Enkele bedenkingen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb je postje gelezen Skeleton maar als je Sash een grootmeester noemt dan gaat bij mij het licht helemaal uit.

Die gozer is voor mij het ultieme voorbeeld van een commercieel dance produkt..........

Doe je huiswerk voortaan wat beter.

groeten

basicsys

Nogmaals, het ging niet over deze of gene specifieke artiest.
Ik vind Sash zeker niet het einde, maar hij weet wel ekzakt wat ie doet, en je kan niet ontkennen dat zijn eindprodukten knallen zoals weinigen het kunnen laten knallen. Sorry hoor basic, maar Sash zijn eindmixen zijn gewoon af. Dit is ten andere thuis in een home studio nauwelijks mogelijk. Wel de composities, niet de bijtende eindmix. Volgens mij is heel het onderwerp een beetje aan je ontgaan. Dus inderdaad, Sash is een commercieel eindprodukt, maar die meneer heeft wel Equador geschreven, snappy? Je kan niet ontkennen dat de melodie (muziek en kwaliteit, daar ging het over...) van Equador door heel veel mensen werd gewaardeerd. Het is en blijft dan ook een goede melodie. Maar ik wil Sash zeker niet als maatstaf nemen, nee. Dus specifieke artiesten zijn niet aan de orde, daar drong ik ook op aan in mijn begin thread. Wel ging het hier over ingredienten zoals arrangement, melodie, compositie, harmonie en ga zo maar door. Elementen die toch vaak vervat zitten in muziek die scoort. Maar te vaak ook niet.
Bij ons loopt er nu zo een hitje van Pizza Hut, Pizza Hut...weet ik wat nog allemaal, en ik vraag me af welke mensen dit kopen zodat het nog een hit word ook. Het is gewoon pure shit. Sorry voor de makers van dit stuk onbenul. Kwaliteit 0, compositie 0, arrangement 0, melody en tekst nog minder dan nul. En dat hoor je dan hele dagen op de radio.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Mag ik dan nog even op het laatst snel provoceren met de naam Tiesto? :)
Ik wil even weten wat Bass en Skeletvm van deze gast vinden? Hij is gisteren tot no1. DJ van de wereld gekozen en dat heeft ook veel te maken met zijn produkties/remixen. En hij gebruikt toch ook de standaard 140BPM muziek. Toch moet ik zeggen dat een (flink?) deel nummers van hem je gewoon een lekker gevoel geven (is mijn mening) ...
Ik vraag me af hoe jullie tweeen erover denken..??! Is hij wel vernieuwend???

Tja Tja Tiesto...

Het voorvoegsel DJ :[> is erg overgewaardeerd maar het grote publiek vindt hem goed..

IK ben dus niet het grote publiek en wat mij betreft zijn DJ's mensen die platen draaien, niets meer en niets minder...De ene is beter dan de andere maar ik vind het niets artistieks hebben in vergelijking tot de echte artiesten die de muziek maken..

Tuurlijk maakt Tiesto ook 'muziek' maar de inhoud daarvan is ook te verwaarlozen...

Met een paar vette sounds kun je van Vader Jacob nog een trance-nummer maken...

Het feit dat hij No1 DJ is natuurlijk goed van hem...
Maar vernieuwend zijn er maar heel weinig in de dance scene..

Omdat Tiesto zo populair is, krijgen we bv zoveel Tiesto/Ferry Corsten-klonen tracks gepost op het DSF, wat toch wel spijtig is...

Synthesizers zijn toch veel veelzijdiger dan voor een basloopje en een saw-lead????

:engel:

Heb ff de conversatie doorgelezen maar val steeds in slaap ;)

Boeit mij dat nou dat iemand die steeds nadrukkelijk moet zeggen dat ie al 80 jaar in het vak zit mijn tracks misschien niet ziet zitten? Leuk dat je tips geeft maar resultaten uit het verleden... (vul maar in)

Maak fijn zelf uit wat ik leuk vind om te maken, hoef er toch niet van te leven. Als iemand anders het toevallig ook leuk vind is dat mooi meegenomen :)

DSF is een prachtig klankbord voor zowel amateur als pro muzikanten en dj's. Tracks die hier worden gepost zijn leuke stukjes huisvlijt die met liefde worden gebrand. Niet om geld te verdienen (toch?)

mijn 5 eurocenten

HALLO bass het valt best mee met de eurotrancemuziek hier hoor, misschien de laatste tijd wat meer, maar er wordt vaak zat andere muziek gepost, je hebt je punt nu wel gemaakt..... :)

Origineel geplaatst door Bass

IK ben dus niet het grote publiek en wat mij betreft zijn DJ's mensen die platen draaien, niets meer en niets minder...De ene is beter dan de andere maar ik vind het niets artistieks hebben in vergelijking tot de echte artiesten die de muziek maken..

Jeff Mills (bijvoorbeeld) wel eens aan het werk gezien?
Je hoeft het niet goed te vinden... maar tis echt wel artistiek denk ik...het gaat verder dan gewoon plaatjes draaien...

de gewone plaatjesplakkers/liedjesdraaiers zijn in mijn ogen ook erg overgewaardeerd... dat kan 95% van de bevolking ook...

Origineel geplaatst door The Q
Maak fijn zelf uit wat ik leuk vind om te maken, hoef er toch niet van te leven. Als iemand anders het toevallig ook leuk vind is dat mooi meegenomen :)

helemaal mee eens nutuulk! :D

iedereen, blijf lekker doen waar je zin in hebt zolang het eerlijk klinkt is het ok!
en blijf vooral posten die tracks... laat je niet afschrikken door 'professionals'... or what ever...
Het DSF is en blijft de broeikas der ideeen! 8)

Kortom, we moeten wat minder bang zijn om kritiek te geven en te ontvangen. Slechter kan je er niet van worden.

..Max Martin is 1 van mijn idolen, ook al maakt hij Top 40 muziek...

OK Bahamut, Ik ben hier ook te kort om alle geposte tracks te hebben gehoord, dat is waar!

graag on-topic blijven en geen voorbeelden meer noemen van producers graag

en anders gaat de boel op slot

OK,voor diegene die de link niet kunnen leggen met het vb van Max Martin en deze topic;

is dit toch een mooi voorbeeld van iemand die zogezegde doorslagjes maakt van iets dat al honderd maal gedaan is door zoveel anderen en toch TOP is.
Hoe classeer je zo dan iemand, een top-pro-looser, een scheefgelopen hobbyist, een wandelende geld-Hitmachine zonder kunstbesef van het eigen ding doen, of juist een pure kunstenaar, in het tot zijn recht laten komen van rondlopend top zangtalent, of een hoer van de Majors?

De draad raakt een beetje kwijt nu.

sKeLeTvM had het over dat er zoveel slechte liedjes hier te horen waren en dat de mensen meer naar voorbeelden moeten luisteren.

Zelf vind ik het nivo de laatste tijd best wel gestegen. Ik ben wellicht iets minder kritisch maar ik denk dat het ook te maken heeft met de instelling dat ik ook hobbyisten verwacht en niet alleen pro's of almost pro's.

En ook al is de uitvoering soms dan niet zo denderend de intentitie die in de muziek zit kun je ook wel eruit halen soms en die kan ook goed zijn. Denk dat het een 'vakafwijking' is om ook tegenover dat soort nummers heel kritisch te kijken.

En tot slot...

En tot slot...

Nou zeg, ik had echt niet verwacht dat mijn thread zoveel reacties zou losmaken...1000 hits op 1 dag...nou moe!
In de eerste plaats wou ik niet zozeer mijn kritiek spuien over de weinig orginele tracks die worden gepost, dan wel trachten de beginners hints te geven over hoe je kan proberen meer orgineel te zijn. Dat begint denk ik door vooral in het muziekale verleden te graven, van de blues en jazz uit de jaren 40 tot de hedendaagse popmuziek. Werkelijk alle stijlen. Mensen die beweren dat harmonie, arrangement, melodie ouwbollige zaken zijn, hebben het naar mijn bescheiden mening mis, los van elke stijl of genre. De bepaling van wat nou echt 'goede' muziek is, is een erg subjectieve zaak. Over smaak kan je niet (moeilijk) twisten. Maar zodra ik kippevel krijg van een 'stuk' muziek, of dat nu het klassieke Addagio van Barber is ( waar trouwens een beestige Dance Mix van bestaat...) of het gaat om meer functionele dansmuziek die specifiek werd gemaakt om in clubs te draaien, kom ik toch vaak weer tot de vaststelling dat er los van de stijl bij het betere werk aandachtig werd gewerkt op grooves, harmonie, melodie, zanglijnen, tekst, eindmix enzovoort.
Ik wil dan ook een praktische hint geven voor alle beginners die leergierig zijn en persoonlijk verder willen komen, zonder daarom te dromen van super deals bij majors. Het plezier van de creatie komt immers op de eerste plaats!!!!
2 voorbeelden : Luister naar de beginbeat van Toto's Rosanna.
Geen eenvoudige shuffle beat. Installeer de nodige drumsamples die zo dicht mogelijk bij de orginelen liggen van dit stuk muziek en tracht de intro (enkel de drums) gewoon na te programeren. Hetzelfde doe je met die fameuze Funky drummer van James Brown. Gewoon trachten na te programeren met dezelfde feel. Even groovy en funky.
Ik heb dat heel lang geleden tijdens mijn opleiding moeten doen. Het heeft me toen bloed zweet en tranen gekost, maar het leverde ook de nodige inzichten en skills. Nog een tipje.
Als je graag snel een knallende basdrum wil, doe dit:
Neem een sample van een bassdrum waarmee je graag wil werken. Layer die met (liefst een analoge) eenvoudige sinewave. Tracht de toonhoogte van je sample te bepalen en tune de sinewave tot net niet dezelvde toonhoogte van je sample. Dat kan zelfs een octaaf lager of hoger...proberen maar.(let ook op de goede verhouding van volume en eq tssn de 2 geluidbronnen = de sinewave mag niet echt hoorbaar zijn maar vormt wel het sublaag, je sample iets minder laag maar vooral voor de klank kleur gebruiken) Tot slot nogmaals dank voor de vele zinvolle reakties.
Hier is voor mij de kous af.

Laatst gewijzigd:
PS PS PS PS

PS PS PS PS

En vergeet niet, alle groten der aarde zaten voor ze zo beroemd werden ook ergens op een groezelig kamertje op 1 of ander muziekinstrument te pielen...toch?

En tot slot slot slot: Nirvana, Lenny Kravitz of Black Crowes zijn ook groot geworden, maar uiteindelijk zijn ze niet meer dan een mix en heruitvinding van pakweg Jimmy Hendrickx, Deep Purple, Stones, J Brown enz...Toch wordt het erg gewaardeerd door vele jonge mensen die zich niet bewust zijn van hetgeen zich in de 60ties heeft afgespeeld...en daar is niks fout mee!

Hey 6track, graag hoor, maar ik heb zelf helaas nog te weinig tijd over om te knutselen...en de vrije tijd die ik nog heb wil ik dan ook graag met vrouw en kinders doorbrengen en niet in 'het hok' zoals ik de studio pleeg te noemen.
Dat is ook vaak het contradictorische in het verschil tssn het feit dat je beroepsmatig of hobbymatig produceert. Ik ben soms wat jaloers op de knutselaars thuis omdat zij nog hun zin kunnen doen. Ik moet vaak luisteren naar de wens van opdrachtgevers. En reken maar, vaak is hetgeen ik moet doen wel leuk als job op zich, maar vaak ook komt het mijn strot uit als het weer gaat om de zoveelste slecht betaalde radiospot...wat ik wel in t kort ga doen is enkele ongepubliceerde tracks posten, zodra ik ze heb omgezet naar mp3 en weet hoe ik ze op mn web krijg. (ik ben namelijk een slechte internet techneut...)

Weet je, eigenlijk is een insight van iemand met zoveel ervaring van onschatbare waarde. En ik denk dat menig beginnend muzikant een moord zou doen om via meer ervaring van een ander beter te worden.

En ook al mag je op je p*k getrapt zijn omdat de manier misschien erg ongezouten is zou ik toch maar eens heel goed nagaan of er toch geen waarheid in z'n verhaal zit.
(kom even niet goed uit m'n woorden, nog geen koffie op)

Maar eh, kennis is macht. Macht is geld, lekkere chicks en niet meer in de rij bij de MacD hoeven te staan. :D

ja maar fuse

het is niet leuk als iemand je track niet wilt beoordelen omdat diegeen je niet accepteert als hobbiest en vervolgens roept dat als je 20 jaar ervaring hebt dat die hebt gerkegen door de hele tijd naar mainstream grote namen hebt zitten luisteren

( heheh ik verdraai het een beetje : )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back