Spullen kopen vanuit Belgie

abcd

VSTi Slet
Beste mensjes,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt met een aantal zoektermen, maar kwam wonderbaarlijk niks tegen over het onderwerp. Dus don't shoot me!! Ook als ik het verkeerd heb geplaatst... excuus.. ik moet nog even wennen hier!

Ik wil graag een externe geluidskaart kopen in Belgie. Het artikel is een M-audio Audiophile USB en is nog niet gebruikt. IK weet ook niet in hoeverre ik importkosten moet betalen over dit product.

En voordat ik antwoorden krijg, bij deze :

a) nee ik leef niet onder een steen
b) nee ik heb de ballen verstand van import, export en douane shit
c) nee met google ben ik ook niet veel verder gekomen
d) een andere keuze geluidskaart is misschien beter, maar ik heb er al eentje. Deze wil ik cadeau geven aan een vriend met laptop
e) ja ik kan de douane bellen, maar nee dat heb ik nog niet gedaan.. misschien dat een van jullie wat ervaring heeft. Ik heb ergens al eens gelezen dat iemand spullen heeft doorgesluist heeft d.m.v de notering "Computer Onderdelen" :D

Ik hoor het graag van jullie!

Groeten Wouter

EU

EU

Bij transacties binnen EU landen hoef je geen invoerrechten etc. te betalen.

zolang je binnen europa verstuurt, moet je geen import-of exportkosten betalen.

(natuurlijk nog wel de verzendkosten 8o) )

Leef ik dus toch een beetje onder een steen of niet... hehehe

Thanks bro's! :okdan:

:slotje:

Origineel geplaatst door abcd
Leef ik dus toch een beetje onder een steen of niet... hehehe

Thanks bro! :okdan:

Misschien een beetje...

Wil je daar trouwens onderuit proberen te komen dan moet je mogelijk wel heffingskosen betalen. :biertje:

Origineel geplaatst door Eclectus
Als Belg kan ik je nog vertellen dat verzending onder rembours naar NL NIET mogelijk is!

zeker weten?

Via mijn werk verstuur ik wel eens via UPS of DPD rembours pakketten naar Belgie, ik neem aan dat het andersom ook mogelijk moet zijn als particulier.
Zal in ieder geval een stuk duurder zijn als normaal, zo'n 2 tot 3 keer duurder.

@Eclectus
het gaat wel maar mag niet meer wegen dan 2 kg..

de belgische postdienst is een slecht gerund tergend traag en verlieslatend bedrijf..
over de nederlandse postdiensten heb ik niets anders dan lof!

mmmm

Hoe lang zou zo'n pakketje erover doen ? Idee ?

Anders word het toch even naar Gent rijden....

1dag tot 3 weken..

absurd, maar das mijn ervaring met de post..

NL -> BE gaat vlugger dan omgekeerd.

Origineel geplaatst door rvooh
1dag tot 3 weken..

absurd, maar das mijn ervaring met de post..

NL -> BE gaat vlugger dan omgekeerd.

Als je priority verstuurt is het er de volgende dag.

Origineel geplaatst door etaoin
Dat kost je als Nederlander binnenkort ook 60 euro trouwens...
maar je kan er ook iets aan verdienen, belgen kennende 8o) :peukie:

nee serieus ff, als je naar gent rijd, licht je eerst goed in over de verkeerssituatie, want er zijn daar zware werken aan de gang momenteel...
anyhow, ik zou gewoon de post gebruiken.. heb in het verleden al 10tallen pakjes verstuurd en ontvangen en nog geen enkele is slecht toegekomen..

komt wel duur uit.. zo verzond ik laatste een geluidskaart verzekerd naar NL, met taxipost, en dat koste me zo'n 35 euro..

Ik heb inderdaad wat gehoord over iets dat je moet aanschaffen om op de Belgische wegen te mogen rijden.

Anyhow, Ik krijg nog te horen wat het gaat kosten, bedankt voor alle info zover :)

Back