Yamaha FS1R Editor

renepela

Ouwe rot
Ik ben de gelukkige bezitter van een Yamaha FS1R. Het is alleen een drama apparaat om te editten. Weet iemand een goed functionerende Editor voor op de PC (Windows).
Het liefst zou ik iets hebben waarmee parameters realtime veranderd kunnen worden op mijn scherm. Het zou ook wel mooi zijn als ik de presets via het scherm kon kiezen.

Er zijn ongetwijfeld editors voor de FS1R, maar de links die ik vond werken allemaal niet. Wie heeft voor mij een link naar een goede editor?

Ik weet eigelijk niet meer waarom maar vond dit destijds geen fijne editor.
de fs1r is een tofe digitale bak mits je een fijne editor hebt :)

Als je een link naar een betere editor hebt dan hoor ik dat graag. Vind het wel prettig om een paar editors te proberen. Wat ik bij deze editor tamelijk vaag vind is het wisselen van presets namelijk.

Die Japanse editor vind ik toch wel de beste, de functies/opties staan logisch gegroepeerd
...Die van Sounddiver is veel te onoverzichtelijk.

Er moet nog een commerciële editor zijn, van plm 50 dollar...niet geprobeerd, zag er redelijk uit.

wat betreft de japanse editor: hij laadt één keer de huidige stand van je FS1r in, daarna moet je zelf uitzoeken zeg maar, de editor maakt geen zogeheten crossreferences. Hij kan dus niet de patchnamen van zelfgemaakte patches in de lijstjes binnen performances weergeven. Een kleine tekortkoming, maar niet onoverkomelijk. Gewoon zelf bijhouden wat je laatste perf en patch was. Uit mijn hoofd is mijn volgende lege perf # 22 en patch #38, maar ik kijk het elke keer even na voordat ik een nieuw geluid wil maken.

Ik heb een soort template performance gemaakt, die ik inlaadt en verder bewerk, dat scheelde weer wat. Daarvoor deed ik altijd eerst alles resetten: performance + 4 patches, midi kanalen instellen etc en patches editten.

Uiteindelijk begint dit ding te stralen wanneer je 'm onder de knie krijgt. Oh en tegenwoordig kan ik ook met 2 tot 4 buttonclicks op de fs1r zelf edits maken. Kwestie van tijd en veel editten met de editor.

succes en veel plezier, BEAKER

De site van de ontwikkelaar van die 'andere' editor is enige tijden geleden gecrashed. Volgens mij is die jongen die slag niet meer te boven gekomen :D. De editor wás te vinden op www.tonewise.com

Dank je wel. Die "The FS1R Editor" kon ik via de link van Etaoin nog wel downloaden. Werkt ook behoorlijk goed. Helaas is het een evaluatieversie en is de maker inderdaad onbereikbaar. Heb ik eindelijk iets wat functioneert zoals ik wil, is het niet meer te koop :(

Back