Enkele bedenkingen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
GOEDE dance ben ik ook niet vies van!!:

Chemical Brothers
Prodigy
Leftfield
Fatboy Slim
Mekon
Freestylers....

Dit zijn mensen die grenzen verleggen en niet continu 4 to the floor blijven maken volgens een bepaalde formule om mensen te laten dansen...

Ja ik reken C Dion tot de groten der aarde omdat die mevrouw behoorlijk kan zingen. Echter, ik vind persoonlijk slechts 1 nummer van haar echt waanzin, en dat is dan nog een cover. Dus: Hoewel ik C Dion tot de groten reken(het is en blijft een topproduktie, gemaakt door top professionals)
ben ik geen fan van haar. Zie je het nuance verschil?
Maar nogmaals, ik wil niet zozeer over smaak, dan wel over kennis, talent, muzikaliteit en alle andere aspekten spreken. Of dat nu gaat over homestudio produkten of Top produkties, dat maakt niet zo een verschil. En zelfs al gaat het om muziekstukjes waar een 140 bpm beat de maat voert, vaak hoor ik geen 'composities' met 'harmonie' of degelijk arrangement. Dat vind ik spijtig. Toch heb ik daarnet weer een waardering gegeven op een DSF track, die mits grote inspanning en het toevoegen van de juiste vocals met catchy melodie zowaar hitpotentieel heeft volgens mij. Virtguitr heet het geloof ik.

Ja, maar die DSF track met die virt. guitar is al van een toppert met vele producties op z'n naam, dus dat is ook niet eerlijk. ;)

Volgens mij bedoelt skelet het ook allemaal positief, wat ie zegt is ook positief, je kan uit zijn woorden veel nuttige informatie halen...... Natuurlijk is wat hij zegt subjectief, maar dat is met bijna alles wat wie dan ook zegt.

ach ja, harmonie is toch maar een overgewaardeerd concept. oeh! rimte! laat komen!

btw ik bedoelde met dance ff 4 to the floor muziek. Dus bam bam techno enzo

..Ik ben ook geen fan van de Backstreet Boys, maar die nummers zijn ook echt goed geproduceerd!

Garbage vind ik wel top en dat is ook gewoon zeer goed in elkaar gezet qua sounds en mix!!

ik lees hier elke keer van die uitgemolken dance-producer namen! waarom nooit eens recloose, morgan geist, daniel wang, theo parrish, moodymann, ayro, kerri chandler, dego, IG culture, blaze, joe clausell, jazzanova, neptunes etc. Of lezen jullie allemaal alleen maar de OOR? ;)

sorry hoor maar als ik namen als underworld, prodigy, fatboy slim etc voorbij hoor komen.....ok, ze waren ooit misschien innovatief, maar dat is er snel vanaf gegaan...die namen horen ook veel meer bij mainstream dansmuziek dan bij de echt interessante voorlopers die met nieuwe dingen bezig zijn....ik vind hitpotentieel ook meestal een teken dat het niet innovatief en creatief is maar appeleert aan wat de mensen al kennen...ook al kan het heel goed in mekaar zitten....nieuwe interessante dingen hebben bijna nooit hitpotentieel, pas de vertaling naar de massa-smaak...

Olaf

voor goede en originele dance/trance/goa/idm/whatever moeten jullie 's Juno Reactor checken..
die heersen pas echt vind ik :D toch wel een graadje origineler nog dan dat rijtje hierboven ergens genoemd

Jaja, Jazzanova, sure man! maar er is ook teveel om op te noemen he. Speedy G. Nog zo een lekkere boy. Of de eerste Ken Ishi's.
En David Bowie, nog zo een ikoon...

precies....dusse..over smaak is niet te twisten.....speedy G en jazzanova zijn nou niet echt bepaald acts met hitpotentie.....in de zin van commerciele hits.....maar ze zijn wel retegoed en ook innovatief....misschien juist doordat ze hun eigen ding doen en zich niet al te veel aantrekken van alle gangbare conventies ;)

Origineel geplaatst door King of Snake
En er wordt hier trouwens best wel eens behoorlijke kritiek geleverd op matig werk, laatst hebben we nog met z'n allen Fuse z'n laatste brouwsel volledig af zitten branden! :D

Moet hier toch even een weerwoord op geven. Het was eerlijke kritiek en dat vond ik goed om te horen. Er zijn ook zat mensen die geen (pos/neg) kritiek hebben gegeven.
Waar ik me wel aan stoor is de opmerking van 'je oudere nummers zij toch leuker' terwijl dat bijna nooit gezegd is.

Nu ff de rest

De post van sKeLeTvM vind ik eigenlijk heel goed dat hij gesteld word. Is misschien controversieel maar de opvolgende discussie vind ik zeer interessant.

Denk wel dat je een onderscheid tussen hobby en niet hobby moet maken. Want dit is een synthforum wat dus over synths gaat. Dat kunnen mensen zijn die het geweldig vinden om avonden lang te zitten fiepen. Of een muzikant die zelf z'n patches in elkaar klust.

En ook dat je niet altijd naar de maximale artistieke prestatie moet streven. Als je muziek maakt om je brood mee te verdienen kun je niet zomaar je eigen regels opstellen (ook dankzij het verzieke klimaat in de muziekindustrie)
En niet te vergeten de hersenloze grote massa die me blijft verbazen met haar grenzenloze wansmaak.

En om vergelijk te maken met de 'groten der aarde' is niet echt eerlijk. Dat soort talent is dungezaaid, maar talent zegt ook niet alles. Het is ook een kwestie van toewijding andere vaardigheden en geluk.

En dit alles gezegd denk ik dat de geest van het forum nl. het elkaar helpen en ervarigen uitwisselen over synths en muziek toch het allerbelangrijkst blijf vinden. Iedereen kan van iedereen leren en iedereen kan iedereen helpen. Neem jezelf en je ego niet te serieus. En muziek maken is leuk!

Origineel geplaatst door fuse

Waar ik me wel aan stoor is de opmerking van 'je oudere nummers zij toch leuker' terwijl dat bijna nooit gezegd is.

sorry fuse bedoelde er verder niets mee... nou ja, alleen dat ik je tracks meestal erg goed vind en deze keer wat minder maar dat is inderdaad niet echt een zinvolle opmerking

TOT SLOT: Ook een dikke proficiat voor de mensen die THE DUTCH SYNTHFORUM mogelijk maken. Hier kunnen de Belgen nog wel wat van leren. Weet je welke schijf ik nou het mooiste compromis vind, en tegelijk een beetje schets voor de hele discussie ? Sugarbabes met hun remix van Gary Numans Are friends electric ? Dat is het perfecte huwelijk tussen een goed dancenummer(stevige beats) een mooi synth arrangement van Gary zelf en de onwaarschijnlijk zwoele R&B vocalen (melodie!) van de Sugarbabes. Ikzelf stond in de 80ties uit te freaken op het orgineel. Toen ik de remix hoorde kreeg ik kippenvel...als je dit in de studio op Genelec beluisterd, dan word je haar gebrushed en gaan de broekspijpjes wapperen...Thx everyone for ya replie!

Mag ik dan nog even op het laatst snel provoceren met de naam Tiesto? :)
Ik wil even weten wat Bass en Skeletvm van deze gast vinden? Hij is gisteren tot no1. DJ van de wereld gekozen en dat heeft ook veel te maken met zijn produkties/remixen. En hij gebruikt toch ook de standaard 140BPM muziek. Toch moet ik zeggen dat een (flink?) deel nummers van hem je gewoon een lekker gevoel geven (is mijn mening) ...
Ik vraag me af hoe jullie tweeen erover denken..??! Is hij wel vernieuwend???

ik reageer ook maar ff....een DJ is wat anders dan een producer...dat ie een prijs heeft gekregen voor z'n DJ werk is een ding (vraag me af of mensen als joe clausell, danny krivit etc. ook genomineerd waren maargoed ;) maar heeft natuurlijk nix met z'n producties te maken.... mijn persoonlijk gevoel bij tiesto is dat ie oprecht bezig is, en binnen de beperkingen van trance doet ie dat goed.....persoonlijk vinnik z'n muziek om te kotsen...het is BZN of accordeon muziek op een beat..alleen wordt er geen accordeon maar een synth-sound gebruikt....niet mijn ding dus...maar zoals al tig keer gemeld: over smaak valt niet te twisten....jij vindt het leuk en dan is het ok....heb ook nooit het verschil tussen literatuur en "gewone" boeken gesnapt....dus wanneer iets echt "muziek" is en wanneer niet is me ook niet duidelijk...

Mja... volgens mij ging deze discussie niet zozeer over welke personen er nou wel en niet genoemd zijn in het rijtje van sKeLeTvM, maar dat terzijde.

Nou, ik ken Tiesto als dj niet zo goed, tenzij van zijn remix van Delirium.
En als je dan toch mijn mening vraagt, ik vind het orgineel van Delirium - Innocente zo maar liefst 1000x beter dan de remix van Tiesto. Op zich is het een leuke remix door Tiesto en haalde die ook de charts, maar volgens mij verdiende het orgineel dit eigenlijk. Daarvan kan iedreen zich overtuigen zodra je de CD van Delirium koopt, de Tiesto remix zit er als bonus CD bij. Dat is net zoals Skinhead O connor "Nothing compares" van The family (ttz Prince) coverde en n1 in de charts haalde. Onterecht want het orgineel is waanzinnig veel beter. Dat neemt niet weg dat Tiesto best een erg goeie DJ kan zijn. Ik ken slechts een handvol DJ's die zich terecht een goed producer mogen noemen. (Emmerson van Underworld bv) Gek is wel dat deze jongens eerst producer waren, en om reden van hun PR plaatjes zijn gaan draaien...
Maar Tiesto kan best. Ik wil de DJ's die in de studio hulp nodig hebben van top technici en arrangeurs geen eten geven...want achter de schermen wordt er wel eens anders gewerkt dan dat er in de boekjes staat vermeld...als je begrijpt wat ik bedoel...

Inderdaad BCA, ik zei al van het begin dat ik het niet zozeer over stijlen en smaak wou hebben dan wel over een aantal eigenschappen en factoren waardoor muziek produkties naar een ander niveau, dat van 'kwaliteit' worden getild. 'Music' van Madonna is ook puur electronisch, maar het is wel een 'song' met leuke tekst, melodie en syntharrangementen.
En zeg nu niet dat je dit thuis niet kan maken, want dat kan wel. Maar dat je het thuis zo niet kan laten klinken, daar ben ik volledig mee akkoord.

Ja dat was me wat vandaag. Ik dacht ik zal ook eens iets posten... iedereen bedankt voor het lezen en de vele reacties.
Spijtig dat ik Synthforum zo laat heb ontdekt. Dus ja , als lid ben ik nog een groentje...hahaha.
En nu ga ik wat piano pielen. Doei. En thx again.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back