Enkele bedenkingen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Anderen krijgen, ondanks het feit dat het niet om aan te horen is, toch goeie kritiek en dat vind ik fout. Het is fout om te staan beweren dat iets goed is , puur als schouderklopje.

Waarom mogen beiden niet naast elkaar bestaan. Er zijn hier jongens waarbij je de vooruitgang in 'muzikaal worden' ziet gebeuren. Een schouderklopje is dan wel op zijn plaats vind ik.

In die zin zou het ook geen slecht idee zijn om enkele profs te hebben die tracks, die op het forum werden gepost, te laten beoordelen. Maar ik vrees dat dat helaas neit haalbaar is

Dit vin ik dit een beetje flauwe reactie. Je post een redelijk controversiele post (kijk maar naar de hoeveelheid reacties in een korte tijd) en bij dit beetje tegengas gooi je de handdoek in de ring. Jammer. Ga je gang zou ik zeggen en posten met die feedback.

Dat is nou toch ook wat je praat over ouderwetse (grapje)arrangementen, composities en zo en komt dan met "En ook iemand die iets chaotisch deed in de stijl van Aphex. Redelijk strak" . Dat vind ik nou top!!!!! >8

Anderen krijgen, ondanks het feit dat het niet om aan te horen is, toch goeie kritiek en dat vind ik fout
Ah... komen we dan toch weer op smaak uit?
Als nou écht alles vals & uit de maat is kun je nog stellen dat het "niet om aan te horen is" maar verder is het toch een geval van "niet mijn kop thee"
Ik luister regelmatig tracks die niet echt mijn stijl zijn, meestal onthoud ik me dan maar van een oordeel, maar verschrikkelijk slechte dingen kom je toch echt niet veel tegen.
ik liet mij dan ook zo veel mogelijk lijden door profs.
sja :)

100% eens

100% eens

Anderen krijgen, ondanks het feit dat het niet om aan te horen is, toch goeie kritiek en dat vind ik fout. Het is fout om te staan beweren dat iets goed is , puur als schouderklopje.

helemaal mee eens...

Origineel geplaatst door Bahamut
uhm ik heb ongeveer 20 minuten geprobeerd om iets zinnigs hier te schrijven, maar misschien kan ik het beter wat later op de dag nog 's proberen :Z

Idem,

'www.forumvoorprofessionalsdiegoedemuziekmaken.nl' is misschien een goede tip.

He jongens, zullen we een zelfhulp-praatgroepje stichten ?
Het zou zo leuk zijn om een soort van TV kanaal te hebben met enkel onuitgegeven werk . Een forum voor startende musici, met interviews, en hopen uitgefilterd nieuw materiaal dat de moeite is om naar te luisteren. Want weet je, mijn ervaring is ook dat vaak de beste dingen thuis op de plank blijven liggen. Net die mensen die echte goeie dingen maken komen volgens mij vaak niet aan het posten van tracks. Net omdat ze maar met 1 ding bezig zijn (muziek maken) en de rest hun onverschillig laat.

Een forum voor startende musici, met interviews, en hopen uitgefilterd nieuw materiaal dat de moeite is om naar te luisteren.

nou dan zit je hier goed....want het DSF komt het dichtst in de buurt van wat je hierboven beschrijft..alleen voel ik een beetje dat je je muzikale smaak als leidend ziet....wat jij de moeite waard vind hoef ik nix te vinden, en andersom..dus laat iedereen lekker z'n trax posten, geef je ongezouten (maar wel constructieve) mening, et voila...enne voor mijn gevoel moet je het DSF niet zien als een soort muziek-bibliotheek....daarvoor is iedereen teveel bezig met work-in-progress.....kan je beter bij de interessante labels of websites langshoppen met echt afgemixede muziek...misschien dat daar je eerste posting een beetje vandaan kwam? dat je verwachtings-patroon van het DSF niet helemaal overeen komt met wat het DSF echt is? (ouwehoeren over synths, muziek, en feedback krijgen op je prutswerkjes)

Olaf

@sKeLeTvM

ondanks dat je "al jaren in het vak zit" en "mensen uit het vak kent" heb ik zo het vermoeden dat je referentie kader een beetje klein is. dat zie je wel vaker bij mensen die zich zelf bij de elite willen vinden. het zou me ook niks verbazen als jij een consevatorische opleiding hebt genoten.

niet dat daarwat mis me is alleen merk ik vaker bij mensen die daar les hebben dat ze dingen niet mogen omdat dat niet "hoort". Ze doen dingen volgens de (muziekale) regels die ze op het consevatorium hebben geleerd.

maar misschien heb ik het helamaal mis :)

gelukkig zijn er mensen die zich daar niks van aan trekken.

daarbij vindt ik het eigenlijk een beetje raar dat je al binnen een maans een mening hebt over de geposte tracks. lijkt me namelijk een beetje kort om het gimmidelde van het forum te kunnen peilen..

Ik heb zelf een heel dubbel gevoel hierover....Want er is een verschil tussen muzikanten en niet muzikanten in waardering van nummers....Als ik een nr waarin ik mezelf laat gaan en waar ik heel veel moeite aan doe en allemaal kleine vreemde snufjes in stop en bizar en al, knap in elkaar, dan krijg ik "wel ok". Als ik echter een overstuurde kick ergens in stop en een snare drum op de 1,5,9,13 dan krijg ik "Geweldig" (bij niet muzikerende vrienden dus). Je kan dus wel je eigen "vernieuwende" ding doen, maar je merkt vaak gewoon dat t niet "werkt" zoals een wat simpeler beuk-nummer. T beste lijkt me eigenlijk om gewoon allebei te doen. Lekker vernieuwen en eigen stijl ontwikkelen om door te groeien en te leren. Lekker plat beukwerk om de voetjes van de vloer te krijgen.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik heb zelf een heel dubbel gevoel hierover....Want er is een verschil tussen muzikanten en niet muzikanten in waardering van nummers....Als ik een nr waarin ik mezelf laat gaan en waar ik heel veel moeite aan doe en allemaal kleine vreemde snufjes in stop en bizar en al, knap in elkaar, dan krijg ik "wel ok". Als ik echter een overstuurde kick ergens in stop en een snare drum op de 1,5,9,13 dan krijg ik "Geweldig". Je kan dus wel je eigen "vernieuwende" ding doen, maar je merkt vaak gewoon dat t niet "werkt" zoals een wat simpeler beuk-nummer. T beste lijkt me eigenlijk om gewoon allebei te doen. Lekker vernieuwen en eigen stijl ontwikkelen om door te groeien en te leren. Lekker plat beukwerk om de voetjes van de vloer te krijgen.
Agreed (:W

Yep, ben het met EDP eens.. En ook, wat is er mis met gewoon hobbyisme? Dit staat in de van Dale letterlijk als niet-vakkundig aangeduid. Dus waarom wordt er dan de vergelijking getrokken met professionele muziekanten? Niet helemaal eerlijk lijkt me.

...Anderen krijgen, ondanks het feit dat het niet om aan te horen is, toch goeie kritiek en dat vind ik fout. Het is fout om te staan beweren dat iets goed is , puur als schouderklopje. Mensen die mijn werk ooit bekritiseerden ben ik dankbaar voor het feit dat ze erg rechtuit met mij zijn geweest en hebben verteld wanneer iets niet om aan te horen was. Maar, ik liet mij dan ook zo veel mogelijk lijden door profs.

PFFF! Jij noemt Celine Dion toch ook in je rijtje "meesters". Dat is dus gewoon kwestie van smaak. Dat jij hier even een oordeel gaat zitten geven over de smaak van anderen vind ik enigszins storend, maar goed.
En waarom zouden "profs" per se beter kunnen oordelen over bepaalde muziek dan bijvoorbeeld de gemiddelde forumganger hier? Volgens mij zijn die mensen maar al te vaak door hun jarenlange werk in de "industrie" en hun jarenlange omgang met andere "profs" vreselijk geconditioneerd om bepaalde dingen goed te vinden en andere dingen slecht.

Nou is het natuurlijk altijd goed kritiek te geven en te kunnen ontvangen over je muziek, alleen moet je je er soms ook weer niet te veel van aantrekken als je zelf in je muziek gelooft.
En er wordt hier trouwens best wel eens behoorlijke kritiek geleverd op matig werk, laatst hebben we nog met z'n allen Fuse z'n laatste brouwsel volledig af zitten branden! :D

..Ik heb hier ook wel eens mijn mening gegeven over de muziek die gepost wordt hierzo..., maar dat mocht niet want ik kreeg een waarschuwing omdat ik zei dat er weinig originaliteit was in 95 % van de geposte tracks...

Maargoed, iedereen mag alles posten en iedereen mag daar blijkbaar geen eigen mening over geven....tenzij met heel veel woorden..

Ook al kookt iedereen met de zelfde pannen dat wil niet zegen dat
alles het zelfde smaakt het is net hoe je het klaar maakt.
De kok beslist uiteindelijk over de smaak , dus je kunt wel de nieuwste
poten en pannen hebben dat maakt niet uit zelfs in een pan van tien
jaar oud kun je nog de lekkerste gerechten koken het zijn de kruiden
die de smaak bepalen.

Origineel geplaatst door Bass
..Ik heb hier ook wel eens mijn mening gegeven over de muziek die gepost wordt hierzo..., maar dat mocht niet want ik kreeg een waarschuwing omdat ik zei dat er weinig originaliteit was in 95 % van de geposte tracks...

Maargoed, iedereen mag alles posten en iedereen mag daar blijkbaar geen eigen mening over geven....tenzij met heel veel woorden..

wat een flauwekul.....paar dagen geleden is er nog zo'n thread geweest......ben het helemaal met je eens hoor...maar het heeft weinig zin om alleen maar te zeggen "dit vinnik een niet originele track, 13 in een dozijn etc." ....dan kan je beter nix zeggen, daar schiet degene niet echt iets mee op.....ikzelf zeg dan gewoon nix, als ik reageer probeer ik wat inhoudelijk te zijn

Olaf

Dat is waar, maar ik hoop dat er gewoon wat meer anders-soortige muziek gepost gaat worden ipv trance/dance/house enz....

Als iedereen zegt 'goed' en ' ga zo door' en 'vet man!' dan krijgen we dus NOG meer van dit soort damnce-muziek...

Dat is waar, maar ik hoop dat er gewoon wat meer anders-soortige muziek gepost gaat worden ipv trance/dance/house enz....

Als iedereen zegt 'goed' en ' ga zo door' en 'vet man!' dan krijgen we dus NOG meer van dit soort damnce-muziek...

dus moet je maar mensen een beetje gaan sturen andere muziek te gaan maken?

uhh nee. moet je dus lekker zelf weten elke stijl je aanhoudt

ff denken....oh wacht ff....misschien VINDEN sommige mensen t ook wel goed? goh had je vast nog niet aan gedacht he? Dus jongens, laat maar komen die (goede!) dance!

Muziekale diversiteit is niets mis mee, maar hoe groot publiek is er voor acid jazz? misschien houdt ik niet van acid jazz, maar van harde dance muziek.... net als 300.000 anderen.....
Hoe meer mensen er van trance houden, hoe meer trance je zult horen, wet van de grote getallen..

Shit, waarom voelt iedereen zich op dit forum meteen persoonlijk aangevallen...? Vermoeiend zeg. :Z

Skelet probeert iets te zeggen, maar meteen springt iedereen er weer bovenop, net of ze zelf worden aangevallen. Volgens mij bedoelt ie het positief hoor ! :gaap:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back