Yamaha DX200 Editor

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Na veel rondneuzen op het forum en via Google lukt het mij maar niet om de software editor voor de DX200 te vinden. Weet iemand waar ik deze kan downloaden (op de verschillende Yamaha-sites heb ik ook niks kunnen vinden)?

Bij voorbaat dank! :biertje:

Cool, thanks! :okdan:

Dan stuit ik nu weer op het volgende probleem. Voor zover ik begrijp, dien ik eerst XGWorks te installeren, vervolgens de XG Update (om wat bugs te verwijderen en hem geschikt te maken voor Win XP) en tenslotte de editor zelf.

Naar ik begrijp, heb ik nu dus nog XGworks Lite v3 nodig. Deze kan ik echter ook nergens vinden. Sjeez, Yamaha maakt er wel een sport van om haar ondersteunende software te verstoppen... :erm:

Weet iemand ook waar ik XGworks Lite kan vinden (dus niet de update patch, die heb ik al)?

Hee Sly,

Zoek ook hier op sf nog even naar een draadje over de editor, je moet een bepaalde volgorde aanhouden met het installeren. Het werkt anders niet, velen hebben hier problemen mee gehad.

Succes!

edit: hehe tegelijk gepost, dat bedoelde ik dus, staat hier op sf vrij duidelijk uitgelegd allemaal.

Dat vind je in de files sectie van de Yahoo group "DX200" www.groups.yahoo.com

http://launch.groups.yahoo.com/group/DX200/

1. go to www.yamahasynth.com

2. click on DOWNLOAD

3. in the middle of the page, where it says SELECT HERE, click and
choose AN200

4. download the AN200 editor (windows or mac)

5. from the FILES section of this yahoo group,
download "Yamaha_XGworks.zip"

6. if you have windows xp, go to the FILES section of this yahoo
group and download "Update 3.07 for Windows XP"

En als dit allemaal gelukt is en je start XGworks op, dan moet je het sequencer venster alsnog minimaliseren of het programma loopt vast :stupid

Hey luitjes,

Bedankt voor de tips! :halleluja

Ik zal het morgen installeren en dan is het wachten tot mijn DX200 aankomende week arriveert (ik laat nog wel even weten of het editorgebeuren goed werkt). :)

okdan! :)

Ik heb nog steeds veel plezier van mijn dx200, was een van mijn eerste synths.
Gewoon een heel leuk speeltje (dat bedoel ik positief) en best een goede sound, wel wat clean maar jij weet wel hoe je dat weer oplost :eureka:

Veel plezier alvast!

In mijn geval wil ik FM een tweede kans geven. :D

Ik heb al een Yamaha DX7 mk2 gehad maar daar deed ik vrijwel nooit iets mee. Aangezien ik nog niet bekend was met FM vond ik de interface vrij lastig in het gebruik en bereikte ik met substractief sneller het gewenste resultaat.

Nu ik mij wat meer verdiept heb in de werking van FM-synthese (en enkele goede tips van het forum heb genoteerd :) ) ga ik kijken of ik het nu interessanter vind. De DX200 is sowieso kleiner dan de DX7 (dus kan ik nog ergens in een hoekje plaatsen) en ik hoop dat de DX200 Editor relaxter werkt dan DX Manager.

Gewoon een heel leuk speeltje (dat bedoel ik positief) en best een goede sound, wel wat clean maar jij weet wel hoe je dat weer oplost
Toevallig met wat Kurzweil distortion? :biertje:

Origineel geplaatst door Sly Dog
Toevallig met wat Kurzweil distortion? :biertje:

U know what i'm sayin' :) ff manglen..

Ik denk dat de dx200 je wel gaat bevallen, jij bent ook wel een fanaat van interne sequencertjes dus dat gaat lekker meepruttelen met de andere bakkies. Je kunt er echt een heel breed spectrum aan geluiden uithalen, maar daar moet je natuurlijk ff wat tijd insteken. Met de editor kun je de onboard EQ ook aanpassen dat werkt wel lekker -tip- :mega:

Hoe werkt de editor bij jou? Heb jij er ooit problemen mee gehad? Ik kom hier op het forum namelijk nogal wat verhalen tegen van mensen bij wie de editor niet goed functioneert.

Nope werk hier prima op de laptop...
Moet zeggen dat ik het nou niet intensief dagelijks gebruik maar alles reageerd en loopt hier prima en is tot nu toe niet vastgelopen of kuren vertoond..

Idem.... Veel moeite gedaan om het ding aan de gang te krijgen, maar eens het werkte is het nog niet gecrasht.

Ik krijg het programma wel aan de praat, gebruik wel zo'n goedkoop USB-MIDI convertertje. Maar patterns 'bulken' lukt niet, want zodra ik dit doe gaat de synth praktisch alle 4 errors die er zijn af. Ik kan ook niet de step sequencer van de software gebruiken om de synth te sequencen, want dit komt niet over via MIDI kennelijk, alleen start/stop van de sequencer krijg ik voor elkaar.

Iemand misschien enig idee? Thanks

kan iemand voor mij die xgworks ( al dan niet in de lite dx200 versie) uploaden, want yamah heeft de support gestopt voor dit model en ik wil die software eingelijk nog wel hebben.

Op de yahoogroupos is de file ook weg...

kan via sendspace ofzo, tis maar 4 mb geloof ik, of anders even een PBtje, bedankt

dank u

kan iemand voor mij die xgworks ( al dan niet in de lite dx200 versie) uploaden, want yamah heeft de support gestopt voor dit model en ik wil die software eingelijk nog wel hebben.

Op de yahoogroupos is de file ook weg...

kan via sendspace ofzo, tis maar 4 mb geloof ik, of anders even een PBtje, bedankt

Zal het je zo sturen

Ben op zoek naar XG works. Las dit topic over de DX editor die het niet zonder XG works doet... heb een AN maar vraagt ook naar XG works.. iemand nog een Zipje van dit stukje software???

Back