Ik net op youtube teo en tea gezien. Vond het echt ongeinspireerde bagger. En behalve dat ook nog eens zwaar ouderwetste kick en dergelijke. Grooved niet, beukt niet, is niet ritmisch, geen vet orginele leadmelodie, niks, bah.
Volgens mij heeft Jarre het gewoon gehad. Wat hij vroeger deed was vernieuwend en orgineel. Nu wil hij graag moderne dance maken, maar das dan toch echt niet mijn smaak. Dat live gejengel op die harp van em was ook al niet mijn smaak trouwens.
Origineel geplaatst door ivosp Ik net op youtube teo en tea gezien. Vond het echt ongeinspireerde bagger. En behalve dat ook nog eens zwaar ouderwetste kick en dergelijke. Grooved niet, beukt niet, is niet ritmisch, geen vet orginele leadmelodie, niks, bah.
Volgens mij heeft Jarre het gewoon gehad. Wat hij vroeger deed was vernieuwend en orgineel. Nu wil hij graag moderne dance maken, maar das dan toch echt niet mijn smaak. Dat live gejengel op die harp van em was ook al niet mijn smaak trouwens.
Nee, daar heb je gelijk in. Dat gek.t op die laser harp (wat nooit live is, volgens mij) en het andere gek.t op de theremin, dat moet ie maar eens laten. Of een goede cursus erop volgen.
Origineel geplaatst door phochos Nee, daar heb je gelijk in. Dat gek.t op die laser harp (wat nooit live is, volgens mij) en het andere gek.t op de theremin, dat moet ie maar eens laten. Of een goede cursus erop volgen.
Ik denk dat de harp en Theremin met name een aanvulling zijn van het sferische aspect van zijn muziek. De kwaliteit van het bespelen ervan moet derhalve met een korreltje zout genomen worden volgens mij.
Ik ben overigens geen grote jarre fan (lees kenner) maar moet zeggen dat hij, voor zover ik het kan beoordelen, de theremin toch wel redelijk beheerst of zit ik er dan echt naast?
P.s. heb de DVD van zijn laatste China concert en viel me op dat hij in een van mijn favoriete nummers op die DVD (kom even niet op de naam maar volgens mij nr. 5) de lead met de microkorg speelt. Toch wel grappig.
Overigens valt me op dat iedereen het nieuwe werk van Jarre vergelijkt met zijn oudere werk. Natuurlijk begrijpelijk maar afgezien van de kwaliteit van Teo & Tea leven we nu in 2007 en niet in 1980.
Hoe goed ik de oude CD's ook vind, als ik ze nu luister vind ik ze toch wel gedateerd klinken. Van de andere kant is goede muziek natuurlijk ook weer tijdloos :confused:
Ik ben pas 25 en helemaal geen luisteraar of fan van oude synthesiser muziek en juist danceliefhebber van trance tot hardcore, maar vind dit nieuwe toch echt heeeelemaal niks. Als ik dan zo'n show op youtube bekijk uit begin jaren 90 bekijk denk ik wel van: kijk dat was nieuw, dat was spectaculair, en daar zit een goede deun in! (bijv oxygen natuurlijk).
Dingen als zoolook snap ik ook niet, lijkt wel of dat nummer niet klopt qua timing. Dus of ie nou terug moet naar zijn werk van toen, nee
Origineel geplaatst door olav Overigens valt me op dat iedereen het nieuwe werk van Jarre vergelijkt met zijn oudere werk. Natuurlijk begrijpelijk maar afgezien van de kwaliteit van Teo & Tea leven we nu in 2007 en niet in 1980.
Hoe goed ik de oude CD's ook vind, als ik ze nu luister vind ik ze toch wel gedateerd klinken. Van de andere kant is goede muziek natuurlijk ook weer tijdloos :confused:
Origineel geplaatst door ivosp Ik ben pas 25 en helemaal geen luisteraar of fan van oude synthesiser muziek en juist danceliefhebber van trance tot hardcore, maar vind dit nieuwe toch echt heeeelemaal niks. Als ik dan zo'n show op youtube bekijk uit begin jaren 90 bekijk denk ik wel van: kijk dat was nieuw, dat was spectaculair, en daar zit een goede deun in! (bijv oxygen natuurlijk).
Dingen als zoolook snap ik ook niet, lijkt wel of dat nummer niet klopt qua timing. Dus of ie nou terug moet naar zijn werk van toen, nee
Zoolook was juist een van zijn vernieuwende albums, met een groot gedeelte gesampelde stemmen van hemzelf en anders personen. En ik blijf al zijn albums goed vinden, zelfs zijn laatste maar ook bijv. Sessions 2000.
Het wordt natuurlijk ook steeds moeilijker om vernieuwend te zijn, met name op het gebied van electronische muziek.
In de "goeie oude tijden van Jarre" was er nauwelijks electronische muziek. Kijk naar de tig dancestromingen van tegenwoordig. Met andere woorden: Op het gebied van de muziek zelf lijkt het me heel moeilijk om nog vernieuwend te zijn.
Ik wil hier overigens absoluut niet mee zeggen dat alle dancestromingen kunnen concurreren met Jarre, maar wel dat veel muziek hem qua originaliteit overtreft.
Oompje Jarre doet inderdaad waar ie zin in heeft zoals velen schrijven, waarom zou hij geen muziek mogen maken in de stijl die zoveel bekende artiesten van vroegah tegenwoordig aandoen, en zich dus als begaafd musicus daartoe "verlagen"? Feit blijft dat ie onsterfelijk beroemd is en meer muzikaal repertoire op naam heeft dan menig muzikant alleen maar van kan dromen (en ik ook). Persoonlijk vind ik het gewoon leuk dat ie nog steeds mee doet. Komt er uberhaupt nog wel vernieuwende muziek uit dan tegenwoordig ? Mijns insziens alleen nog maar heel veel commercieel geratel gemaakt om te verkopen en daar doen we met z'n allen aan mee.
Ik heb Jarre altijd bewonderd om de gelaagdheid van zijn muziek en de knappe geluidseffecten. En Oxygene was de eerste plaat die ik kocht. Hij kon bij mij wel een potje breken, maar ik heb na Metamorphoses niets meer van hem gekocht, omdat de inspiratie ontbreekt. Het valt ook niet mee om je hele leven hetzelfde inspiratieniveau te houden. Ik verwacht dat Jarre wel weer eens met een "goede" (ik bedoel geinspireerde) plaat komt, maar nu zijn er zijn genoeg anderen die dit kunstje beter beheersen, maar hun naam niet mee hebben.
Origineel geplaatst door phochos Zoolook was juist een van zijn vernieuwende albums, met een groot gedeelte gesampelde stemmen van hemzelf en anders personen.
... en zo werd het in de publiciteit ook altijd gebracht.
Dus geloofde ik het ook... tot het moment kwam dat ik de Fairlight sample library eens kon beluisteren. Sindsdien weet ik dat Zoolook waarschijnlijk evenveel presets bevat als welk ander Jarre album dan ook...
... niet dat dit iets afdoet aan het m'n opinie dat Zoolook een heerlijk album is/was.
Had ik trouwens al gezegd dat ik Téo&Téa echt CRRRAP vind?
Ik weet trouwens niet of dit de andere geld maar voor mij kan ik mijn emoties ind e muziek leggen. en Nou hebben jullie het alleen nog maar over het nummer Teo & Tea luister ook is krities naar de andere muziek van dit album. Mensen oordelen soms veel te snel. En ja hij Presets gebruikt uit de MC808 zo wat dan nog hij maakt wel muziek van deze tijd en niet van eeuwen geleden oja trouwens ik ben 16 jaar en heb niets te klagen over zijn muziek.
Dat heeft er niks mee te maken , muziek maak je met of zonder presets ,je kan je presets veranderen wat je wil maar het geluid zal toch naar de synth lkinken die het maakt.
Een piano is een preset een gitaar is een preset, raar dat dat bij een Synth opeens anders is. Je hebt geluid ontwerpers en mensen die er een melodie mee maken en natuurlijk de combi van beide.
Dat Zoolook niet zelf gesampled is vind ik overigens wel teleurstellend.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.