MachineDrum valt me tegen

Origineel geplaatst door marten

Mono-poly,
Je bent bij deze van harte uitgenodigd om een keer de MD grondig aan de tand te voelen...
X-en Airbase hebben wij ook gehad, maar is gewoon echt een heel ander instrument. Ik ben t.o. de MD in het begin ook echt heel sceptisch geweest, maar het is het meest kreative instrument wat ik ken...

hahahaha mischien kom ik wel een keer
maar of ik dan een machinedrum wil????

Origineel geplaatst door glennplumber

Jij hebt inderdaad nog nooit met een machinedrum gewerkt.

het gaat mij persoonlijk ook om de kosten voor zo'n apparaat en als er dan alternatieven bestaan die veel cheaper zijn......mooi toch,vandaar de vergelijking dr008.(qua klank dan)
ieder het zijne.

Origineel geplaatst door sh101

het gaat mij persoonlijk ook om de kosten voor zo'n apparaat en als er dan alternatieven bestaan die veel cheaper zijn......mooi toch,vandaar de vergelijking dr008.(qua klank dan)
ieder het zijne.

Tuurlijk ... met alle respect ... ieder zijn ding !!

Alleen neem een keer de moeite om um uit te checken en waarschijnlijk kom je er dan achter dat ie helemaal niet zo duur is ;)

Misschien een leuke uitdaging voor de trotse bezitter:

Upload nou eens een sysex dump die mij moet overtuigen. Ga nou eens tekeer met al die LFO's, realtime controlling en FX en maak de kit en de groove van je leven. Want misschien ligt het inderdaad wel aan mij... En wie weet, hoef ik de MD maandag niet terug te sturen.

Tja, het bewijst maar weer dat je eerst moet pielen en dan pas kopen. Aan geld ontbreekt het nu even en m'n eerst volgende aankoop moet een archtop of akkoestisch gitaar worden. Maar ik moet zeggen dat die MD mij zeker wel aanstond kwa klank. Bij Feedback in R'dam stond en staat misschien nogsteeds die MD. Mijn enig minpuntje tijdens het testen was het scherm. Dat rode scherm was wat vermoeiend voor de ogen.

Een 909 heb ik nog nooit gehad. Nog nooit mee gespeeld zelfs of het moet Rebirth zijn ;)
Ik heb gewoon niet zo'n hang naar oude instrumenten afgezien van de Waldorf Microwave 1.

Tja, het bewijst maar weer dat je eerst moet pielen en dan pas kopen.

En lang pielen als het even kan. Tuurlijk heb je soms liefde op het eerste gezicht, maar dat had ik bijvoorbeeld totaal niet met de Q. Gelukkig mocht ik een weekje 1 van een vriend lenen en toen begon het interessant te worden. Een jaar later ben ik echt dikke vriendjes met de Q geworden en is het zonder twijfel m'n bruikbaarste en veelzijdigste synth (beetje stuivertje wisselen met de Nord Modular). Ook blijft hij me verbazen en uitdagen wat ik heel belangrijk vind.

Dus misschien nog even wachten met terugsturen en er even goed induiken? Loop je wel een beetje risico omdat je de nieuwprijs er waarschijnlijk niet meer voor vangt, maar je hebt hem nou toch al staan.

Origineel geplaatst door mikeandrews

Dus misschien nog even wachten met terugsturen en er even goed induiken? Loop je wel een beetje risico omdat je de nieuwprijs er waarschijnlijk niet meer voor vangt, maar je hebt hem nou toch al staan.

Theoretisch geef ik je volledig gelijk. Maar ik ben er wel degelijk heel diep ingedoken. Elke vrije minuut (ook nu weer) probeer ik weer totaal iets anders. Alleen al die mogelijkheden, waaronder ook de LFO's, maken het niet tot een bevredigend resultaat. En waarom niet? Omdat de basissounds (samples/golfvormen, hoe je ze ook noemen wil) niet krachtig genoeg zijn. Ik had veel krachtigere synthesevormen verwacht, zeker voor dat geld. Het is kortweg allemaal wel O.K., maar niet SUPER.

Origineel geplaatst door De Toverkoning

Theoretisch geef ik je volledig gelijk. Maar ik ben er wel degelijk heel diep ingedoken. Elke vrije minuut (ook nu weer) probeer ik weer totaal iets anders. Alleen al die mogelijkheden, waaronder ook de LFO's, maken het niet tot een bevredigend resultaat. En waarom niet? Omdat de basissounds (samples/golfvormen, hoe je ze ook noemen wil) niet krachtig genoeg zijn. Ik had veel krachtigere synthesevormen verwacht, zeker voor dat geld. Het is kortweg allemaal wel O.K., maar niet SUPER.

Ik kan me voorstellen dat je in een lastige positie zit; door de 'algemene opinie' en het prijskaartje vind je eigenlijk dat je hem mooi MOET vinden. Ik heb ooit hetzelfde gehad met een Kurzweil K2500. Dat is toch een monsterachtig apparaat volgens de specificaties en ik heb mensen er dingen mee horen doen waar ik steil van achterover sloeg. Maar ik kon er gewoon geen vrienden mee worden. De "sound" stond me op een of andere manier gewoon niet aan. Ik ben geloof ik wel 10 keer terug gegaan naar de winkel om hem te bespelen, maar het werd gewoon niks. Tja, dan houdt het op nietwaar? Niets is zo persoonlijk als smaak, dus slaap er een paar nachtjes over en vertrouw op je intuitie.

Tot zover Mona's psycholgische hulp voor vanavond ;)

Je slaat de spijker op zijn kop, want ik denk precies zo over de Kurzweil. Maar ik blijf tot maandag flink proberen en wie weet overtuigd iemand me nog wel met zijn sysex dump...

Thanx MikeAndrews!

Ben ik nu echt de enige die er zo over denkt?!?

ieder zijn meug maar ik vond hem ook 'n beetje tegenvallen qua klank... vrij dunnetjes.
maar ik heb 'm eerijk gezegd maar heel even gehoord en niet zelf mee gespeeld dus your mileage may vary

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Misschien een leuke uitdaging voor de trotse bezitter:

Upload nou eens een sysex dump die mij moet overtuigen. Ga nou eens tekeer met al die LFO's, realtime controlling en FX en maak de kit en de groove van je leven. Want misschien ligt het inderdaad wel aan mij... En wie weet, hoef ik de MD maandag niet terug te sturen.

He toverkoning, alles goed met je 309? ;)

Ik heb een paar mp3's voor je met livesets die in zweden zijn gedaan op de Elektron party een paar weken terug.
Deze sets zijn gemaakt, met 1 Machinedrum!!

Ik vind het echt helemaal te gek klinken, ik ben benieuwd wat jij er van vind..

Ik vind de prijs toch te hoog... Als ie nu een euro of 900 zou kosten dan zou ik hem meteen kopen.... ;)

Hij is duur maar niet TE duur denk ik.
Als je het er niet voor over hebt of twijfelt aan het apparaat, moet je het zeker niet kopen.
Over een poosje worden ze ook vast goedkoper,of andere fabrikanten zullen het weer nog beter maken.
Op de een of andere manier heeft de MD een vaag magisch iets over zich,(zelfs als hj uit staat!), en daar hou ik van.
Ik heb dit eigenlijk nog niet met andere drumbakken en zelfs synths meegemaakt, dus voor mij is het wel de moeite waard.

Ik kan misschien en beetje overdrijven, maar ik ervaar de MD als een machine die eigenlijk helemaal nog niet in deze tijd thuishoort.
En dat merk je pas echt als je er langer mee speelt, dit is misschien een tip voor de twijfelaars...

Origineel geplaatst door Kenny

Op de een of andere manier heeft de MD een vaag magisch iets over zich,(zelfs als hj uit staat!), en daar hou ik van.

*Ch!llZ kijkt ff*

HmmmZ ja nu je het zegt ... je hebt gelijk :D
Was me nog niet eerder opgevallen aangezien ik er altijd een zijde doekje over leg als ie uit staat 8o)

iig het is en blijft voor mij een topbakkie :okdan:

Origineel geplaatst door mono-poly

hahahaha mischien kom ik wel een keer
maar of ik dan een machinedrum wil????

Ben ook geen Machinedrumverkoper... En ieder z'n ding, vrijheid blijheid, toch? Maar het kan je natuurlijk wel helpen een (goeie) mening te vormen...

Cheers,
M8D

Ik vroeg me eigenlijk af..... Toverkoning, heb je hem nu teruggestuurd, of heb je je Machinedrum nog???

:D ja Toverkoning, is je gebroken arm al genezen? :D

Back