Ernst_Hill
Gepokt en gemazeld
ik denk dat gezond verstand en een telefoontje met de verkoper al 95 % van alle ellende te voorkomen is
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anderzijds moet je d'r rekeing mee houden dat er steeds iets stuk kan gaan tijdens het transport. Ik zag laatst een filmpje van DHL in Zaventem. Je zag een transportband waar allerlei dozen voorbijkwamen. Een aantal mensen namen die dozen van de band en GOOIDEN die in een bak. Echt keilen. Het zal je 808 maar wezen...BAF !
Vandaar : altijd heeeel goed inpakken !!!
) volledig omgebogen was... Dat was via ons aller TPG.
.Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ik denk dat gezond verstand en een telefoontje met de verkoper al 95 % van alle ellende te voorkomen is
Origineel geplaatst door C738
Wat mij opvalt is dat mensen die veel kopen en verkopen (nee, ik noem jullie geen handelaren) roepen om een blacklist.
En ik snap ook het standpunt van synthforum.nl heel goed. Behalve dat ze geen warez en andere illegale activiteiten op het forum willen lijkt het me ook niet goed om een plek te worden waar je mensen aan de schandpaal kan nagelen.
In het verleden zijn er ook wel threads gestart over bijvoorbeeld een forumlid uit antwerpen én berlijn, dat ie troep verkocht. Opvallend was wel dat deze door een andere handelaar gestart waren, of dat deze persoon gretig gebruik maakte van de kans om es zijn gal te spuwen. Een beetje kinderachtig, bijna achterbaks, om op deze manier mensen in de zeik te zetten.
Als je genaaid wordt met een deal, ligt dat ook deels aan jezelf. Controleer alles goed en maak goede, heldere afspraken waar geen vaagheid in zit. Als je het niet vertrouwd, afkappen.
-C-
Origineel geplaatst door Leo
je begon zo goed, maar dan.... begin je over die thread over die antwerpen/berlijn jongen met 10 verschillende namen en zeg je daar wel dat ie door een handelaar was gestart (was ik dat toevallig?? ik ben geen handelaar hoor. en dan ga je meteen door naar termen als gal spuwen, kidnerachtig, achterbaks, mensen in de zeik zetten.....
zo krijg ik dan weer het gevoel dat je toch een beetje iemand aan de schandpaal aan het zetten bent, weliswaar niet vanwege oplichting, maar vanwege zijn ... nou ja, wat je zelf noemt.
daar ontspoor je dus een beetje. want we willen geen schandpaal hè?!
Origineel geplaatst door Leo
nou nee, achterbaks betekent echt iets anders. bovendien typeer jij even iets als 'onterecht mensen in de zeik zetten' maar weet ik niet of ik het meteen met die typering eens kan zijn. eh... nee dus.
zelfs de manier waarop jij omgaat met de term 'handelaar' in je bericht, impliceert al dat een handelaar iets negatiefs zou zijn. zo staat het er nou eenmaal, als je het anders bedoelt, moet je het anders schrijven. zelf ben ik sowieso geenhandelaar, weet ook niet waar dat idee vandaan komt. als ik mijn geld met handel wil verdienen ga ik wl iets doen in spullen die iets opleveren.
nou niet om meteen weer de blacklist nieuw leven in te blazen, maar ik ken persoonlijk 4 mensen (dus niet van horen zeggen) die negatieve ervaringen met die man uit antwerpen/berlijn en nog iets, met veel verschillende namen, vocodex of zo?? hebben. en dan bedoel ik kapotte dingen opgestuurd krijgen, of apparaten die niet aan de omschrijving voldoen, en hoe duidelijk wil je het dan afspreken?? ok, ouwe koe, maar toch een aardig voorbeeld: ik kocht een tr808 met midi en een uitgeschakelde sequencer. ik heb toen vooraf gevraagd of door het verwijderen van de midi en het opnieuw aansluiten van de sequencer deze weer als origineel wekrend te krijgen zou zijn. het antwoord was bevestigend, maar toen ik de tr808 kreeg, zat er een groot gapend gat waar alle sequencer-gerelateerde onderdelen hoorden te zitten.
had ik het beter af moeten spreken?? neuh, dit is een typisch geval van iemand die van iets afwil en het daarom maar niet zo nauw neemt met de waarheid als er een visje aan zijn aas sabbelt.
maar goed, zo zie je maar, je kan dagen discuzeuren en er toch niet uitkomen. wel jammer dat sommige mensen dan inhoud en betrekking door elkaar halen, zo van: ik ben het neit met jou eens dus jij bent een eikel, of: ik ben een moderator, hij is een moderator, dus wij zijn het eens, of nog erger: en hij zegt iets negatiefs over een moderator, dus hij heeft het mis, dus hij is een eikel.
want laat 1 ding even heel duidelijk zijn: ik ben het met bovenstaande niet helemaal eens, en die vocodex of zo (bedankt hoor, ik was hem net vergeten!!) daar zou ik geen lans voor breken, maar dat maakt niet dat ik nu denk: wat een eikel die c738... integendeel! je bent welkom op mijn verjaardag. een soort mini synthforummeeting voor mensen die hun bek durven opendoen, maar ook weer dicht!
shalom
.
. Ik kan je niet garanderen dat ik mijn bek ook weer dicht doe trouwens. 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dat e-bay stil aan een verzamzeling van oplichters aan't worden is, dat is intussen duidelijk. Ik doe geen aankopen meer over e-bay.
Ik heb onlangs ook geboden op een hele rits synths, aangeboden door een Italiaan.

Origineel geplaatst door sms303
... zsm ...

Origineel geplaatst door sms303
Hallo,
ik heb een vraagje over onderstaande case:
ik koop iets op het forum. Maak het geld over. De verkoper reageert met de opmerking: het geld is ontvangen, verzending gebeurt zsm. De topic wordt gesloten (+/- 3 weken geleden). Het versturen van PB's/mailtjes leidt niet tot reacties. Product is tot op heden niet ontvangen!
Gebeurt dit vaker op het synthforum?
Hoe gaat de gemiddelde synthforummer hier mee om?
Hoe kan dit het beste zsm opgelost worden?
Wie zou me verder kunnen helpen aan evt. adres/telefoonnummer van de verkoper?
ps. Het vragen naar forumnaam heeft (nu nog) geen zin!
Indien de verkopende partij zich niet binnen 1 week bij de koper meldt gebeurt dit wel!!!
Natuurlijk hebben beide partijen een risico met deze methode