rd 600

jodimi

Nieuwkomer
Hallo, ik heb al jaren een roland rd 600. Ik gebruik hem om thuis piano te studeren. Daarbij gebruik ik een koptelefoon. Ik heb dan een echt perfect piano geluid. Nu versterk ik de rd af en toe via een peavey hisys2 Pa en dan is het piano geluid niet om aan te horen. De bassen zijn dof en dreunen door en de klank komt niet door de band heen bij het spelen van een solo.Weet iemand een goede instelling van de velocity en efx om tot een bevredigind resultaat te komen. Ik heb al heel wat uurtjes hieraan gespandeerd maar kom er niet echt uit. Wie kan mij een hint geven of een mooie instelling.

Hey,

Ik ken het geluid vande RD600 niet precies, maar ik heb een RD700 en als piano geluid gebruik ik 'dynamic 2'. Die sound snijd lekker door de mix heen, zondar dat ik iets aan hoef te veranderen. Ik weet alleen niet of dezelfde sound ook op de RD600 zit.

Ik heb gehoord van anderen dat de rd500 ook erg goed in de mix ligt, dan zal het met de rd600 ook wel goed zitten. Ik denk dat het puur aan je PA systeem ligt of aan de EQ settings daarvan.

Nog een idee: Waar ik mijzelf ook vaak op betrap is dat ik in het zelfde klank gebied ga zitten als de gitarist en nodeloze dingen speel die hij al pakt. Dan lijkt het net of ik wegval, maar moet ik mij speelgebied gewoon wat breder pakken.

Cheers,
E.

Da's bijna altijd dat koptelefoongeluid verschilt met PA-geluid.. Jammer, maar 't is niet anders.

De tips die theGmus geeft kun je idd goed toepassen, en verder flink soundchecken en eventueel met EQ etc. aanpassen.

Succes iig!

Back