Origineel geplaatst door Eclectus
Zeer wijze woorden!
Bovendien, als het echt om je eerste synth gaat, probeer dan geen te obscure dingen te kopen. Een Fizmo of een K5000S zijn dan wel beroemde machines, maar als noob ga je er je tanden op stuk bijten. Deze machines bezorgen namelijk de meest doorwinterde programmeurs nog nachtmerries. Zorg dus dat je een makkelijk te bedienen machine hebt waar je de basics mee kan leren.
(Velen zullen me misschien uitlachen, maar ikzelf ben begonnen met een Roland JV-880. Ik ben er nog steeds blij om, want na enkele weken kon ik daar alles uithalen wat erin zat, en had zodoende de basis van synth programmeren al snel onder de knie! En ambient dat er uitkwam...)
hij hangt nog steeds in het rack , niet mijn eerste ( dat was een MS20 ) maar het is
zeker geen synth om je voor te schamen

lol
- of ben ik gewoon nog een te grote synth-leek om te begrijpen dat alle synths van dezelfde prijsklasse ongeveer allemaal dezelfde dingen doen?
, een cowboy maw en zolang mijn nieuwe buffel geen prijskampen begint te winnen, zal ik toch wel onder de 500 moeten blijven! Maar tis natuurlijk wel al interessant op zich om zo'n ambient-synth-referentie-lijst (fiew ook al zo'n klanktapijten-woord) te zien natuurlijk.