AMT8 of MIDEX of iets anders?

AMT8 of MIDEX of iets anders?

• Emagic AMT8

Stemmen: 4 50,0%
  • Steinberg Midex 8

Stemmen: 3 37,5%
  • iets anders, namelijk:

Stemmen: 1 12,5%

• Totaal aantal stemmers
    8
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bambamstudio

Certified MoogPro
WELKE moet ik hebben.

zie eerdere thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=85826#post85826 dat ik iets van midi gebeuren moet hebben, en nu is de vraag lekker de AMT8 of de Mixed8 van Steinberg.

Ik wek alleen maar met Cabase sx, af en toe Logic alles onder XP.

Ik kijk niet naar de prijs maar naar de kwaliteit.

Ow en ik moet het DEZE WEEK weten, want ik moet heb gisteren al hebben :)

kommaarrrrr kommaarrrrr kommaarrrrr kommaarrrrr

amt8, heeft zich al bewezen, zeker als je met logic werkt een must.
Ik heb nog nooit een midihapering gehad met dat ding terwijl dat met mijn oude interface toch nog wel is een enkele keer gebeurde.
Gewoon stabiel ding, 8 in, 8 uit, meer heb je niet nodig

Voor Cubase is de Midex natuurlijk "Het Ding". Maar dat wist jezelf toch ook al? ;)
Ik gebruik hem zelf al geruime tijd, zonder problemen. Werkt ook prima met Logic ed. Alleen heeft hij geen echte (programmeerbare) patchbay functies wanneer je hem zonder je computer zou willen gebruiken.
Nog een vet minpunt is misschien wel het plastic uiterlijk; eigenlijk schandalig voor die prijs. :o:

Cozko

als cubase je main programma is dan de Midex, heb hem zelf ook en is rete strak, (net zo strak als mijn oude atari.)
ziet er inderdaad wat goedkoop uit maar werkt perfect

Ik heb zelf de midiman midisport 4x4 icm met CUBASE SX. En dat werkt vlekkeloos. Maar omdat jij er meer nodig hebt (midi in/out poorten) zou de 8 x 8 van midiman ook prima zijn.....ze hebben iig fatsoenlijke drivers voor windows XP (en oudere versie van windows).....big up to midiman !!

Midi timepiece of midi express van MOTU...
Gebouwd als de spreekwoordelijke tank en erreg uitgebreid, ook als stand alone..

Heeft er iemand beide aan de scoop gehad om te meten welke timingsverschillen er zijn?

Ik vind het nog steeds ronduit schandalig dat Emagic en Steinberg hun eigen standaard hebben en weigeren om die van de andere te implementeren in hun eigen sequencer. Steinberg had het wel beloofd ooit maar 'het was niet compatible' smoesje komt mij ieder geval de strot uit, ze gunnen elkaar het licht in de ogen gewoon niet.

Tja, het zijn ook twee directe concurrenten. Maar zelfs als je de Midex gebruikt is het in Cubase nogsteeds aan te raden om de partijen die het strakst moeten op de tel bovenaan het arrange venster te zetten (beetje vaag als men beweert dat het retestrak zou moeten gaan). Zelf merk ik er geen bal van overigens al zet ik tegenwoordig de ritmepartijen ook maar bovenaan...

De Midex van Steinberg heeft de zogenaamde LTB-techniek wat goed zou moeten werken met softsynths
overigens blijken de kleine midi interfaces van Steinberg hetzelfde binnenwerk als Midiman te hebben
(lees interface)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back