Yamaha DX200 Editor

De stand-alone editors voor alle PLG kaarten zijn nog steeds beschikbaar op het web (Yamaha).
Deze zijn ook voor de An werkbaar. (Wel groter dan 4 MB).

Dank.. Had het er niet bijgezet... heb dus de AN200.. zit wel de PLG-150AN in maar reageert vaag op deze editor.
Had em gisterenavond geprobeerd maar alle noten blijven hangen ;{
De An1x expert editor doet het wel ok.. maar laat weer allemaal functies liggen... moet dus ff een kopie van XGworks vinden denk ik.. iemand???

Dank.. Had het er niet bijgezet... heb dus de AN200.. zit wel de PLG-150AN in maar reageert vaag op deze editor.
Had em gisterenavond geprobeerd maar alle noten blijven hangen ;{
De An1x expert editor doet het wel ok.. maar laat weer allemaal functies liggen... moet dus ff een kopie van XGworks vinden denk ik.. iemand???
Vaag reageren ? =)
Die dingen werken of werken niet hoor.
XGworks heb je daar niet voor nodig.

'alle noten blijven hangen...' zorg dat de kabels goed zijn aangesloten en
Midi-Controller 123 verzenden (All Notes Off).

Ikzelf heb ook PLG-150AN's maar dan in de MU128 en dat werkt probleemloos.
Je dient wel goed de midi-poort-settings uit tevoeren.
Mocht dat moeilijk zijn help ik je wel.

In de Yahoo-groep plaatste ik windowsxp / 7 compatible editors voor DX-200 en AN-200.

Kijk voor dit bestand: 'XGworks_Win7_AN200_DX200.7z'

In de Yahoo-groep plaatste ik windowsxp / 7 compatible editors voor DX-200 en AN-200.

Kijk voor dit bestand: 'XGworks_Win7_AN200_DX200.7z'

Ok... thanks...

Was zelf nog ff hier aan het zoeken geslagen....
Met dank aan "Patat met" heb ik uit het onderstaande draadje een ZIP van de DX200 cd kunnen downloaden.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=116807

Hierin een XG lite :halleluja maar werkt niet :frons:
Draai zelf met XP sp3 maar heb nu al van 2 gebruikers begrepen dat het allemaal wat complex is om de boel aan de gang te krijgen... misschien weer zo'n registratie procedure in DOS?? Laatst ook al zoiets meegemaakt met een antiek stukje programmateur. Of misschien is misschien downgraden naar een SP2.. nog meer ervaringen???

Attachments

• XG error.JPG
    XG error.JPG
    9,1 KB · Bekeken: 128
Ok... thanks...
Hierin een XG lite :halleluja maar werkt niet :frons:
Draai zelf met XP sp3 maar heb nu al van 2 gebruikers begrepen dat het allemaal wat complex is om de boel aan de gang te krijgen... misschien weer zo'n registratie procedure in DOS?? Laatst ook al zoiets meegemaakt met een antiek stukje programmateur. Of misschien is misschien downgraden naar een SP2.. nog meer ervaringen???
Ook met XG-works heb ik geen problemen ondervonden. Mooi programma dat goed werkt, maar voor mij is het een overbodig iets daar ik Logic gebruik.
Verder snap ik niet wat jou moeilijkheid toch is met het in werking krijgen van standalone editors op XP sp3.
(makkelijker dan te werken met de XG-plug-in versies ervan).

Ook met XG-works heb ik geen problemen ondervonden. Mooi programma dat goed werkt, maar voor mij is het een overbodig iets daar ik Logic gebruik.
Verder snap ik niet wat jou moeilijkheid toch is met het in werking krijgen van standalone editors op XP sp3.
(makkelijker dan te werken met de XG-plug-in versies ervan).

Geloof dat ik niet de enige ben die de XG lite niet aan de gang krijgt.. lees er meer over... misschien toch een XP patch nodig??? Heb wel een XP patch voor XG works gevonden maar is niet geschikt voor de lite versie.

De oorzaak van de sustained keys heb ik inmiddels gevonden... had een Alesis keyboard gebruikt (omgekeerde sustain trigger).. op een yamaha keyboard geen problemen. De AN expert editor werkt zoals het moet nu :)

Vind het vaak een uitdaging om iets uit te pluizen.. de AN en DX200 editor geeft extra mogelijkheden zoals patterns editen / uitwisselen, FX sectie instellen en de 4 free EG's programmeren.. maar XG Lite aan de praat lukt gewoon niet. Wanted XG works 3

...
Vind het vaak een uitdaging om iets uit te pluizen.. de AN en DX200 editor geeft extra mogelijkheden zoals patterns editen / uitwisselen, FX sectie instellen en de 4 free EG's programmeren.. maar XG Lite aan de praat lukt gewoon niet. Wanted XG works 3
Ja inderdaad zonder die editor is het n.m.i. moeilijk om alle mogelijkheden van de An te gebruiken, zoals die Free EG's.

En, betreft die XG-works, Yamaha support dat allicht niet meer (spijtig genoeg).

Het sysexbeheer is hetzelfde als die van de DX7. Dus, de parameters die ze beiden hebben kunnen met een DX7 editor aangestuurd worden. Andere zijn niet bereikbaar.

Het sysexbeheer is hetzelfde als die van de DX7. Dus, de parameters die ze beiden hebben kunnen met een DX7 editor aangestuurd worden. Andere zijn niet bereikbaar.

Thanks!

Heeft iemand een link? Kan het namelijk niet 1,2,3,4 vinden..

is het lijntje erboven niet de editor voor Mac en zit in de gezipte folder voor PC de XG niet netjes bij samen met de editor ...

zit in de gezipte folder voor PC de XG niet netjes bij samen met de editor ...
Nee dus!

De download link was aan het begin ook al genoemd.. Je hebt minimaal XG lite nodig die op waarschijnlijk op de bijgeleverde CD stond.
Caution

- You can use the DX200 Editor as Plug-in applications of XGworks/XGworks lite ONLY.

ik heb hier een full-copy van de cd die bij de AN200 zit (AN200-TOOLS). hierbij zit ook een folder met XGworks, met de lite versie 3.0. ik vermoed dat je op basis hiervan dan wel de editors (AN of DX) kan gebruiken.

deze folder is 24M en gezipt 23M. dus ik krijg dit niet upgeload hier. indien je interesse hebt, PM me maar ...

ik heb hier een full-copy van de cd die bij de AN200 zit (AN200-TOOLS). hierbij zit ook een folder met XGworks, met de lite versie 3.0. ik vermoed dat je op basis hiervan dan wel de editors (AN of DX) kan gebruiken.

deze folder is 24M en gezipt 23M. dus ik krijg dit niet upgeload hier. indien je interesse hebt, PM me maar ...

Dat is dus idd de trouble met de AN en DX editors draaien in windows, ze werken uitsluitend en alleen in XG works, als een plug-in. Bij mijn AN200 was die CD dus foetsie.

Los van het feit dat je het programma niet geupload krijgt weet ik niet of je het programma wel mag uploaden... ;) zit hier geen copyright op? iig geval toch bedankt voor de moeite.
Heb zelf XG works 3.0 onlangs gekregen bij de aanschaf van andere Yamaha apparatuur...

Back