jean michel jarre nieuwste cd téo&téa

5 minuten naar oxygene geluisterd?????

WOw dat is wel heel kort. Ik heb oxygene wel duizenden keren geluisterd en nog verveelt hij me niet. Elke keer ontdek ik het album weer opnieuw.

Origineel geplaatst door renepela
Even geluisterd. Wat een ontzettend commerciele bagger muziek is dat zeg. Leuk clipje, dat wel.
Reacties op youtube zijn redelijk positief. Snap ik niet. Is totaal niet origineel of een of andere manier onderscheidend van andere muziek uit dit genre. Jarre is het echt helemaal kwijt en na Revolutions heeft ie niets gemaakt wat leuk was.
Ongelooflijk dat dit dezelfde man is die meesterwerken als Oxygene, Equinoxe, Zoolook en Rendez-Vous heeft afgeleverd.
Ik heb overigens al jaren het gevoel dat Jarre niet zo'n heel goede muzikant is en dat het echte brein achter al die klassiekers mensen zijn als Michel Geiss en Dominique Perrier. Jarre is meer het gezicht naar de markt toe.

Maar da's mijn mening natuurlijk. Misschien vinden anderen het fantastisch of word ik gewoon een oude l*l.

Ik vond chronologie en oxygen 7/13 toch wel 2 leuke albums, daarna ging het mis met metamorphosis.

Laatste tijd vind ik JMJ niet meer zo interessant, het lijkt alsof hij geforceerd "hip" probeert te doen. Maarja je moet toch wat ?

jong wat een koeiestront is dat zeg.. net ook even geluisterd
ik zie sjonnies en anitas op sensation white hierop dansen
meer is het niet, jarre was vroeger echt beter sorry hoor!
:bekdicht: ;{

Origineel geplaatst door e-vert
5 minuten naar oxygene geluisterd?????

WOw dat is wel heel kort. Ik heb oxygene wel duizenden keren geluisterd en nog verveelt hij me niet. Elke keer ontdek ik het album weer opnieuw.

ghehe...nee ...geen oxygene ;)

Maar 1000 maal +/- 40 minuten [oxygene] = 40.000 minuten = afgerond 666 uren [evil] :duivels:

iedereen is hier gewoon afgeschrikt door de "commerciele" sound

ik raad gewoon aan om nog een paar keer het album te luisteren.. vinnem echt geslaagd..

Ben nooit echt fan geweest van 'm, eigenlijk. We grappig om af&toe te horen, maar verder.

En dat is nu niet veranderd.

Origineel geplaatst door rvooh
iedereen is hier gewoon afgeschrikt door de "commerciele" sound

ik raad gewoon aan om nog een paar keer het album te luisteren.. vinnem echt geslaagd..

Kijk met jou kan ik nou meepraten. 8)

Ja, ik begrijp de ophef ook niet hoor. In 1981 maakte Ad Visser Sobrietas, een prachtig album met mooie nummers erop en een commercieel nummer gemaakt met Daniel Sahuleka (of zoiets). Klinkt best leuk dat nummer, maar wat werd er gezegd, door dat nummer was meteen het hele album verpest. Vind ik niet, het is een commercieel nummer dus dan kun je niet komen aanzetten met een cosmisch nummer of zoiets.
En Oxygene 4 is ook een commercieel nummer geweest, zijn miljoenen exemplaren van verkocht en daar gaat het toch om. En het nummer wordt nog steeds gebruikt bij documentaires en dergelijke.
Ik zou al lang blij zijn met zoveel aandacht voor mijn muziek.

Phochos:D

En Oxygene 4 is ook een commercieel nummer geweest, zijn miljoenen exemplaren van verkocht en daar gaat het toch om. Phochos:D [/B][/QUOTE]

Sorry hoor, maar waar gaat het om????? :stupid

Origineel geplaatst door olav
En Oxygene 4 is ook een commercieel nummer geweest, zijn miljoenen exemplaren van verkocht en daar gaat het toch om. Phochos:D

Sorry hoor, maar waar gaat het om????? :stupid [/B][/QUOTE]

Waar het om gaat? Dat je je materiaal goed verkoopt. En wellicht bereikt Jarre met de nieuwe cd weer nieuwe mensen die hem eerder niet zo leuk vonden. Daar is het je toch om te doen als muzikant!!!!!

Phochos

P.S. En waarom moet er een:stupid bij???????????????????????:confused: :confused:

Origineel geplaatst door phochos
Sorry hoor, maar waar gaat het om????? :stupid

Waar het om gaat? Dat je je materiaal goed verkoopt. En wellicht bereikt Jarre met de nieuwe cd weer nieuwe mensen die hem eerder niet zo leuk vonden. Daar is het je toch om te doen als muzikant!!!!!

Phochos

P.S. En waarom moet er een:stupid bij???????????????????????:confused: :confused: [/B][/QUOTE]

die :stupid was niet zo serieus bedoelt hoor dus absoluut no offense maar ik denk gewoon dat wij dan enigszins andere opvattingen hebben over muziek.

Dan moet ik heel eerlijk toegeven dat ik een noob ben die op zijn zolderkamertje met zijn hobby (weliswaar passie nummer 1) bezig is, maar al wordt ik topmuziekant, tijdens het produceren zal de verkoop bij nooit op nummer 1 komen te staan. Muziek is toch een uiting van emotie?

Vervolgens is er natuurlijk niks mooier als mensen die je album kopen omdat ze hun emotie in jouw muziek kwijt kunnen.

Origineel geplaatst door phochos

Waar het om gaat? Dat je je materiaal goed verkoopt.

Maak ja daarvoor muziek ?
Dan ben je dus een sellout en niet integer bezig, als het je gaat om de verkoop en niet om de creativiteit..

Origineel geplaatst door Bass
Maak ja daarvoor muziek ?
Dan ben je dus een sellout en niet integer bezig, als het je gaat om de verkoop en niet om de creativiteit..

Ik bedoel er echt niet mee dat alleen de verkoop belangrijk is, maar het ging hier dus over een commercieel produkt, dus is vaak een ingewikkeld nummer minder toegankelijk dan een makkelijker nummer. En een nummer als "Poing, Poing, Poing" van de Rotterdam Terminal Centre heeft ook een tijd goed in de TOP40 gestaan en dat is toch echt geen hoogstande muziek, maar verkoopt wel lekker.

Phochos

Ik denk dat we elkaar wel begrijpen Phochos :biertje:

Ik heb alleen het probleem dat ik op het gebied van muziek erg principieel ben en absoluut niet van commercie houd, maar dat is mijn mening natuurlijk.

On topic: ik heb de CD deze week gekocht en ook nog eens vergeleken met oxygene, nou niet te vergelijken dus.
Vind het nieuwe album voor het grote deel wel erg cheesy. Nummer 4 en 5 (weet de titel even niet) hebben wel een leuke sfeer moet ik zeggen, hoewel die vocoder stem in 4 om te :r is

Origineel geplaatst door olav
Ik denk dat we elkaar wel begrijpen Phochos :biertje:

Ik heb alleen het probleem dat ik op het gebied van muziek erg principieel ben en absoluut niet van commercie houd, maar dat is mijn mening natuurlijk.

On topic: ik heb de CD deze week gekocht en ook nog eens vergeleken met oxygene, nou niet te vergelijken dus.
Vind het nieuwe album voor het grote deel wel erg cheesy. Nummer 4 en 5 (weet de titel even niet) hebben wel een leuke sfeer moet ik zeggen, hoewel die vocoder stem in 4 om te :r is

Tuurlijk begrijpen wij elkaar, reageer altijd even wat verhit en zeg soms dingen die ik niet moet zeggen. Ik vind de commercie in Nederland ook hopeloos. Het ene moment ben je iets en als je dan met een mindere produktie later komt, dan ben je ineens niets meer.

Phochos

De truuk is waarschijnlijk :
eerst je naam te vestigen en liefhebbers van je muziek te vergaren,
en als je eenmaal redelijk wat verkocht heb en voldoende "fans" hebt,
kun je de grootste crap uitbrengen want die wordt door de echte fans toch wel aangeschaft :(

Back