Favoriete synth uit je setup

Mijn Motif XS7 is mijn go-to bak, ik ontdek elke dag weer nieuwe dingen! 8)

jx8p : analoog met velocity...(+pg natuurlijk) toetsenbordje is ook heerlijk.

Een hele mond vol: Nord Lead Anniversary Model Limited Edition!

Voor mij de AN1x en de JX8p, vanwege het feit dat ik er mijn favouriete soort sounds makkelijk uithaal.

Een hele mond vol: Nord Lead Anniversary Model Limited Edition!
Och nee, inverted keys, origineeeeel !

Prima synth hoor maar zulke limited editions vind ik echt zever.

Ik verwachtte overigens meer "Virus TI" in deze thread.

Ik zou de Virus TI wel genoemd hebben denk ik.

Als ik hem had. Lijkt me een gaaf ding.

CS6x erg fijne synth hoor en erg onderschat! Stop er twee PLG kaarten in (bv AN en DX board) en je hebt in ene 3 vette synths en 3 verschillende soorten van toongeneratie!

dank je VasC! ben er dan ook zeer content mee. als ik niks nieuws meer ontdek in het apparaat ga ik er ook PLG boards in zetten. ik vind de yamaha manier van uitbreiden mooier dan de roland manier, daar krijg je namelijk alleen maar nieuwe geluiden en bij yamaha krijg je er gewoon een complete synth bij!

Ik vind het nog steeds doodzonde dat Yamaha die PLG boards niet meer ondersteunt in de Motif XS serie. Zou dolgraag een DX of AN bordje erbij geprikt hebben...

Monomachine!

Ik ben echt heel erg tevreden met deze bak. Ik heb een TB303 gehad en voor mij is de monomachine de 303 van deze tijd!

-C-

Ja, die Monomachine is erg ook leuk, ben nog lang niet klaar met uitpluizen. Die was weer even de favoriet voordat de CS15 terugkwam.

Ik vind het nog steeds doodzonde dat Yamaha die PLG boards niet meer ondersteunt in de Motif XS serie. Zou dolgraag een DX of AN bordje erbij geprikt hebben...

Da's zeker jammer, al was voor mij het praktisch nut altijd wel beperkt. Alleen het AN board vond ik een echte aanvulling op mijn S90, maar da's uiteraard heel persoonlijk.

ot:
Ik heb sinds kort weer een Korg X2, en dat pre-Trinity Korg geluid kan me ook nog steeds erg bekoren! :luv:

Echt een keuze maken vind ik erg lastig, soms hangt het ook van mijn dag af denk ik. Het is dus toch subjectief en niet de specs die het doen. Als ik vandaag moet kiezen, dan is het denk ik de Virus C....maar over een uur kan het ook de Nova zijn of...ach gelukkig hoef ik niet te kiezen :)

M'n zelfgebouwde Formant is overduidelijk het leukst om mee te stoeien. Met 4VCO's ook lekker smeuïg. M'n K2000 is ook fijn. Erg veelzijdig en ook live erg praktisch maar in klank niet te vergelijken met analoog.

1.Andromeda ! inderdaad flink dik en belachelijk veelzijdig

2.SE1 voor de bassen, meteen na ontvangst was ik er gek mee. dikke scheurneef!

3.Jx8P + PG800 instant 80's, mooie strings en dito bassen

1. Evolver. Veelzijdig, makkelijk te combineren met andere geluiden, en een eigen geluid.
2. Nord Modular, prima geluid, bizar veel opties en toch heel makkelijk in gebruik.
3. SE1x. Wat mij betreft wat te klassiek en te aanwezig voor leads, maar een killer in basgeluiden.

Back