Favoriete synth uit je setup

Heb je hem nog? We zijn alweer zo'n 14 jaar verder.. :)

Kort antwoord:Nee:D

Uitgebreid antwoord:
Ik heb de Xpander geruild met een Minimoog D, de Minimoog verkocht om een Synthex te kopen. De Synthex Geruild voor een zwarte Syrinx. De Syrinx geruild voor een perfecte OB-X8 en er zelfs nog een behoorlijk bedrag bij gekregen. De OB-X8 uiteindelijk verkocht aan een Noor voor een behoorlijk mooi bedrag.

De laatste tijd denk ik nog wel eens aan de Xpander in mijn zoektocht naar het ultieme polyfone werkpaard voor mij. Leuke bak maar toch veel menu-duiken hoor.
Ik zou heel graag een mooie polysynth willen die volledig multitimbraal is + voor elke voice een individuele output. De Matrix 12 en Xpander hebben dit, maar hebben uiteindelijk niet de sound die ik zoek, al kunnen ze meer dan menig andere synth. Modal 008 lijkt mij ook gaaf, maar zo jammer dat hij bi-timbraal is.

Ik worstel al een poos met het idee om mijn mono's te verkopen en er 2 MKS80's (rev.4) + programmer voor te kopen. Als ik de demo's hoor, is het qua sound en mogelijkheden helemaal mijn ding en als ik ze beide in dual mode gebruik heb ik 4 vette 4 voice synths in een rack....

on topic:
Mijn favoriete synth / apparaat uit mijn set up is de OP-1. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Tjsa, :D

Tis een brute bak, maar een beetje te onvoorspelbaar en wild voor mij, heb niet echt het idee dat ik iets te vertellen heb als ik er mee aan de gang ga en ik ben toch een beetje een baasje.. :W

haha ja vooral dat laatste doet 't 'm hè :D

Werkt ie helemaal goed dan de Cat, omdat ie toch wat onvoorspelbaar reageert?

Elektron monomachine mk2+
absoluut mn favoriet :).

Veel spullen gehad en moet zeggen dat de nord modular G1, yamaha AN1x ook erg vet zijn.

Maar al 10 jaar onverslagen in mijn setup: de monomachine ;)

-C-

Tja

Tja

In onmogelijke volgorde:
  • Minimoog uit '72 DE sound
  • Prophecy DE meest expressieve solosynth qua bediening
  • €synth Ultra DE meest veelzijdige sampler / synth met een prachtige rom

Als ik heel koel kijk naar mijn setup welke synths muzikaal het meeste bijdragen zeg ik:

De Moog Voyager heeft van al mijn synths toch de meeste klasse.
De juno 106 weet altijd wel een plek in mijn tracks te vinden.
alle roland romplers jv's xv, zoveel bruikbare geluiden!

Mijn dave smiths die op papier veel meer kunnen gebruik ik veel minder helaas.

Ja, ik heb hier best leuk spul staan. Bijna alle dave smiths behalve prophet 8.
Andromeda, pro one

Maar mijn favorite synths zijn allemaal Rolands:

Integra7. Helemaal vol met super bruikbare geluiden en met editor zeer diep te editen. Ik zou met een integra eigenlijk al klaar kunnen zijn. Je hebt dan gewoon die hele jv jd serie + phantom en nog een hele nieuwe synth engine. Klinkt beter dan plugins en geen cpu-gezeur op de pc.
Onlangs heb ik de integra geruild voor een jupiter80 welke gewoon hetzelfde is op een paar details na.

MKS80
Klinkt zo goed, basslines strings stabs alles klinkt zeer overtuigend.

Voor mij de Yamaha CS01 II. Die klinkt het lekkerst, ondanks dat hij een onderhoudsbeurtje nodig heeft en natuurlijk minitoetsen heeft. En lekker simpel. Erg leuk om mee te spelen.

Tjemig de pemig, als ik dan toch een podium krijg om mijn mening te verkondigen; @synthiaks, als je dan toch 2 x de MKS 80 wilt, dan zou ik voor een (1) rev 4 en een (1) rev 5 gaan. Een (1) programmer is dan gelukkig ook al evident.
Voor wat het on-topic-verhaal betreft, dat fluctueert nogal eens, zeg maar, maar voor nu zou ik zeggen (maar dat is ook vanwege een bepaalde controller die ik onlangs bekomen heb)
Kurzweil K2000
SE ATC-1X
Waldorf Q
Oh ja, ik vergeet de MKS 80, die kan zich ook wel weren in deze.

Met alle respect, ik denk dat ik met twee (2) van dezen al een behoorlijk eind aan tracks zou kunnen bouwen. Maw, het gaat niet om de gear maar om je eigenste creativiteit, zeg maar... Jeweettoch...

MOSLAB 1P (met filter coupler en HPF in plaats van fixed filterbank)

Ik snap je keuze hier met een 1P, maar die filterbank is ook wel enorm cool in het gebruik. Ik gebruik hem in de praktijk vaker dan coupled filters op mijn 2P.

1. korg poly800
2. ju-08
3. op-1
4. xoxbox
5. volca keys
6. ms20 mini

Verder heb ik een soort haat liefde verhouding met mijn waldorf blofeld (desktop). Staat nu een tijdje te logeren bij mijn zwager, misschien maar weer eens ophalen ;)

De minibrute vindt ik serieus weer leuker worden sinds ik een sq-1 thuis heb staan.

Misschien toch maar een keer een juno 106 halen? Of sparen voor een mono/poly.

Maak je nou een grapje? :)
Zeker niet. Ik heb dan een karige setup, maar de fm-sounds uit dit beestje blijven me verwonderen.
Heb nog een gigantische bak presets waar ik doorheen aan het graven ben en daar zitten me toch mooie juweeltjes tussen!
Tzt ga ik nog verder met een interfeest in Ctrlr zodat ik m'n eigen patches kan brouwen :W

Back