1. nu de ware ".gif" animatie helden zijn opgestaan begint dit draadje echt geweldig te worden
2. maar uh, het schijnt (ik lees wel eens wat op het jarreforum) dat jarre zich inmiddels bewust is van de lauwe reacties van zijn fans op het album (de discussies over de mc808 worden op het jarre forum ook gevoerd en een aantal mensen daar staat volgens mij redelijk dicht bij zijn management, of in contact ermee)
en het schijnt dus ook dat hij gewoon ff iets ritmischers wilde maken en dat het zeker geen afscheid is van muziek maken in zijn oude stijl (lees analoge bakken oxygene equinoxe) en heer Jarre zou daaraan hebben toegevoegd dat we sneller dan wie dan ook kan vermoeden iets in dit kader van hem kunnen verwachten.
Volgend op die uitspraak van Jarre speculeren de fans op het jarreforum dat jarre hiermee mogelijk doelt op de 30 jarige verjaardag van oxygene.
en finally 3....
ach ja en dat ie ritmes alsmede begeleidende partijen heeft gebruikt (intensief heeft gebruikt) om een nieuw album te maken...tja. jammer?? ik vind het ook lekker om met StylusRMX mee te jammen en dan ontstaat er wel eens iets. Jarre zet het dan op cd. maar ik heb het album wel gekocht (voordat ik het wist) maar zou het nog steeds gekocht hebben als ik het had geweten. ik vind namelijk de "Partners in Crime tracks 1 en 2" wel lekker in het oor liggen. (bij mijn weten stonden die niet op youtube erbij

) en ik wil zoals Sioux mijn collectie van studio albums compleet houden. ik ben zelfs op een lekker warme woensdagmiddag naar de alfacam HD1080 studios in belgie gereden om daar de showcase bij te wonen en dat was gewoon leuk om meegemaakt te hebben zo'n miniconcert (ik wou bijna zeggen miniplaybackshow... maar ben wel echt een fan)
misschien kunnen we het gewoon beschouwen dat jarre de frontman is van een wisselend collectief dat onder zijn naam muziek uitbrengt. dan is er toch niets aan de hand. eerst was er michel geiss die ongetwijfeld een vinger in de pap heeft gehad in oxygene en equinoxe, francis rimbert is er, joachim goaroad en nu tim hufken.
zo waren er ook de eminent (presetbak), minipops (hoezo presets?) en alle andere orgels (farfisa), fairlight (sax preset equinoxe 7 live), D50 (revolutions) K2000 (chronologie) D50 (waiting for cousteau) etc. etc.. synthex harpe laser.
last but not least de Emu Xl7 waar ie ook al een hele track op heeft gebaseerd. in dat nummer met safri duo op aero concert dat ie ook live in Bourges heeft gedaan is een preset gebruikt inclusief drums, bassline, piepjes en bliepjes waar ie een paar strings overheen heeft gezet. klaar was de track.
de man heeft gewoon een inspiratieloze periode denk ik, of het is weer een soort deal met de platenmaatschappij geweest ofzo dat ie een dance ding moest doen, weet ik het). hij loopt tegen de zestig en voelt zich wat jonger dan ie is. (en met hem heel wat meer artiesten die een beetje te oud zijn voor hun kledingstijl zijn enzo).
ik vond zijn Geometry of Love en Session 2000 echt nog goede platen, metamorphoses zaten paar juweeltjes op (Miss Moon bv.) en eigenlijk is tea en tea dus gewoon even een misser tussendoor want hij trekt het preset lurken even iets te ver door.
beetje jammer dus, maar mag de man die onder meer oxygene, equinoxe, zoolook, chronologie, magnetic fields, Arpegiateur en rendez vous heeft gemaakt ook even een misser afleveren. ik vind het niet zo erg.
de volgende plaat zal wel weer prima in orde zijn.
tja, ben gewoon een fan.