procuren in pro tools?

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
zijn er hier mensen die echt produceren in pro tools (m-powerd)?
vooralsnog gebruik het alleen maar om een mixdown te maken en pre mastering, maar echt echt produceren doe ik nog steeds in Live en soms in Reason. Vroeg me af of ik toch eens moest gaan kijken naar het echt produceren van de tracks in PT.. ik gebruik 0,0 midi.. alleen samples en wat softsynths. Maar ik heb wel bewegingsvrijheid nodig voor mijn edits (mijn tracks klinken qua edits als speaker junks, switch, herve, sinden) .. daarom ben ik naar Live toegestapt.. maar Live klinkt echt ruk in mijn oren.. wil dan ook hetl iefst alles in PT doen.. maar leent dit programma zich er eigenlijk wel voor? Logic Pro is voor mij echt te duur nog ..

Re: Re: procuren in pro tools?

Origineel geplaatst door bliepbliep
zou je deze misschien iets kunnen onderbouwen? wat klinkt er dan ruk aan?

bliepbliep

natuurlijk.. de sound engine van live klinkt mij veel te blikkerig. het verliest elke warmte wat je weer bij moet poetsen in PT.. als ik bijv een simpele beat maak in Reason, klinkt deze veel ronder en warmer.. ook maak ik wel eens iets in Logic Express, klinkt ook weer anders.. als ik in Live een beat maak, dan klinkt alles heel blikkerig..

heb het hier vaak over gehad met collega producers en die vinden het ook allemaal.. afmixen in Live is dus voor ons echt een no show.. maar het is zo'n geweldig programma qua flexibiliteit!

eerlijk gezegd als je enkel softsynths en samples gebruikt zou ik niet voor protools gaan , dat is juist de sterkste kant van PT , opnemen van externe geluidsbronnen (hardware synths , gitaren , zang , etc...) en editten.

Begrijp mij niet verkeerd , je kan er ook sterk met midi werken , ... en doet dat goed ook!!

Hopelijk heb je er iets aan.

Origineel geplaatst door EviL 3°3
eerlijk gezegd als je enkel softsynths en samples gebruikt zou ik niet voor protools gaan , dat is juist de sterkste kant van PT , opnemen van externe geluidsbronnen (hardware synths , gitaren , zang , etc...) en editten.

Begrijp mij niet verkeerd , je kan er ook sterk met midi werken , ... en doet dat goed ook!!

Hopelijk heb je er iets aan.

ik heb PT mpowerd alleen gekocht om mijn tracks af te mixen en daar werkt het perfect voor. ben echt blij met mijn sound, wat ik haal uit PT.. vroeg me alleen af of ik er ook in kon produceren zoals ik in Live doe.. of in Reason.. dan kan ik lekker in 1 tool blijven.. en gelijk een goede sound behouden

heb geen ervaring met LIVE , nu ik maak mijn nr's compleet in PT , hardwaren in combinatie met verschillende plugs en midi ,dus dat gaat .. en is zelfs niet moeilijk , PT zit nl. zeer duidelijk en logisch in elkaar , zonder teveel menutjes te moeten doorlopen.In ieder geval suc6.

Origineel geplaatst door EviL 3°3
alsk ik me niet vergis kan je zelfs reason in PT gebruiken , alleen ben ik het niet zeker daar ik reason niet gebruik.

Iemand anders die dat kan bevestigen eventueel ???

Ja, dat zou moeten lukken via rewire...

Ik produceer overigens ook in PTMP. Werkt voor mij als een zonnetje. Vooral het feit dat je alles in het arange venster doet, en je geen "blokjes" moet openen in nieuwe vensters vind ik persoonlijk erg fijn. Dit neemt overigens niet weg dat er nog genoeg dingen voor verbetering vatbaar zijn (midi editing bijvoorbeeld, dat kan SOMS nog een beetje houterig aanvoelen). Maar de overzichtelijkheid, de sound, flexibele routing (foei steinberg!), native sidechaining, en zeker "beat detective" maken voor mij veel goed!

gr,
Marc

Origineel geplaatst door mavn
Ja, dat zou moeten lukken via rewire...

Ik produceer overigens ook in PTMP. Werkt voor mij als een zonnetje. Vooral het feit dat je alles in het arange venster doet, en je geen "blokjes" moet openen in nieuwe vensters vind ik persoonlijk erg fijn. Dit neemt overigens niet weg dat er nog genoeg dingen voor verbetering vatbaar zijn (midi editing bijvoorbeeld, dat kan SOMS nog een beetje houterig aanvoelen). Maar de overzichtelijkheid, de sound, flexibele routing (foei steinberg!), native sidechaining, en zeker "beat detective" maken voor mij veel goed!

gr,
Marc

dude, tell me more!!

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
dude, tell me more!!

Wat wil je weten?

Je hebt het programma al. Ik zou dus zeggen, ga een track bouwen en kijk hoe het bevalt!

gr,
Marc

Re: procuren in pro tools?

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
zijn er hier mensen die echt produceren in pro tools (m-powerd)?
daarom ben ik naar Live toegestapt.. maar Live klinkt echt ruk in mijn oren..

Niet alleen in jouw oren :D:biertje:

Origineel geplaatst door trash
Niet alleen in jouw oren :D:biertje:

ah gelukkig.. ik dacht al dat het aan mij lag. Ik heb het eens gedownload (foei Ome Willem!!) en uitgeprobeerd.. Platte kaas sound.

Ik zit trouwens ook te denken aan een ProTools systeem.. Eerst hoop uitzoeken..

R

Re: Re: Re: procuren in pro tools?

Re: Re: Re: procuren in pro tools?

Origineel geplaatst door Arv
ah gelukkig.. ik dacht al dat het aan mij lag. Ik heb het eens gedownload (foei Ome Willem!!) en uitgeprobeerd.. Platte kaas sound.

Ik zit trouwens ook te denken aan een ProTools systeem.. Eerst hoop uitzoeken..

R

Je moet natuurlijk niet gaan mixen hoe Nederland eruit ziet 8o)

ptools 7 heeft al veeel lekkerdere midi overigens, zowiezo is 7 veel rielekster

handig is ook om te duiken in je instellingen en je shortcuts. zeker als je veel audio edit is protools helemaal de bom

ik gebruik HD en wil niet anders meer

ik weet niet wat mpowered mist tov hd, behalve dan tdm plugs waarschijnlijk, maar qua sound vind ik ptools VEEEEL beter dan live(ook over de digidesign kaart) of reason. reason kan je idd rewiren, maar ook in de fik steken

zelf kies ik er voor om hardware synths te gebruiken, en sampler, omdat ik niet zo gecharmeerd ben van soft, maar met soft werken is wel prima te doen

NI heeft lekkere spullen tuulk, waves voor t mixen.. soundtoys voor de leipigheid etc etc

PROTOOLS IS DE BOM

en nu gauw muziek maken

ik heb PT mpowerd alleen gekocht om mijn tracks af te mixen en daar werkt het perfect voor. ben echt blij met mijn sound, wat ik haal uit PT.. vroeg me alleen af of ik er ook in kon produceren zoals ik in Live doe.. of in Reason.. dan kan ik lekker in 1 tool blijven.. en gelijk een goede sound behouden

Als je ProTools M-Powered hebt dan kun je toch proberen om er mee te produceren? Gewoon doen, ik vind het zelf erg prettig om verschillende sequencer te gebruiken, elke software/hardware heeft weer z'n eigen kracht.

Ik gebruik o.a. Cubase SE, RS7000 en Renoise naast elkaar en door elkaar om m'n muziek mee te maken.

Druid

PS: Ik gebrukt geen PT maar heb ooit eens met PT Free gespeeld, en vond de midi toen al tof omdat je meerdere tracks tegelijk kon zien en editen (iets wat pas veel later bij Cubase kon).

Tot voor v7.0 waren Midi en PT geen goede vriendjes. Sinds de komst van v7 is dat aanzienlijk verbetert. Mij kan het nog steeds niet bekoren omdat ik al sinds jaar en dag met cubase/nuendo werk.
Het mixergedeelte van PT is aan de andere kant enorm briljant en inderdaad, daar kan menig firma nog een (audio)punt aan zuigen.
Conclusie, probeer dingen uit en kijk wat je het lekkerst vindt werken. Koop iets niet omdat het gemarket wordt als'The Industrial Standard' 8o)

Back