MachineDrum valt me tegen

De Toverkoning

Rapapaa...rapapaa!
Ik ben waaarschijnlijk de eerste, maar ik kan er niets aan doen. Ik heb nu een paar dagen een MachineDrum in huis, maar ik kan er niet echt warm voor lopen. Erg vreemd, gezien de superpositieve reakties van mede-forummers. Misschien ben ik verwend, maar ik vind wel dat ik dit even moet melden, anders zijn er misschien meerdere mensen die teleurgesteld raken...

De sequencer is perfect en de mogelijkheid om in Extended mode te werken is helemaal top. Maar het belangrijkste van al, is de klank. En daar schiet deze toch niet goedkope drumsynth naar mijn mening erg te kort. Er zijn slechts een dikke 40-tal sounds die een beetje te tweaken zijn, maar die in basis vast staan. Het lijkt dus een op sample-player waar je een paar (maximaal 8) parameters van mag editen. Je kunt dan nog wat effecten toevoegen, maar die zijn ook al niet om over naar huis te schrijven. De term drumSYNTHESIZER vindt ik dan ook sterk overdreven.

Het ergste van al is dat de basisklanken gewoon niet goed zijn. Er is bijvoorbeeld geen enkele goeie clap, hi-hat, tamboerijn of conga voorhanden. Het enige dat nog een beetje overtuigend is, is de bassdrum uit de EFM-synth. Maar ook die is niet echt super. Dus mijn 909 de deur uit doen? Ik dacht het niet! Sterker nog: ik stuur nog snel binnen 10 dagen mijn MachineDrum terug zodat ik mijn kostbare centjes (1350 Eurootjes!!!) terug krijg.

Ben ik nu echt de enige die er zo over denkt?!?

ik denk dat er zat mensen zijn die het verschil niet horen of willen horen.
maarrrr met de machine drum heb je veel voordelen tov de 909 [imho]
rete strakke timing met je sequencer,
EQ/FX/compressie etc.

maar ik ken meer mensen die het nix vinden :)
ik zou hem wel willen kopen. omdat ik nooit analoog spul als referentie materiaal heb gehad.

is de ES1 niet veel leuker? :)

Mmmm vreemd erg vreemd (ik ben zo'n positive gebruiker ! ;))

Sounds die maar een beetje te tweaken zijn ... die vind je op een 909 . Ben het wat dat betreft ook niet met je eens .... ik maak op m'n MD van een bassdrum een hi-hat enz, (je hebt niet 'toevallig' op het moment een gebroken arm ?)

De klank vind ik echt geweldig op alleen de hi-hats na dan maar daarin is de 909 (vooral in dance) nog steeds onverslagen.
De klanken die jij allemaal helemaal niks vind vind ik echt tegek. Vreemd dat jij er 1-tje in huis gehaald hebt ... er staan genoeg demo's op de site !!

Wat voor een muziek maak je eigenlijk ?? Want als het niet dance gericht is kan ik me het wel weer goed voorstellen !

Origineel geplaatst door glennplumber
Mmmm vreemd erg vreemd (ik ben zo'n positive gebruiker ! ;))

Sounds die maar een beetje te tweaken zijn ... die vind je op een 909 . Ben het wat dat betreft ook niet met je eens .... ik maak op m'n MD van een bassdrum een hi-hat enz, (je hebt niet 'toevallig' op het moment een gebroken arm ?)

dat ken met de meeste analoge drumbakken ook simmons, paragon systems, tama of gewoon je synthesizer :)

kan er nietzoveel over zeggen omdat ik geen machine drum zelf heb..maar wat ik gehoord heb op demo cd's en mp3 demo's vond ik het allemaal erg digi harsh statisch klinken......ik lees de reviews in bladen en noemen het al een tegenhanger van de 909.....
snap dat stuk al helemaal niet...is toch niet te vergelijken?
ten eerste is de prijs erg hoog van die md......en als ik die klanken hoor dan denk ik persoonlijk dat die heel makkelijk na te bootsen zijn met bv de dr008 van fxpansion een software drum synth...en kost geen drol
tja + dat sommige klanken in de m.d gewoon samples zijn wat ik vernomen heb..dus toverkoning ik kan je volledig begrijpen

Neem rustig de tijd voor dit apparaat, zou ik zeggen, hij is een stuk uitgebreide rdan je misschien in eerste instantie denkt...
Toverkoning, waarmee ben jij verwend, als ik vragen mag?

Origineel geplaatst door sh101
kan er nietzoveel over zeggen omdat ik geen machine drum zelf heb..maar wat ik gehoord heb op demo cd's en mp3 demo's vond ik het allemaal erg digi harsh statisch klinken......ik lees de reviews in bladen en noemen het al een tegenhanger van de 909.....
snap dat stuk al helemaal niet...is toch niet te vergelijken?
ten eerste is de prijs erg hoog van die md......en als ik die klanken hoor dan denk ik persoonlijk dat die heel makkelijk na te bootsen zijn met bv de dr008 van fxpansion een software drum synth...en kost geen drol
tja + dat sommige klanken in de m.d gewoon samples zijn wat ik vernomen heb..dus toverkoning ik kan je volledig begrijpen

Jij hebt inderdaad nog nooit met een machinedrum gewerkt.

Origineel geplaatst door dextah
Hoe hij ook klinkt het zal altijd beter dan een 909 zijn ! Dat is toch wel de lelijkst klinkende drumcomputer die ik ken .

:D :D :D

Origineel geplaatst door glennplumber
Wat mij vooral opvalt is dat voornamenlijk mensen die met het liefst analoog werken klagen over de machinedrum !!

ik heb zelf toch wel de beschikking over zeer analoge apparatuur, maar toch vindt ik de MD zeer vet. je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat het geen analoge bak is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tja ik ben liever 1 van de weinigen die een machinedrum heeft, dan 1 van de velen die een 909 heeft, als ik eerlijk ben.
En vind je het niks, laat hem dan gewoon lekker in de winkel staan.
Hij is tenslotte niet voor iedereen bruikbaar.

Origineel geplaatst door Kenny
Tja ik ben liever 1 van de weinigen die een machinedrum heeft, dan 1 van de velen die een 909 heeft, als ik eerlijk ben.
En vind je het niks, laat hem dan gewoon lekker in de winkel staan.
Hij is tenslotte niet voor iedereen bruikbaar.

Helemaal mee eens !! 8)

:doei:

Origineel geplaatst door mono-poly

als ik dan lfo's wil koop ik wel weer een xbase van jomox :)

Mono-poly,
Je bent bij deze van harte uitgenodigd om een keer de MD grondig aan de tand te voelen...
X-en Airbase hebben wij ook gehad, maar is gewoon echt een heel ander instrument. Ik ben t.o. de MD in het begin ook echt heel sceptisch geweest, maar het is het meest kreative instrument wat ik ken...

Origineel geplaatst door mono-poly

als ik dan lfo's wil koop ik wel weer een xbase van jomox :)

sorry hoor maar ik heb zelf ook met die xbase gespeeld, maar heb niet kunnen ondekken dat je 6 maal een LFO over 1 rimshot kan routen, bijv. of dat je even audio lus maakt. md masteruit, naar md input en dan weer uit op kanaal C,D,E,of F !!!

zo zijn er nog wel een paar dingen, maar ja ............. oefening baart kust :D

Back