op te lappen Korg ms 20

emiliano

Stamgast
Hallo allemaal,

ik heb de mogelijkheid een Korg ms 20 te kopen, maar er zijn twee toetsen kapot (zie foto). Zou dit makkelijk te herstellen zijn? Zijn er plaatsen in België waar ik dit kan laten doen? Aangezien hier veel mensen zijn die een korg ms 20 in hun bezit hebben, denk ik wel dat jullie me kunnen helpen. Ik zou er 600 euro moeten voor betalen. Is dit te veel ondanks de twee kapotte toetsen?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!

Attachments

• korg ms 20.jpg
    korg ms 20.jpg
    369,6 KB · Bekeken: 116
450 / 500 en geen cent meer :D zonde zeg, is echt geen gezicht zo, lijkt wel alsof er bij meer toetsen een randje af is, en helemaal lekker zitten ze ook niet.

Ik ben geen connaisseur, maar 600 euro voor een oude kapotte bak lijkt me geen goede deal. Het ding ziet er gehavend uit.

Gebruikte de vorige eigenaar hem als boksbal?

ik heb er ook al een paar met kapotte toetsen zien optreden. als je de ms20 vooral als effectprocessor gebruikt hoeft het niet per sé hersteld te worden.

kijk zeker even rond welke andere dingen je nog kan kopen voor 600.

tja, aan de andere kant, die 2 toetsen duik je wel op. vervangen zal geen grote klus zijn, kost alles bij elkaar max 50 euro en wat tijd en zoekwerk. 650 is toch de prijs wel zo'n beetje. er wordt wel gekker gevraagd voor een ms20. maar ja, 500 zou ik ook mooi zat vinden.

Nieuwe toetsen er in zetten in heel makkelijk bij een ms 20. Als je een beetje handig ben kan het denk binnen 20 min.

Zoooowww.....die is afgetakeld zeg!
Die andere toetsen zitten ook niet echt op hun plek meer. Dan vraag je je af hoe het er verder mee staat...
600 is gewoon VEEL teveel. Zeker als je voor paar euro meer een echte mooie kan kopen.
Ik zou even wachten tot de jusite MS20 voorbij komt.

De meningen lopen hier erg uiteen. Maar ik denk dat ik wijselijk zal wachten op een nieuwe gelegenheid om een Korg ms20 te kopen. Temeer omdat ik geen enkele ervaring heb met dergelijke synthesizers; ik zou dus ook niet weten waar ik dergelijke toetsen zou moeten kopen, en zeker de handigheid/kennis om die te installeren ontbreekt mij.

Mochten er onder jullie mensen zijn die zich willen ontdoen van een dergelijke MS 20 of MS 10, laat me maar gauw iets weten! Ik ben gefascineerd!

Aan iedereen hartelijk dank voor jullie antwoorden!

Voornamelijk door marktwerking lijkt me. Dus zowel aanbieders, waaronder handelaars, als afnemers. Bottomline: MS20s kosten gewoon een flinke duit, en NMBM (naar mijn bescheiden mening) zijn ze het helemaal waard.

Edit: deze post was als reactie op Electrovolt natuurlijk....

tuurlijk hetzijn leuke bakken, maar als een ms20 4 jaar terug nog gewoon voor 500 - 600 te koop is, en nu zie je de bedragen oplopen tot wel 900 euro ! en dat gaat natuurlijk nergens over, want ze zijn niet plotseling zeldzaam geworden. ik denk dat het met videoclips te maken heeft.

P.S. sorry voor het offtopic :)

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik denk dat het met videoclips te maken heeft.

Zijn er tegenwoordig weer synths te zien in videoclips? Toch maar weer eens kijken dan :)

Maarre.....ik denk dat het forum er onbewust ook wel de oorzaak van is hoor, die prijsstijgingen. Is deels jammer maar zo werkt het nu eenmaal.

De standaard prijs voor een MS-20 is voor zover ik weet ongeveer 750 euro, maar je ziet ze ook wel eens voor meer voorbij komen. Ik ben blij dat ik er al een heb staan in ieder geval; het is een inspirerende synth.

ik denk asje een ms 20 wil koopje die ...toetsen is geen prbleen komt toch een cv gate kitje op lkijkt me
en is 500 nog beter en er zijn meerdere synth rep. mensen evt hebben ze die toetsen nog liggen ,..searchmaar op reparatie ,..vindtje ze wel ,..wil niet alles verklappe
idd 750 a 800 gaan these days ebay hier ,...mp speureders ...t verschilt byna niks meer
:okdan: wel ff alles checken

Als het echt alleen de toetsen zijn kan het best een goede deal zijn. Heb zelf mijn AN1x destijds voor een prikkie gekocht omdat de vorige eigenaar het ding uit zijn handen had laten vallen. Auw, groot gat en barst in de kast, maar niets aan het handje met de bediening of het geluid. Uiteindelijk met een stuk ducttape de casing geplakt (tegen het stof voornamelijk), en gaat nu al een jaar of 7 mee.

Op de foto's lijkt het er echter op dat er meer toetsen aan vervanging toezijn, de vraag is hoe het met de rest van het apparaat gesteld is. Het is een beetje als een hondje uit het asiel halen: deze is niet goed door zijn baasje verzorgd, pas maar op dat hij niet vals is.

Back