Hoe neem Jij op???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Slipperman

Rooibosje iemand?
ZIjn er hier mensen die nog de tape recorders gebruiken om hun stuff op te nemen of gaat alles hier met de pc???

Alles op de mixer. Mixertje oDE LINE IN EN RECORD MAAR. Of zijn er hier ook bij met de recorders dieze ook in studio's gebruiken???

Ik heb het ooit nog eens met een 4 sporen minidisc deck weten te doen maar uhm... dat was afzien :D

ik neem mijn master (2 kanalen dus) op naar n (gewone) minidisk recorder. Daarna zet ik t van daar op n pc (een andere als in mijn studio vandaar)

ik neem mn mixdowns gewoon op de pc op, en dat gaat goed.
mn pc als multitrack tape recorder gebruiken voor losse kanalen lukt nog niet zo... dus dan mag ik gaan kiezen tussen een echte recorder aanschaffen, zo'n mooie analoge (dat wordtalleen wel kreperen na die klap in je beurs) of een coole soundcard met veel i/o... of aan pro tools beginnen (alleen is die klap nog wel harder...)
de tijd hiervoor is nog niet helemaal gekomen, maar als iemand toch al tips voor me heeft ben ik een en al oor. :D
bestaan er bijvoorbeeld nog interessante (vintage-like?) 4track of 8track recorders met dedicated i/o voor elk kanaal die ergens voor een zacht prijsje op de kop te tikken zijn?
hmja en alvast bedankt :)

Maar naast de pc ook op md. Af en toe sluit ik nog een 4 sporen reel aan maar dat is dan meer om even wat samples vanuit de pc op te nemen en weer terug.

De ene keer het gehele nummer als 1 spoor op een cassette bandje. De andere keer het gehele nummer als 1 spoor naar de pc. En soms gebruik ik m'n meerdere ingangen van m'n geluidskaart om op meerdere sporen tegelijk op te nemen.
Ik wil in de toekomst het eerst op bandrecorder opnemen en dan naar de pc.

Ik mis mogelijkheden. zoals

1. CD recorders
2. Dat Recorders

Die gebruik meestal

Re: Hoe neem Jij op???

Ik neem meestal met mijn naam op :D

vroeger naar dat, tegenwoordig direct de pc in...

hopelijk binnenkort wel een 24/96 kaartje in want die goedkope 16/44.1 van nu klinkt eigenlijk nergens naar...

Re: Re: Hoe neem Jij op???

Origineel geplaatst door The Q

Shit! Dat was nou het eerste dat ik dacht :) !

Greetz,

Yawgmoth

Origineel geplaatst door The Q

8o) Beste antwoord in deze Thread :halleluja

Origineel geplaatst door sander
De ene keer het gehele nummer als 1 spoor op een cassette bandje. De andere keer het gehele nummer als 1 spoor naar de pc. En soms gebruik ik m'n meerdere ingangen van m'n geluidskaart om op meerdere sporen tegelijk op te nemen.
Ik wil in de toekomst het eerst op bandrecorder opnemen en dan naar de pc.

Denk je/vind je dat dat de geluidskwaliteit positief beinvloedt? Hoor je echt een duidelijke toename van warmte in het geluid?

Of is het gewoon handiger?

..Tot een paar maanden geleden op Minidisc van Sony..

NU neem ik mn muziek 'live' op met PC met SoundForge..

Met live bedoel ik : Ik laat mn Atari met Cubase lopen en mn PC neemt alles gewoon realtime naar 2 sporen stereo 44.1 kHz. op...

Simpel en doeltreffend...

Ik twijfel nog, ik wil hiervoor iets aanschaffen en denk dat het uiteindelijk een 24bits
kaart wordt voor een tweede pc.

Daarnaast lijkt me hoe dan ook een dat prettig, maar dan zit je wel in een 16bits domein.
Het werkt en archiveert daarentegen wel makkelijk, dus die zal er best nog komen.

Over minidisc, gebruikt deze geen compressie?
En beinvloed dit het geluid?
En zo ja compressie, zijn ze er ook zonder?

Ligt eraan, een simpel nummer gemaakt met bijv. een workstation neem ik op met de md recorder.
gebruik ik meerdere synths, gitaar, en andere instrumenten dan gaat het met de korg d1600.

Origineel geplaatst door 20hz
Ik twijfel nog, ik wil hiervoor iets aanschaffen en denk dat het uiteindelijk een 24bits
kaart wordt voor een tweede pc.

Daarnaast lijkt me hoe dan ook een dat prettig, maar dan zit je wel in een 16bits domein.
Het werkt en archiveert daarentegen wel makkelijk, dus die zal er best nog komen.

Over minidisc, gebruikt deze geen compressie?
En beinvloed dit het geluid?
En zo ja compressie, zijn ze er ook zonder?
Minidisc in het begin:
Veel compressie, als mp3, tegenwoordig hoogwaardige compressie, maar nog steeds compressie :(:(:(

24bits geeft je meer diepte en dynamiek en detail en openheid die je met een goede dither kan teruglaten komen in je 16bit versie....
Ik zou zeggen, MotU als je het kan en wilt betalen... :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back