De Toverkoning
Rapapaa...rapapaa!
Ik ben waaarschijnlijk de eerste, maar ik kan er niets aan doen. Ik heb nu een paar dagen een MachineDrum in huis, maar ik kan er niet echt warm voor lopen. Erg vreemd, gezien de superpositieve reakties van mede-forummers. Misschien ben ik verwend, maar ik vind wel dat ik dit even moet melden, anders zijn er misschien meerdere mensen die teleurgesteld raken...
De sequencer is perfect en de mogelijkheid om in Extended mode te werken is helemaal top. Maar het belangrijkste van al, is de klank. En daar schiet deze toch niet goedkope drumsynth naar mijn mening erg te kort. Er zijn slechts een dikke 40-tal sounds die een beetje te tweaken zijn, maar die in basis vast staan. Het lijkt dus een op sample-player waar je een paar (maximaal
parameters van mag editen. Je kunt dan nog wat effecten toevoegen, maar die zijn ook al niet om over naar huis te schrijven. De term drumSYNTHESIZER vindt ik dan ook sterk overdreven.
Het ergste van al is dat de basisklanken gewoon niet goed zijn. Er is bijvoorbeeld geen enkele goeie clap, hi-hat, tamboerijn of conga voorhanden. Het enige dat nog een beetje overtuigend is, is de bassdrum uit de EFM-synth. Maar ook die is niet echt super. Dus mijn 909 de deur uit doen? Ik dacht het niet! Sterker nog: ik stuur nog snel binnen 10 dagen mijn MachineDrum terug zodat ik mijn kostbare centjes (1350 Eurootjes!!!) terug krijg.
Ben ik nu echt de enige die er zo over denkt?!?
De sequencer is perfect en de mogelijkheid om in Extended mode te werken is helemaal top. Maar het belangrijkste van al, is de klank. En daar schiet deze toch niet goedkope drumsynth naar mijn mening erg te kort. Er zijn slechts een dikke 40-tal sounds die een beetje te tweaken zijn, maar die in basis vast staan. Het lijkt dus een op sample-player waar je een paar (maximaal
parameters van mag editen. Je kunt dan nog wat effecten toevoegen, maar die zijn ook al niet om over naar huis te schrijven. De term drumSYNTHESIZER vindt ik dan ook sterk overdreven. Het ergste van al is dat de basisklanken gewoon niet goed zijn. Er is bijvoorbeeld geen enkele goeie clap, hi-hat, tamboerijn of conga voorhanden. Het enige dat nog een beetje overtuigend is, is de bassdrum uit de EFM-synth. Maar ook die is niet echt super. Dus mijn 909 de deur uit doen? Ik dacht het niet! Sterker nog: ik stuur nog snel binnen 10 dagen mijn MachineDrum terug zodat ik mijn kostbare centjes (1350 Eurootjes!!!) terug krijg.
Ben ik nu echt de enige die er zo over denkt?!?

)