[Roland] Komt Roland met een nieuwe JP?

mcc

Ingeburgerd
Komt Roland nog binnenkort met een nieuwe JP op de markt?

Nu ze met ook weer een nieuwe grooveboks gekomen zijn ...

(history repeating ???)

Maurice

De SH-32 is toch een stuk anders dan de JP's, op zich is de JP nog steeds populair, maar ik zie niet wat voor meerwaarde ze nog aan een nieuwe reeks kunnen meegeven, behalve meer polyfonie en meer timbres tegelijkertijd.

The Q hoopt vurig op een JP6 mkII aangezien ook Yammie een DX mkII heeft uitgebracht

bdeep schudt The Q even wakker

Maar het zou wel leuk zijn als er iets van een jp9000 kwam of iets dergelijks. Maar dan meer richting NL3 of supernova achtig...

Origineel geplaatst door BDeep
bdeep schudt The Q even wakker

Moest dat nou Bdeep! :frons:

Laat Roland eerst maar eens een besturingssysteem voor de JP8080 schrijven zodat je fatsoenlijk je MIDI controllers kunt opnemen en versturen naar dat ding :engel:

Of een uitvoering met analoge filters om de Q+ na te apen. ;)

Origineel geplaatst door The Q

Moest dat nou Bdeep! :frons:

Sorry! Zal ik een slaapliedje voor je zingen om je weer in dromenland te krijgen? ;)

Een JP met betere besturing zit wat in, en dan meteen de tikken eruit als je met de filters aan de gang gaat..
Verder fijne machine

mijn idee, een analoge 3-VCO in combinatie met een dsp-chip VA samen door een analoog- en digitaal filter (in serie of parallel)............met heel veel knoppen!!!!!!

Ik wil niks zeggen Mike, maar het is niet de eerste keer dat Roland zich schuldig maakt aan halve besturingssystemen en apparaten die maar half werken.(Roland is niet de enige met dat probleem...) De R8 gaat ook zo een eigen leven lijden zodra je sounds triggerd via midi, dat was althans zo met de eerste versies en ik heb geen idee of dat intussen verholpen is.
Mensen moeten begrijpen dat elke fabrikant een 'research' limiet heeft qua tijd en budget. Iemand van Emu vertelde mij ooit, dat los van het resultaat van de R&D afdeling, toestellen vaak toch op de band gaan omdat dat 'moet' Er moeten immers ter tijd en stond nieuwe apparaten rereleased en liefst verkocht worden.En zo komt het dat een apparaat soms niet geheel 'af' is alvorens het geproduceerd wordt. Spijtig voor de eindgebruiker, en ik begrijp je frustratie omtrent de JP8000.
Ik adviseer mensen daarom ook steeds om niet onmiddellijk op een gloednieuw apparaat te springen maar enkele maandjes te wachten tot eventuele domme fouten zichtbaar worden.
Een leuke anekdote: Ik kreeg ooit een gloednieuwe Wave
uit de doos in handen. 1 van de eersten die werd gemaakt en die een klant had besteld. Het eerste wat dat ding deed zodra ik sounds probeerde te laden was: File load Error, File load error, File load error...tot Waldorf een week later een updatje in de vorm van een diskette stuurde...toen kon ik wel files laden, maar deden de cutoff en de resonance het nog niet. Nog ff wachte op een disketje van Waldorf...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik wil niks zeggen Mike, maar het is niet de eerste keer dat Roland zich schuldig maakt aan halve besturingssystemen en apparaten die hal werken.(Roland is niet de enige met dat probleem...) De R8 gaat ook zo een eigen leven lijden zodra je sounds triggerd via midi, dat was althans zo met de eerste versies en ik heb geen idee of dat intussen verholpen is.
Mensen moeten begrijpen dat elke fabrikant een 'research' limiet heeft qua tijd en budget. Iemand van Emu vertelde mij ooit dat los van het resultaat van de R&D afdeling, toestellen vaak toch op de band gaan omdat dat 'moet' Er moeten immers ter tijd en stond nieuwe apparaten rereleased en liefst verkocht worden.En zo komt het dat een apparaat soms niet geheel 'af' is alvorens het geproduceerd wordt. Spijtig voor de eindgebruiker, en ik begrijp je frustratie omtrent de JP8000.

Ja maar het leuke is dat tegenwoordig via MIDI o.s.'s verbeterd kunnen worden. Dat kan dus met de JP8000/JP8080 ook alleen daar is nooit aandacht aan geschonken. Dat dat anders kan bewijst Access die jaren nadat de Virus A eigenlijk al uit de handel was toch nog een nieuw besturingssysteem uitgeeft wat het onderste uit de kan haalt uit de machine. Dat noem ik nog eens ondersteuning!

Overigens is dit MIDI gebeuren een klein minpuntje hoor. Als ik iets realtime wil moduleren dan doe ik dit wel terwijl ik het spoor aan het opnemen ben als audio, werkt prima :)

nix voor waldorf? een bak die qua interface op de JP8000 of de nieuwe novations lijkt, dus met voor bijna alle functies een knoppie of slider, en dan daar de engine van een pulse in, of misschien wel 4 pulses......en dan daarnaast nog de microQ engine erin......oelalala......kiezen tussen digitale of analoge oscs en filters...mjam!

Dat dat anders kan bewijst Access die jaren nadat de Virus A eigenlijk al uit de handel was toch nog een nieuw besturingssysteem uitgeeft wat het onderste uit de kan haalt uit de machine. Dat noem ik nog eens ondersteuning!

Das Klasse !*D

Ik heb nooit begrepen waarom Roland nooit een opvolger voor de JP 8080 heeft gemaakt. Of een kleinere goedkopere versie.

Roland heeft de laatste tijd niet heel veel succesvolle produkten op de markt gebracht en volgens mij zou een kleine versie van de JP heel goed kunnen verkopen.

groeten

basicsys

volgens mij marketen ze hun SH32 op die manier.....

denk idd dat zo'n tegenhanger van de k-station of microkorg van roland prima zou verkopen

Back