Piano module, welke zijn goed?

organix

Synth DIY Goeroe
Ben al een beetje op google op zoek geweest... maar misschien dat iemand hier direct antwoord heeft. Tenslotte vertrouw ik ook meer op gebruikerservaringen dan op verkooptaal op internet.

Bestaan er goede nieuwe pianomodules? ik weet dat je vroeger wel van dit soort modules had met allerlei pianoklanken er in.

Ik heb nu een XV-88 met SRX-11 Complete Piano board (RD700sx geluiden), maar het zou prachtig zijn om een module er naast te hebben die nog meer pianoklanken biedt zoals die van de Yamaha P250 of nieuwe CP300. Misschien dat er andere merken zijn die mooie pianoklanken bieden in modulevorm?

De XV-88 is al een bakbeest om het podium op te tillen en ik heb weinig zin om nog een zware stagepiano mee te gaan slepen, dus een module zou uitkomst bieden.

Een kleine sampler met pianolibrary zou ook een optie kunnen zijn, al moet het dan wel beter zijn dan wat ik nu in m'n SRX-11 heb zitten (anders heeft het geen nut ;) ). Het moet sowieso hardware zijn, een laptop met softsynth op het podium vind ik vooralsnog geen optie.

Wat zijn jullie suggesties en ervaringen op dit gebied? ik ben benieuwd.

:)

De Kurzweil ME-1 is goedkoper en als ik Kurzweil en Gem een beetje vergelijk, beter ook. Ik heb een Promega 3 gehad en meerdere Kurzweils en ik kies de Kurzweils any day of the week and twice on a sunday

OK, VLEén ik weet dat jij die machines ook kent, maar voor de prijs hoef je in ieder geval niet de Gem te verkiezen voor de KME-1...........

Dank voor de antwoorden :okdan:

Die Kurzweil ME-1 klinkt idd wel leuk... in mijn opinie ook beter dan die GEM voor ongeveer dezelfde prijs.

Maar eigenlijk zou ik gewoon die modules zelf live moeten uitproberen... misschien ga ik wel binnenkort even langs een muziekzaak kijken of ze die ME-1 hebben staan :)

De SRX-11 die ik op dit moment heb is in ieder geval niet echt slecht... maar ook weer niet super goed voor m'n gevoel. Overigens heb ik deze pas vergeleken met de interne pianoklank van een Fantom X8 (waar zoveel positieve geluiden over waren), opzich is die niet slecht, maar de SRX-11 klinkt in mijn oren weer net iets beter. Waarschijnlijk omdat de SRX-11 gewoon meer multisamples heeft dan de interne piano van de Fantom X8.

In ieder geval blijft het wel een typische Roland pianoklank. Misschien ben ik gewoon weer wat aan verfrissing toe.

Ik bezit zelf 'n GEM Promega 3 en ik ben er na twee jaar nog steeds behoorlijk wild van. Ik zou je dus de GEM-module aanraden. (In de module zitten dezelfde piano's en electrische piano's als in de Promega.)

Ik heb echter nog van z'n leven geen Kurzweil gehoord, dus of dat wat is dat kan ik je niet vertellen... Uitproberen dus!

Vandaag eens langs Feedback geweest om wat piano's uit te proberen. Eerste tijd was dat nogal een lastige klus omdat een aantal gasten verderop op een Virus synth aan het raggen waren :D

De GEM kon ik nergens vinden, de Kurzweil PC2 en ME1 heb ik uitgeprobeerd. Deze stagepiano en module hebben inderdaad mooie klanken waaronder ook een hele goede piano sound.

Het zijn ze echter allebei niet geworden omdat ik toch naar een wat warmere pianosound op zoek was.

De Yamaha CP300 had precies de klank die ik zocht en de ingebouwde speakers klinken goed en diep (meer dan ik had verwacht!) en is dus ook prima geschikt voor monitoring op het podium.

Het is dus toch een Yamaha CP300 geworden, viel iets duurder uit dan het budget :frons: maar ik verkoop dan m'n XV-88 en koop er een XV module voor terug om de synthesizersound te behouden.

:)

Sorry voor de bump, maar iemand ervaring met de Yamaha P50M piano module? Die staat namelijk in de aanbieding bij Keymusic (€150 ipv €350).

Laatst gewijzigd:
Back