Andere sampler kopen ?

Origineel geplaatst door bambamstudio
EMU wil nog wel eens vastlopen......

Ik gebruik 2 Emu's die quasi elke dag aanstaan, en heb in anderhalf jaar nog geen enkele crash gehad. Echt héél betrouwbaar.

Een S5000 is een goede sampler evenals een Emu, de akai heeft ak.sys wat het editten ed vereenvoudigd.

Al moet ik zeggen dat ik er niet vaak mee heb gewerkt, dus een echt profi oordeel kan ik niet geven. Is een software sampler geen optie ? Kontakt is namelijk erg goed.

Als ik ga softsampelen kan ik net zo goed meteen softsynths gaan gebruiken ...

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Als ik ga softsampelen kan ik net zo goed meteen softsynths gaan gebruiken ...

Paul.

Hmmzzz, waarom? Persoonlijk vind ik dat je best soft en hardware kunt combineren, dus als je al een geschikte computer hebt een een goede audio-interface met meerdere outputs. waarom niet?

Maar goed, het was je vraag helemaal niet, en ik moet zeggen dat ik nog nooit met S5000 en de emu's gewerkt heb, dus daar kan ik je niet verder mee helpen. Als je de sampler voor synth-doeleinden wilt gebruiken, dan lijkt zo'n emu me gevoelsmatig de beste optie, tenzij je per se een usb aansluiting wilt, dan kun je volgens mij niet anders dan akai. Van de andere kant, aan beide samplers kun je geen miskoop maken denk ik zo, veel succes ermee!

ik denk dat de hoeveelheid geld die je bereid bent om ervoor neer te leggen ook een belangrijke rol kan spelen bij je beslissing. zo stond er laatst een yamaha A4000 voor 500 euro op martkplaats. ik denk dat je voor de betere emu-samplers wel ff wat meer mag neercashen.

Nou, het mag wel iets meer zijn dan 500 pleuro's natuurlijk. Ik hoopte dat ik voor ongeveer het dubbele van dat bedrag wel helemaal klaar zou kunnen zijn. Samplers zijn volgens mij momenteel de snelst in waarde dalende apparaten ...

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Samplers zijn volgens mij momenteel de snelst in waarde dalende apparaten ...

ja, dat denk ik ook (wat betreft hardwaresamplers dan). en dan vraag ik me toch een beetje af hoe dat komt ;)

iets met vraag en aanbod misschien...

Aan welke samplers van Emu zit je eigenlijk te denken op het moment ? De ultra's ?

esi4000-turbo, 128 Mb is nu ook een goede deal, voor 400-500 euro mogelijk.

Hoeveel outputs heeft die Esi, ik wil er toch minimaal wel 8 hebben als ik eerlijk ben ....

Paul.

een soft sampler met een goede kaart is een must

strakke timing

het is dan wel meer een player maar je kan het opvangen door plugins te gebruiken,dat kan met hardware samps weer niet

Nou goed, als ze snel in waarde dalen doen ze mij een plezier. Ondanks dat die Triton en K2600R al een sampler heeft heb ik nog wel een licht schuin oogje voor een sampler als een S6000 of Z8. Zo'n afneembaar scherm is imho ideaal voor de bediening.

Een sampler uit de ESI serie zou ik persoonlijk niet doen als je op de sampler zelf edit ipv een computer.

Sorry als ik weer eens negatief ga klinken, maar is vind de ESI 4000 een 'draak' van een apparaat. Ttz, misschien wel betaalbaar,maar als je de gebruikerinterface vergelijkt met een 5000, dan...nou ja. Ik koos voor de Akai 5000 omdat ik steeds voorstander ben geweest van het gebruiksgemak van Akai, en niet steeds door die pagina's moet lopen zoals bij emu. Dat neemt echter niet weg dat sommige wat oudere samplers, zoals de goeie ouwe EMU4, steengoed klinkt. Maar die kom je dan ook zelden 2de hands tegen. En zodra je Aksys hebt ontdekt waarmee je via usb kunt editten, believe me, there is no way back.

Back