus bericht verstuurd via andere manier..tot op heden ben ik er echt niet over te spreken terwijl ze prachtige plugs maken..

Als er echt geen andere manier is dan zit er idd niks anders op dan iets van een crack te gaan draaien (tegen mijn principes) maar wat moet ik anders..

Ik ken de distributeur van Waves goed, stuur me ff een mailtje met je gegevens en ik zal eens kijken wat ik kan doen. Meestal zijn ze niet teberoert om meetedenken. Dit geld eigenlijk voor alle fabrikanten.
Het zijn vaa de winkeliers die geen stap meer voor je willen doen als je je geld heb achter gelaten in hun winkel.

Dus stuur me ff een mailtje met je gegevens en een Ilok kan je zo bij iedere goede (dus ook waar ik werk:-)
muziek zaak kopen. We hebben ze zelfs opvoorraad en het is inderdaad zo dat steeds meer leveranciers er gebruik van maken.

RECTIFICATIE !!

RECTIFICATIE !!

Eindelijk heb bericht gehad van Waves en kreeg het volgende te horen...

Je hoort idd eigenlijk het WUP (Waves Update Plan) te volgen wat ik wel heel raar vind..maaarrrr
''Ze'' hebben toestemming gegeven voor een gratis update naar 4 en ik hoef alleen een iLok te kopen !:D
Wel vreemd dat ze op de site zo'n ''strenge'' toon zetten en strikt maar via de mail dus toch zeer
koele gastten zijn..alhoewel dit ook gewoon in mijn ogen support is maar toch het is geregeld en daar respect voor! :halleluja

zowieso wat ik een beetje raar vind (maar dat is meer mijn analytische kant) is dat je nu opeens een iLok zou moeten hebben.

Je installeert een software pakket. In dat pakket zit, al dan niet in de setup, een authorisation functie ingebakken. Lijkt me dat als je dus die setup gebruikt die authrisation functie niet veranderd aangezien deze gewoon in het programma zit en deze immers niet veranderd...

Tenzij je een serial moet invoeren en dat je die weer via internet moet krijgen waarbij ze daar de pagina hebben veranderd... (Sorry ben geen waves gebruiker dus ik roep maar dingen nu).

Kan het zijn dat je ook met een PC ID werkt? DUs dat je PC (en dus je hardware zoals 6trak al aangaf) een ID krijgt? Dit is bij wel meer audio software het geval. (Geloof ook proteus X)

Zowieso, blijf het schandalig vinden dat je alsnog die iLok nodig hebt en dat je die niet krijgt van ze... Dat is in mijn ogen gewoon echt geldklopperij en oplichting. Zou betekenen dat ik een programma koop, er mee werk, er na een tijdje een nieuw systeem word ingevoerd, ik dus een speciale upgrade moet kopen om uberhaupt nog te kunnen werken ermee (zij het software matig in de vorm van upgrades of crossgrades, of in de vorm van dongles etc etc.)
Volgens mij zou dat dus nooit mogen?

Re: RECTIFICATIE !!

Re: RECTIFICATIE !!

Eindelijk heb bericht gehad van Waves en kreeg het volgende te horen...

Je hoort idd eigenlijk het WUP (Waves Update Plan) te volgen wat ik wel heel raar vind..maaarrrr
''Ze'' hebben toestemming gegeven voor een gratis update naar 4 en ik hoef alleen een iLok te kopen !:D
Wel vreemd dat ze op de site zo'n ''strenge'' toon zetten en strikt maar via de mail dus toch zeer
koele gastten zijn..alhoewel dit ook gewoon in mijn ogen support is maar toch het is geregeld en daar respect voor! :halleluja

Dat zei ik toch... :D

@ Sllipperman : Al hun software heeft tegenwoordig die iLok nodig....zonder iLok kun je niet meer authoriseren...in de overgangsperiode hebben ze geprobeerd dat goed te maken met gratis plug-ins bij hun bundels (o.a. de IR-L twv 500 euri bij een buindel van 1000 euro)...

Als zijn WUP was verlopen had ie zijn bundel dus al minstens een jaar geleden aangeschaft en eigenlijk geen recht meer op updates en support (zo werkt dat bij Waves,vreemd en onhandig inderdaad)....binnen de WUP periode zijn updates en support gratis...
Na een jaar kun je weer WUP dr bij kopen voor 10% van de totale waarde....het is een apart systeem,maar goed,bij andere fabrikanten heb je de kans dat je software koopt en een maand later bij een update weer moet betalen...kijk maar naar Cubase : als je net SX 3 hebt gekocht moet je nu weer 170 euro dokken voor de update naar 4...en dat is 20% van de totale waarde...dus zo ongunstig is dat WUP systeem nou ook weer niet...

Re: Re: RECTIFICATIE !!

Origineel geplaatst door dione
...kijk maar naar Cubase : als je net SX 3 hebt gekocht moet je nu weer 170 euro dokken voor de update naar 4...en dat is 20% van de totale waarde...dus zo ongunstig is dat WUP systeem nou ook weer niet...

Als je 'net' (na 21-9-2006) Cubase SX3 hebt gekocht, is er een 'grace period update', dan betaal je maar een paar tientjes. En ik moet zeggen dat SX3 het nog aardig lang heeft uitgehouden. Bijna 2 jaar geloof ik. Dus: had je maar eerder moeten updaten!:stupid
;)

Origineel geplaatst door dione
Dat zei ik toch... :D

@ Sllipperman : Al hun software heeft tegenwoordig die iLok nodig....zonder iLok kun je niet meer authoriseren...in de overgangsperiode hebben ze geprobeerd dat goed te maken met gratis plug-ins bij hun bundels (o.a. de IR-L twv 500 euri bij een buindel van 1000 euro)...

Als zijn WUP was verlopen had ie zijn bundel dus al minstens een jaar geleden aangeschaft en eigenlijk geen recht meer op updates en support (zo werkt dat bij Waves,vreemd en onhandig inderdaad)....binnen de WUP periode zijn updates en support gratis...
Na een jaar kun je weer WUP dr bij kopen voor 10% van de totale waarde....het is een apart systeem,maar goed,bij andere fabrikanten heb je de kans dat je software koopt en een maand later bij een update weer moet betalen...kijk maar naar Cubase : als je net SX 3 hebt gekocht moet je nu weer 170 euro dokken voor de update naar 4...en dat is 20% van de totale waarde...dus zo ongunstig is dat WUP systeem nou ook weer niet...

Ik ben het hier helemaal met Dione eens, plus dat je nu met een beetje mazzel het op meerdere systemen kan gebruiken. Dat vind ik nou toch echt wel een plus van de dongles.

Re: Re: Re: RECTIFICATIE !!

Re: Re: Re: RECTIFICATIE !!

Origineel geplaatst door arnomusicman
Als je 'net' (na 21-9-2006) Cubase SX3 hebt gekocht, is er een 'grace period update', dan betaal je maar een paar tientjes. En ik moet zeggen dat SX3 het nog aardig lang heeft uitgehouden. Bijna 2 jaar geloof ik. Dus: had je maar eerder moeten updaten!:stupid
;)

Ik geloof dat je het niet helemaal snapt,het was slechts een voorbeeld (ik heb SX3 al lang)...:confused:....maar goed,bij Waves heb je dus een 'Grace Period' van een jaar en die is het eerste jaar gratis...voor het volgende jaar betaal je pas 10%...dus dat is altijd nog goedkoper dan Cubase...;)

Anywho,ik ken veel mensen die SX 3 pas kochten na de eerste goeie update (3.1) en die is van November 2005...dus betaal je 20% in 11 maanden...met WUP had het je niks gekost...

Ruik ame reet...ik bedoel...reken maar uit...

Maar wat ik dus raar vind is dat je de software daarna niet meer kan gebruiken vind dat toch wel erg fout..

Maar wat ik dus raar vind is dat je de software daarna niet meer kan gebruiken vind dat toch wel erg fout..

als je geen gekke dingen doet kun je het gewoon blijven gebruiken hoor...je iLok bevat de authorisatie,dus heb je verder geen gezeik meer....behalve als je wilt updaten of support nodig hebt...;)

Back