Hoe TX7 editten zonder PC ?? Zo niet, alternatieven?

Bass

Gepokt en gemazeld
Even een vraagje :

Kon/Kan voor weinig een TX7 kopen en heb er wat mee gespeeld.
Ik wist wel dat editten ervan een bitch was maar nu blijkt dus dat je zonder andere DX7 of PC hem
HELEMAAL niet kan editten...
Ik hoorde wel leuke FM sounds maar kwam via de paar knoppen niet bij de sound parameters...

Klopt het dus dat je de TX7 niet stand alone kan editten?

De enige optie voor goede 6 op FM sounds is dus een DX7 kopen?
... of een TX802 natuurlijk...

Attachments

• x239.gif
    x239.gif
    89,8 KB · Bekeken: 74
Hmm thanx,

tja vind t wel sucken dat je dus een PC nodig hebt ervoor....
EN hij kan maar 32 presets kwijt...

Origineel geplaatst door reddread
maar wel veel duurder (±200)
Tuurlijk, maar je krijgt er wel veel meer voor terug oa:

- multi-timbraal, dus meerdere sounds gelijktijdig, wel verdeeld over max. 16 stemmen.
- is stereo plus 8 individuele outputs.
- een LCD scherm om te kunnen editen.
- past tenminste fatsoenlijk in je rack.

Nee, die 50 euro, or whatever, is 50 euro ergernis.

Origineel geplaatst door 6 trak
waarom dan? geen enkele DX is hands-on makkelijk te proggen, via de pc is echt wel een uitkomst.

snap ik,

maar ik wil wel stand alone geluiden kunnen wijzigen, en niet een PC MOETEN gebruiken...

Origineel geplaatst door reddread
je kunt hem inderdaad niet standalone editten!

je zult dus met een pc editor aan de gang moeten. je kunt natuurlijk ook geluiden downloaden en erin stoppen.
of als je fm7 hebt geluiden daarin maken en in de TX dumpen.
he ze zijn niet voor niks zo cheap tegenwoordig.

suk6

Kan dat kan je in Fm7 patches in sysex voor de tx7 maken.?

Origineel geplaatst door Bass
Hmm thanx,

tja vind t wel sucken dat je dus een PC nodig hebt ervoor....
EN hij kan maar 32 presets kwijt...

Maar klinken doet hij wel!

Origineel geplaatst door 6 trak
waarom dan? geen enkele DX is hands-on makkelijk te proggen, via de pc is echt wel een uitkomst.

Dat valt toch wel mee, als je alle functies door hebt is het best wel snel te doen, er zit immers voor iedere functie een knop, een hand op de dataslider en de andere over de knoppen...net als bij een JX8P ofzoiets

Bij een DX7II is het helemaal feest want die heeft 2 edit sliders ;) (en mooiere knoppen en wat handigere layout)

In principe moet het mogelijk zijn om hardware controllers op de tx7 aan te sluiten en zo te editten, maar dan heb je er een boel nodig denk ik zo.

Origineel geplaatst door smackos
Dat valt toch wel mee, als je alle functies door hebt is het best wel snel te doen, er zit immers voor iedere functie een knop, een hand op de dataslider en de andere over de knoppen...net als bij een JX8P ofzoiets

Bij een DX7II is het helemaal feest want die heeft 2 edit sliders ;) (en mooiere knoppen en wat handigere layout)
daar ben ik het ook wel mee eens, qua DX7S/II is de bediening goed te doen idd.
echter voor sommigen is FM synthese toch nog steeds een hocus pocus en om dan maar snel ff bepaalde dingen die je qua geluid in je hoofd hebt te gaan vertalen naar parameters blijft het toch nog een zeer lastig klusje.

Back