MachineDrum valt me tegen

Ik heb gister (van Kenny) een MD gekocht bij Feedback...ik heb weinig geslapen vanacht...wat een topbakkie....een paar extra hatjes (909) en wat extra algoritmes zouden natuurlijk top zijn....

Origineel geplaatst door bazziman
Ik heb gister (van Kenny) een MD gekocht bij Feedback...ik heb weinig geslapen vanacht...wat een topbakkie....een paar extra hatjes (909) en wat extra algoritmes zouden natuurlijk top zijn....

Had het al gelezen op de Elektron mailinglist. ;)
Gefiliciflapstaart

Ik zit al de hele dag met mijn koptelefoon op en dat ding aan (vriendin zit naast me te werken)...hahaha...volume veel te hoof zodat ik reeds knersende koppijn begin te krijgen...

Wat een geweldig apparaat...nu die 909 hatjes nog (die vindt ik veel meer dan de kick uit de 909 een heel lekker geluid hebben...) Zo'n 909 hatje met een paar extra parameters (compression, decay, grunge, sizzle, pitch, attack....yummie)

ík vind de hats van de MD echt om te janken zo lelijk.... maar dat is persoonlijk..

Ligt het aan mij of zijn er tegenwoordig weinig moderne drummachines die wel mooie hihats kunnen produceren? Ik bedoel, ala 909..

Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
Ligt het aan mij of zijn er tegenwoordig weinig moderne drummachines die wel mooie hihats kunnen produceren? Ik bedoel, ala 909..

Arv

Dat is inderdaad wel opvallend.

Ze moeten voor die apparaten gewoon weer echte hats op 8bit samplen. :)
Ik heb toevallig gisteren een Casio RZ-1 drumkit gemaakt. Die hats zijn zo ranzig...."Work that motherf#cker". :P

Origineel geplaatst door mikeandrews
Ik kan me voorstellen dat je in een lastige positie zit; door de 'algemene opinie' en het prijskaartje vind je eigenlijk dat je hem mooi MOET vinden. Ik heb ooit hetzelfde gehad met een Kurzweil K2500. Dat is toch een monsterachtig apparaat volgens de specificaties en ik heb mensen er dingen mee horen doen waar ik steil van achterover sloeg. Maar ik kon er gewoon geen vrienden mee worden. De "sound" stond me op een of andere manier gewoon niet aan. Ik ben geloof ik wel 10 keer terug gegaan naar de winkel om hem te bespelen, maar het werd gewoon niks. Tja, dan houdt het op nietwaar? Niets is zo persoonlijk als smaak, dus slaap er een paar nachtjes over en vertrouw op je intuitie.

Tot zover Mona's psycholgische hulp voor vanavond ;)

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je er wel steil van achterover sloeg maar toch de sound niet aanstond ?

ik ben sla niet steil achterover van de MD als ik de online demo's hoor
hetzelfde als Dexter niet steil achterover valt van de tr 909.

6 bit...de 909 heeft 6 bit samples aan board....maar de originele samples uit de 909 hebben gewoon een heel fris en fijn karakter (veel laag, veel crisp...kweenie)....als elekrton die samples nu eens in de MD zouden stoppen met wat extra parameters....ahhh....dan zou dat apparaat voor mij 100% af zijn.

Origineel geplaatst door BDeep
Ik vroeg me eigenlijk af..... Toverkoning, heb je hem nu teruggestuurd, of heb je je Machinedrum nog???

Ik heb hem netjes teruggestuurd. Aardige jongens daar overigens. Ik ben zeer te spreken over de firma Elektron. Heb ze aan de telefoon nog even uitgelegd waarom ik het beestje terug stuurde, en ze waren echt zeer netjes in de afhandeling. Leuke LFO's, maar slechte basissounds, dat is mijn mening.

Origineel geplaatst door Arveyman

Arv

Maar waarom moet toch alles ... alles 909 :confused: :confused:

Eerlijk gezegd ben ik bang dat ik de MD ook te overhaast aangeschaft hebt.
Staat hier in mijn setup maar betrap me er op dat ik hem eigenlijk nooit gebruikt.
Niet om de sounds zo slecht zijn, maar hij past eigenlijk niet helemaal lekker in mijn setup.

Origineel geplaatst door Shivah
omdat het een vette bak is?met vette sounds?

Vaatdoekje met een beetje dreft doet wonderen...:D

Ik heb 'em zelf ook uitgeprobeerd, en je bent niet de enige die er zo over denkt!;)

Het kan mij dus alleen nog maar meevallen als velen er zo over denken, toch ?!?!? Bij mij komt er eentje te staan dat is een ding wat zeker is....

gr. Mario

Origineel geplaatst door glennplumber
Maar waarom moet toch alles ... alles 909 :confused: :confused:

Bwah, neuh dat hoeft ook niet perse, maar het viel me gewoon op dat tegenwoordig er weinig echte (moderne) drumbakken zijn die een nette hihat 'riff' kunnen afleveren! *D

R

Back