Drama op Noorderslag

Origineel geplaatst door manvsmachine
Lijkt je een virus niet wat erg duur voor dit doel? Ik vind niel's tip al een stuk beter.

Niel's tip is zeker een goede, andere forummers hadden me ook al getipt over de RX. Maar ik zoek eigenlijk naar iets in het formaat van een enkele rackunit, dat is een stuk handiger met m'n huidige flightcase en lijkt me ook wat betrouwbaarder met kabeltjes enzo... Daarom dat ik in eerste instantie ook naar een drumstation zocht, waarschijnlijk de goedkoopste drumcomputer in rack-formaat. toch?

Maar een virus alleen voor een click zou inderdaad een belachelijke oplossing zijn, maar ik ben sowieso al een tijdje geinteresseerd in een virus en zo zou ik 2 vliegen in 1 klap slaan. M'n huidige dr. rhythm en micro modular eruit, virus erin.
Bovendien kan ik met de noodzaak van een nieuwe click een op dit moment onverantwoorde uitgave aan een virus verantwoorden 8D

Origineel geplaatst door fjoesz
een rm1x crasht NOOIT

zeg maar NOOOIT

dus niks extra uitgeven, niet miemelen met apparaatski, gewoon rm1x basta

koop anders een extra rm1x als je echt zeker wil zijn

je struikelt er over tegenwoordig en ze kosten geen zak.

een een cd clicktrack is natuurlijk niet te doen aangezien de micromod en korg aangestuurd moeten worden.. dus is de rm1x zowiezo van essentieel belang

een rm1x crasht NOOIT

:engel: :halleluja ben dr mee eens heb m net ben dr erg tevreden mee en ik werk niet eens egt live maarzonder pc/ labtop op t podium heb je sterke starkke kundige sequencer nodig ,..RMX
en cheap iig ...mpc kan ook aales wat de rmix kan !
:halleluja sc6
:geslaagd:

Hmm... ik kan me nog herinneren dat Zuco 103 in Roosendaal optrad op het Atlantis fesitval en bij de eerste noten van het intro de laptop met Ableton eruit knalde... :frons:

Het duurde een half uur voor het probleem opgelost was (en de zangeres maar moppen vertellen, geweldig wijf is dat) en het optreden kon beginnen.

Uiteindelijk een geweldig resultaat, maar met sequencer-achtige apparatuur (zeker met pc of mac) het podium opgaan blijft een groot risico.

Met Ableton heb je wel heel veel mogelijkheden, maar ik zou persoonlijk voor live-gebruik kiezen voor een degelijke hardware sequencer als een MPC oid!

Helaas kregen wij geen half uur om de boel te fixen :erm:

Hoe dan ook, ik heb inmiddels de haperende drumcomputer vervangen en gebruik nog steeds de RM1X. Inderdaad een prima sequencer zoals R-ond al zegt :okdan:
Toch ga ik in de toekomst zoeken naar een andere oplossing, hetzij een MPC, hetzij een laptop+firewire kaart, hetzij een spectralis, hetzij.... Ik zoek in ieder geval een apparaat met meerdere outputs en sampling mogelijkheden en een makkelijke communicatie en uitwisseling met m'n pc.
M'n voorkeur gaat uiteindelijk denk ik toch uit naar de laptop optie. Het meest flexibel, geen vertaalslag van de studio naar het podium en een hele grote 'display' ;) Echter zou ik er wel wat fysiek synth en filterwerk bij willen hebben op het podium
Hoe dan ook, wat je ook gebruikt, het kan crashen. Daarom heb ik inmiddels dan ook alle tracks op een mp3-speler gegooid als backup :eureka:

Origineel geplaatst door Niel
300 euro voor een airbase .... beetje beaucoup als je ook een RX van yamaha kan kopen.
Ik heb zelf een RX5 gekocht een tijdje terug, bergen losse outputs en volledig midi met een hele goeie eigen sequencer ook nog. Was 75 euro kwijt incl. opsturen.

rx5.jpg

goeie bak he eiegnlijk voor heel veel asje wil sequencen cheapas,...
kwee niet verder ho goed maar is redelijk uitgebreidt te prgrammenren ,..voor sequencing
en de sound s helemaal niet slecht beetje hr16alesis 80ies 16 bit net ...
en vel outs schuiven erop ala tr707
en en en click vanzelf meout

idd dus een optie voor deze "mannen "

rx 5 onontdekt juweeltje
groot as een 909 en egte coole "COOLRIB" LOOKS

je hebt er ook cardridges voor nooit geprobeerd
te vinden ,..maar met dx 7 sounds ensoo erin

oja rev functie ,..

Hmm.. allereerst vervelend dat gedoe van errorstijdens (grotere) optredens....

Maar heb je toevallig de RS7000 al in aanmerking genomen? Heeft (als ie uitgebreid is!!) meerdere uitgangen, kost inmiddels steeds minder en aangezien je de RM1X al gewend bent, is het waarschijnlijk snel vertrouwd.

Zelf ben ik nog steeds erg tevreden over de bak: strak en zat mogelijkheden (+ sampler aan boord!!).

Alleen wel voorzichtiger mee omspringen: is van plastic (de bovenkant dan) :(

Het kan altijd gebeuren dat een belangrijk apparaat binnen de live-setup het begeeft.
Daar moet je ten alle tijden rekening mee houden.
Ik heb niet voor niets een reparatie-bedrijf.
Ook zorg ik ervoor dat artiesten door kunnen gaan als het echt mis gaat.
Wat je het beste kunt doen is een complete gig opnemen op Tape, CD, DVD, Harddisk of wat dan ook.
Deze eventueel ge-muted via tijdcode mee laten lopen met je live-gig.
Gaat het fout dan schakel je in no time over naar de recording.
Maak er een show van als het even fout gaat.
Dit is een veel toegepaste oplossing die misschien niet leuk is om überhaubt toe te passen maar nood breekt wet.
Je moet zoveel mogelijk zorgen dat je publiek krijgt waar het voor komt.
En laat vooral niet merken dat het helemaal uit de hand loopt ! !

Ik heb meegemaakt dat iemand echt alles had gedaan om problemen te voorkomen en wat denk je,...De mengtafel waar alle synths op waren aangesloten stopte ermee.
Deze man was zo goed voorbereid dat hij elk probleem aankon.
Hij was zo allert dat hij direct de XLR-kabels uit de uitgangen van de tafel trok en deze rechtstreeks in de outputs van de meelopende harddiskrecorder stopte. De show must go on. De show heeft nog geen 20 seconden stil gelegen.
Ok,...daarna is het playbacken maar dat heeft het grootste deel van het publiek echt niet in de gaten.

Origineel geplaatst door Mike Philco
Het kan altijd gebeuren dat een belangrijk apparaat binnen de live-setup het begeeft.
Hij was zo allert dat hij direct de XLR-kabels uit de uitgangen van de tafel trok en deze rechtstreeks in de outputs van de
meelopende harddiskrecorder stopte. De show must go on. De show heeft nog geen 20 seconden stil gelegen.
Ok,...daarna is het playbacken maar dat heeft het grootste deel van het publiek echt niet in de gaten.

Hier kan ik me helaas niks van herinneren.

(sorry, kon t niet laten :))

Origineel geplaatst door Mike Philco
Daar moet je ten alle tijden rekening mee houden.
Ik heb niet voor niets een reparatie-bedrijf.
Ook zorg ik ervoor dat artiesten door kunnen gaan als het echt mis gaat.
Wat je het beste kunt doen is een complete gig opnemen op Tape, CD, DVD, Harddisk of wat dan ook.
Deze eventueel ge-muted via tijdcode mee laten lopen met je live-gig.
Gaat het fout dan schakel je in no time over naar de recording.
Maak er een show van als het even fout gaat.
Dit is een veel toegepaste oplossing die misschien niet leuk is om überhaubt toe te passen maar nood breekt wet.
Je moet zoveel mogelijk zorgen dat je publiek krijgt waar het voor komt.
En laat vooral niet merken dat het helemaal uit de hand loopt ! !

Daarom heb ik nu ook een simpele mp3-speler aan de tafel hangen. Die loopt weliswaar niet mee met de show, maar ik heb 'm zo aangezwengeld als er wat fout loopt. Alleen het nummer waarin het gebeurt loopt enigzins in de soep, maar aangezien we verder een complete band hebben, redden we ons daar ook nog wel uit.
Had ik deze maatregelen maar 2 maanden eerder genomen... ;)

Back