Favoriete synth uit je setup

Cool 8)
Veel mensen vinden dat maar een flauw geval...
Ben het daar niet mee eens,, keer op keer amuseer ik me weer met die bak.
De presets zijn nog erger dan bagger, je zal dus wat moeten tweaken

Even on topic,, vandaag dus:

1. akai AX80
2. Roland jx10+pg800
3. Chroma Polaris

polaris lijktme egt een aangename bak ook
mooi gemaakt
geen budget troep

maar die ax80 is een egte mooi / goed editbare bak ook
die knopjes misje niet [egt] asje beetje wel willend ben kunje er hele vette leads / pwm sounds uithalen heb wels youtubes gehoord van smackos ..met hele mooie atmospherishe soundz
khadmaar 4 maandjes ofso [uit berlin wel as new ]
kweeeniet de ax60 had iik ook een tydje die is egt ..feller / anders ruiger
1 osc ook wel vco

de ax80 [2dco ]= volgensmij dco ...??/ ast goed is
beter dus inde wat controleerbare padsounds

volgensmij aan je poly arsenaal te zien ...vindtje die wel wat

redelijkbetaalbaar best belangruilk want as iederen hier roept jp8 tsja

qa poly bymij denkik de z1 dan vanwege de feel

Laatst gewijzigd:
Het veranderd nog al eens bij me maar nu de top 4
Heelrijk om gewoon mee tespelen als setje.

Moog Voyager oldscool
Korg M3
Clavia Nord Electro 3
DSI Prophet08

Alles wat geen favoriet is staat niet meer bij mij thuis. Maar mijn huidige lijstje (en ik kan er geen keus uit maken, ze zijn alle 4 aanvullend; nb: ik heb meer dan hier op staat, dus wel degelijk een selectie)
-Moog Rogue: zo simpel. Maar toch genoeg mogelijkheden, klinkt super en past mooi in mijn setup.
-Roland Juno 6: ook wel heel erg simpel, maar klinkt ook wel heel erg lekker. Klinkt altijd goed en is leuk icm trigger in uit mijn CR8000 op de arpeggio.
-Yamaha SK30: klank kan soms wat dun zijn, maar erg veelzijdig met 4-apparaten-in-1, mooi en heerlijk te bespelen/bedienen
-Roland XP80, volledig uitgebreid. Is op zich vervangbaar, maar speelt lekker en zitten alle brood-met-boter geluiden in. Enige wens is beter piano geluid.

Jarenlang de Yamaha CS-30 geweest.

Vanochtend echter is m'n CS-40M (die sinds de aankoop al veel rare kuren had) gefixed terug gekomen :halleluja :okdan: :halleluja en, naast dat -ie nu stabiel is, lijkt -ie ook duidelijk beter te klinken dan de CS-30 (die ik nu even niet binnen bereik heb.) Opener, terwijl beide synths een recap hebben gehad. (Als recappen tenminste daadwerkelijk iets uitmaakt voor de sound) Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ze qua sound inwisselbaar zouden zijn.

De CS-30 en CS-40M (en in wat mindere mate ook de CS-20M en in nog iets mindere mate de CS-15) hebben, naast o.m. veel modulatiemogelijkheden, een eigenzinnige sound. En een Sine wave (de CS-40M zelfs een per VCO) die er in de VCA sectie bij komt. Nadeel: het gewicht! (Zeker bij de CS-40M)

Misschien niet de eerste of beste keus om als enige hardware synth te hebben, maar ik heb met geen andere synths zoveel klik, en lol, als met deze jongens.

Mijn favoriete synths waren de Korg O1W/FD en de Yamaha PSR2700.

01/w was inderdaad een hele fijne bak.
Momenteel kan ik me niet voorstellen dat ik naast mijn Kronos nog iets nodig heb. dat ding mogen ze tzt uit mijn dode koude handen wrikken.

Ik denk de Analog Four, maar die heb ik nog te kort om er helemaal op thuis te zijn. En Omnisphere van de VSTs.

sub37, juno60, pro2, nl4, a4, polysi.. o wacht, die heb ik ook allemaal :D
enige waar ik een tikkie spijt van heb is dat ik mn ms20 ooit verkocht heb

Prophet 5, alhoewel ik vermoed dat de memorymoog hem van de troon gaat stoten als die gerepareerd is.

Eigenlijk sinds 2005 al in mn setup, eerst de mk1 en nu de mk2: Elektron Monomachine.
wat synths betreft heb ik een hoop wisselende contacten gehad maar deze bak is altijd gebleven. Zodra ik kon upgraden naar mk2 gedaan.
Een van de meest creatieve, handson en veelzijdige synths die ik ken. :)

<3

-C-

Ah, MiniKorg en Maxi mis ik ook nog wel eens... Ik heb sinds vanmiddag een Cat waar nog het één en ander aan moet gebeuren maar het belooft veel goeds. Wat een power en wat een lekkere snappy envelopes zeg! Dit kan wel eens de nieuwe favoriet worden :D

Mijn Waldorf Blofeld is waarschijnlijk de meest veelzijdige synth (goed VA, wavetables en sample engine) en zeker voor die prijs... Alleen zijn er een paar nadelen qua ergonomie (waar blijft de Blofeld XT) en de FX zijn ook niet je dat...

Mijn Nord Modular was mijn eerste "echte" synth: een flexibele modulaire synth met total recall :) Hij zal er alleen maar uitgaan voor een nieuwere Nord Modular... Waar blijft de Nord Modular G3 met sample/wavetable engine en een LCD scherm of HDMI uitgang om te editen zonder PC?

Maar als ik morgen op missie naar Mars moest vertrekken en maar een synth mag meenemen dan zou het mijn Elektron Analog Rytm zijn... En hij is nog onder garantie dus in geval van problemen kan Bax hem komen halen halfweg de melkweg :D

Back